Meyer Shank Racing powraca z programem Acury do serii IMSA

Nie jeden, a dwa prototypy ARX-06 GTP wystawiać będzie ekipa Meyer Shank Racing, która po roku absencji powraca do serii IMSA. Tym samym odbiera ekipie Wayne Taylor Racing program Acury. Do tej pory zespół WTR w tym sezonie zwyciężył dwa razy – raz z prototypem #40 na wymagającym 12-godzinnym wyścigu w Sebring, a drugi raz, z #10 na ulicach Detroit. Honda Racing Corporation USA potwierdziła 27 czerwca, że MSR powróci do IMSA na sezon 2025.

Meyer Shank Racing to dwukrotni zwycięzcy 24h Daytona z 2022 i 2023 roku. To też pierwszy zespół, który wygrał pierwszy start w nowo powstałej klasie GTP. Wygrany długodystansowy wyścig Daytona w 2023 roku był mocno kontrowersyjny z powodu manipulacji ciśnieniami opon. Wówczas Meyer Shank Racing dostał karę finansową oraz odjęcie punktów, jednak prototyp z #60 utrzymał zwycięstwo.

Umowa z Honda Racing Corporation USA daje większą rolę operacyjną w rozwoju personelu i technologii na potrzeby ery hybrydowej w wyścigach. Co ciekawe, współpracownicy HRC US będą inżynierami jednego z prototypów ARX-06, a drugiego nadzorować będzie zespół Meyer Shank Racing.

„Prowadzenie własnego samochodu GTP to kolejny, niesamowity krok dla naszych współpracowników w Honda Racing Corporation USA” – powiedział prezes HRC US, David Salters. „Ścigamy się, żeby rozwijać ludzi, technologię i jesteśmy bardzo podekscytowani współpracą z Meyer Shank Racing, którzy będą się ścigać naszym ARX-06 z niektórymi, z najlepszych zespołów na świecie. Dlatego kolejnym i logicznym krokiem jest nasz inżynier wyścigowy i własny samochód; chłopcy i dziewczęta z HRC US, zapinamy pasy!”.

„Chcę szczerze podziękować Wayne’owi Taylorowi, zespołowi WTR i jego utalentowanym kierowcom. Przeżyliśmy wiele, wspaniałych i pełnych sukcesów chwil”.

Acura ARX-06 to prototyp debiutujący w 2023 roku, które podwozie ma oparte na Oreca, oraz nadwoziu, stylizowanym przez Acura Design Studio. HRC US opracowało dla tego prototypu oprogramowanie i system dla zelektryfikowanego układu napędowego, a także silnik 2.4L o mocy 671 KM.

„Po pierwsze, chcę w imieniu wszystkich w Meyer Shank Racing, wyrazić wdzięczność Davidowi Saltersowi oraz wszystkim w HRC i Acura za danie nam tej szansy” – powiedział współwłaściciel MSR, Mike Shank. „Jesteśmy niezmiernie wdzięczni, że zasłużyliśmy na tę szansę i wszyscy w zespole nie możemy się doczekać pierwszego dnia nowej współpracy z Acura oraz nowej roli, jaką będziemy odgrywać w programie IMSA.”

Ekipa Meyer Shank Racing jest od 2018 roku związana z Honda Racing Corporation USA – najpierw wystawiali oni dwa samochody NSX GT3, a od 2021 roku zgłosili się do startów z prototypem Acura ARX-05 DPi. W 2022 roku zostali mistrzami serii IMSA w Daytona Prototype international, a rok później ukończyli sezon na trzecim miejscu w debiutanckiej klasie GTP. Od 2024 roku, Meyer Shank Racing startuje tylko i wyłącznie w IndyCar. Od 2025 roku, ekipa ma pogodzić starty serii IMSA, jak i IndyCar.

Informacje na temat kierowców zespołów HRC US i MSR, sponsorów i inne szczegóły programu zostaną ogłoszone w późniejszym terminie.

Źródło: imsa.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze