17 stycznia oficjalnie rozpoczęto sezon 2025 w serii IMSA. Tego dnia na torze Daytona International Speedway rozpoczęły się pierwsze testy przedsezonowe, podczas których kierowcy i zespoły wezmą udział w siedmiu sesjach treningowych. Tydzień później odbędzie się 24-godzinny wyścig na Daytona.
Zaprezentowano wszystkich kierowców, zespoły oraz malowania na sezon 2025. Większość zespołów ogłosiła swoich kierowców przed Roar Before The 24 z jednym wyjątkiem. W testach oraz wyścigu 24h Daytona nie weźmie udziału Alex Lynn z powodu choroby. Zespół Wayne Taylor Racing #40 wystąpi w składzie Kamui Kobayashi, Jordan Taylor i Louis Deletraz.
Dwa Mercedesy w klasie GTD Pro przejechały tylko jedno okrążenie formujące podczas pierwszej sesji treningowej ze względu na opóźnienie lotu ekip GetSpeed i SunEnergy 1 z Niemiec, które dotarły na tor dopiero w czwartek wieczorem. GetSpeed wspiera RealTime Racing, który w 2023 roku zarządzał programem wyścigowym Anthony’ego Bartone’a w amerykańskiej serii GT World Challenge.
W wywiadzie dla Sportscar365 współwłaściciel Meyer Shank Racing, Mike Shank, poinformował, że jeden z prototypów Acura ma całkowicie nowe podwozie, podczas gdy drugi wykorzystuje podwozie z wcześniejszego programu Wayne Taylor Racing. Podkreślił również, że celem jest zapewnienie zawodnikom sprawnych i naprawionych samochodów.
Ekipa DragonSpeed, która w zeszłym roku wystawiała prototyp LMP2 na 24h Daytona, wynajmuje swój samochód ekipie Pratt Miller Motorsports, która w tym sezonie wystawia swoje auto na pełny sezon w serii IMSA.
Podczas pierwszych 30 minut sobotniej sesji seria IMSA zaprezentuje nowy system podziału kierowców prototypów i GT ze względu na nowy przepis wymagający uporządkowania kolejności kierowców GTP, LMP2, GTD Pro i GTD podczas neutralizacji w celu uniknięcia pojedynków między klasami o miejsca w swoich kategoriach.
Pojawiły się plotki, że Wayne Taylor Racing planuje wystawić jeden prototyp Cadillaca na nadchodzący wyścig 24h Le Mans. Zgodnie z tymi doniesieniami dołączyłby do zespołu Action Express Racing, który także planuje udział w wyścigach długodystansowych, oczywiście pod warunkiem otrzymania zaproszenia od komisji ACO.
W pierwszej sesji treningowej najlepszy wynik osiągnął Tom Blomqvist z Meyer Shank Racing #60. Brytyjczyk uzyskał czas 1:35,827, co było znakomitym rezultatem, zważywszy na powrót ekipy do serii IMSA po rocznej przerwie. Za nim uplasowali się Marco Wittmann z BMW Team RLL #25 i Gianmaria Bruni z JDC Miller Motorsports #85. Ciekawostką jest fakt, że prywatne Porsche 963 uplasowało się wyżej niż fabryczne zespoły obsługiwane przez Penske Motorsport.
W klasie LMP2 do serii po krótkiej nieobecności powrócił Crowdstrike Racing by APR #04. Swoją doskonałą dyspozycję zaprezentowali w pierwszym treningu, w którym Malthe Jakobsen uzyskał czas 1:38,673, wyprzedzając takich kierowców jak Ben Hanley z United Autosports #2, Niklas Nielsen z AF Corse #88, czy Tom Dillmann, mistrza serii z zeszłego sezonu, który ponownie zasiada za kierownicą Inter Europol Competition #43.
Zadowolenie z piątkowych treningów mogą odczuwać kierowcy AO Racing, Pfaff Motorsports oraz DragonSpeed. Wymienione zespoły zajmowały czołowe pozycje w obu sesjach, a Andrea Caldarelli z Pfaff Motorsports #9 jako jedyny w kategorii GTD Pro przejechał nitkę toru Daytona International Speedway poniżej 1:48,0.
W klasie GTD bardzo dobrze zaprezentowali się zawodnicy i zawodniczki Porsche. Najszybsza była Rahel Frey z Iron Dames #83, która uzyskała czas 1:48,084, wyprzedzając m.in. Alessandro Pier Guidiego z AF Corse #21 oraz Matthew Bella z AWA Racing #13, który zakończył pierwszy trening na trzecim miejscu z czasem 1:48,169.
W drugiej sesji treningowej najlepszy czas uzyskał Dries Vanthoor z BMW Team RLL #24. Belg był jednym z dwóch kierowców, którzy uzyskali wynik poniżej 1:36,0, a jego rezultat 1:35,424 był szybszy od czasu z pierwszej sesji treningowej. Dla BMW piątek był udanym dniem testowym, ponieważ czwarty wynik w sesji popołudniowej osiągnął Sheldon van der Linde, który jechał w prototypie #25. Drugi był Nick Yelloly z Meyer Shank Racing #93, a trzeci czas uzyskało Lamborghini Squadra Corse #63 prowadzone przez Romaina Grosjeana. Problemy miała ekipa Porsche Penske Motorsport #7, gdzie Felipe Nasr miał awarię systemu wysokiego napięcia i przedwcześnie zakończył zmagania na torze.
Kierowcy Inter Europol Competition również mieli problemy techniczne, gdy pod koniec popołudniowej sesji zepsuła się skrzynia biegów. Bijoy Garg, będąc za kierownicą, zatrzymał samochód na piątym zakręcie, co uniemożliwiło dalszą jazdę. Mimo to czas Antonio Felixa da Costy z początku treningów dał polskiemu zespołowi drugie miejsce, tuż za Mikkelem Jensenem z TDS Racing #11.
W klasie GTD Pro najszybszy był Laurin Heinrich z AO Racing #77, a Maximilian Goetz z Korthoff Competition Motors #32 zdobył pierwsze miejsce w kategorii GTD.
W sobotę kierowcy serii IMSA trzy razy wyjadą na tor Daytona International Speedway w ramach treningów przed 24-godzinnym wyścigiem na tym obiekcie.
Źródło: Z wykorzystaniem sportscar365.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.