Na Fuji Speedway bez większych zmian

Wstępna lista startowa wyścigu WEC w Japonii nie zakłada większych zmian w stosunku do Silverstone. Największą będzie jeden pojazd Rebelliona. 

Obecność tylko jednego pojazdu szwajcarskiej załogi Rebellion zapowiedział tuż po wyścigu na Silverstone. Kwestie logistyczne i finansowe, a także prace nad wejściem do klasy Hypercar sprawiły, że w wyścigach poza Europą pojawi się jedynie załoga #1, a pojazd #3 zobaczymy dopiero w przyszłym roku na Spa-Francorchamps. 

Pozostałe dwie załogi przyjadą na Fuji z dwoma pojazdami, przy czym w Ginetcie #6 raczej nie pojawi się już Oliver Jarvis. Nie wiadomo przy tym, czy jego miejsce zajmie pierwotny kierowca załogi, Chris Dyson. Możliwe, że Jarvis wystartuje w pechowym na Silverstone prototypie LMP2 od United Autosports w miejscu Paula di Resty, ale i to nie zostało jeszcze potwierdzone. Niemal pewne są natomiast składy pozostałych załóg w tej klasie, w tym powrót Anthonego Davidsona do Jota Sport #38 i Alexandre Coigny do zwycięskiego w Wielkiej Brytanii Cool Racing #42. 

Znane już, dwuosobowe składy zobaczymy we wszystkich załogach w klasie GTE-Pro, za to sporo może zmienić się w słabszej GTE-Am, konkretnie w Porsche. W Team Project #56 Davida Kolkmanna zastąpi pierwotnie zapisany tam David Heinemeier Hansson, który jednak pozostał w kraju świętować przyjście na świat swojego potomka. Thomasowi Preiningowi w 911 #88 od Dempsey-Proton będą natomiast partnerować nowi zmiennicy, Ricardo Sanchez i Gianluca Giraudi startując na Silverstone tylko jako chwilowi podwładni Proton Competition. 

Wyścig w Japonii odbędzie się 6 października. 

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze