W ten weekend, ekipy LMP2 oraz GTD Pro i GTD, pojadą w sprinterskim, 180-minutowym wyścigu na Canadian Tire Motorsport Park, znanym bardziej pod wcześniejszą Mosport. Położony około 70 kilometrów od największego miasta w Kanadzie, Toronto, obiekt Mosport w tym sezonie gości tylko trzy klasy, a nie jak w poprzednim sezonie, cztery.
Tor ma długość nieco mniej niż 4 kilometry, ma 10 zakrętów, a jego otwarcie odbyło się w 1960 roku. To drugi tego typu obiekt w Kanadzie, po Westwood Motorsport Park, które zostało zbudowane trzy lata wcześniej. Pierwszymi zawodami, był lokalny wyścig zorganizowany wówczas przez Oakville Light Car Club w 1961 roku. Jednym z osób, które były zaangażowane w projektowanie toru, był słynny Stirling Moss, były kierowca Formuły 1, 16-krotny zwycięzca wyścigu królowej motorsportu, uznawanego za najlepszego kierowcę, który nie został mistrzem F1.
Na cześć Mossa, nazwano zakręty 5a i 5b. To właśnie on zasugerował, aby tam pojawił się nawrót, który miał dla kierowców stanowić wyzwanie. Mosport jest jednym z niewielu obiektów, które nie zmieniły swojego pierwotnego układu od jego otwarcia.
Kanadyjski tor wyścigowy, przez wielu był uznawany za jeden z ciekawszych w kalendarzu Can-Am, jednego z pierwowzorów ówczesnej serii IMSA. Sukces wyścigów Can-Am, a także Formuły 1 od 1961 (z przerwami) do 1977 roku, kiedy to w kalendarzu pojawił się obiekt w Montrealu. Poza F1, czy Can-Am, jeździła tutaj też kanadyjska seria NASCAR, Trans-Am, amerykańska wersja GT-World Challenge, czy motocyklowe Grand Prix Kanady w 1967 roku.
Na tym też torze zginął Manfred Winkelhock, były kierowca Formuły 1, ojciec Markusa, wielokrotnego zwycięzcy 24-godzinnego wyścigu na Nürburgring. Niemiec stracił kontrolę w Porsche 962C podczas jednego z 1000-kilometrowych zawodów.
W zeszłym roku, na Mosport wygrał Meyer Shank Racing z Tomem Blomqvistem i Colinem Braunem w składzie. Zawodnicy Acura #60, wyprzedzili innych kierowców japońskiej marki, Filipe Albuquerque z Rickim Taylorem z Wayne Taylor Racing #10, a także Connora De Phillippi z Nickiem Yelloly z BMW Team RLL. Rok wcześniej, na Mosport nie jechały prototypy LMP2, a pojawiły się za to LMP3, w której wygrał Riley Motorsports, które w tym sezonie jeździ w wyżej wymienionej klasie LMP2.
Poza Riley Motorsports #74 do wyścigu przystąpi polski zespół Inter Europol Competition #52 w składzie Nick Boulle i Tom Dillmann. Poza tym pojawi się też zespół AF Corse #88, gdzie prototyp Oreca 07 będzie kierować Luis Perez Companc oraz Pipo Derani, który jeździ w tym sezonie w Action Express Racing. W kategorii GTD Pro i GTD mamy odpowiednio 9 i 13 zgłoszeń.
Wyścig odbędzie się w niedzielę, o godzinie 17:00 czasu środkowoeuropejskiego, a transmisję rywalizacji na Mosport można obejrzeć na YouTube, a dokładniej na oficjalnym kanale IMSA. Kwalifikacje zaplanowano dzień wcześniej o 21:50.
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.