Załoga Rebelliona wygrała drugie z rzędu kwalifikacje do wyścigu Długodystansowych Mistrzostw Świata. Z pierwszej linii, do sobotniego wyścigu wystartuje także Ginetta #5.
Po najszybszym czasie uzyskanym w trzecim treningu, Toyota ponownie straciła prym w walce na rzecz ekip prywatnych. Po raz drugi z rzędu, ze zwycięstwa w kwalifikacjach mógł cieszyć się szwajcarski Rebellion, Norman Nato i Bruno Senna uzyskując średnią 1:42,979. Pojazd #1 jako jedyny zaliczył czas poniżej 1:43, przy czym było to efektem przede wszystkim Senny, który w swojej części sesji uzyskał wynik 1:42.396.
Do poziomu z czwartku wróciły także wyniki pozostałych prototypów LMP1. Miejsce w pierwszej linii wywalczyli Charlie Robertson i Ben Hanley, załoga Ginetty #5 pokonując oba fabryczne prototypy Toyoty. Te do wyścigu przystąpią z miejsc 3-4, a jedynym LMP1 gorszym od nich była druga Ginetta, która wystartuje z linii wspólnie z najszybszym pojazdem LMP2.
Tym w kwalifikacjach okazał się być znów prototyp ekipy United Autosports. Mający na koncie najszybsze czasy dwóch treningów Paul Di Resta i Phil Hanson pokonali Willa Stevensa i Gabriela Aubriego z DC Racing oraz Jeana-Érica Vergne i Joba van Uiterta z G-Drive. Obecne w czołówce w sesjach treningowych JOTA Sport, Cool Racing i High Class Racing zajęły dalsze pozycje, a dopiero przedostatni czas w klasie zaliczył Racing Team Nederland.
Po lepszych wynikach Aston Martinów i Ferrari, na czoło klasy GTE Pro w kwalifikacjach powróciło Porsche. Naszybszą parą była załoga #91 Richard Lietz i Gianmaria Bruni, którzy o 0,06 sekundy pokonali kolegów z ekipy, Kévina Estre i Michaela Christensena. Kolejne miejsca zajęły dwa Ferrari, a listę zamknęły dwa Aston Martiny, z których Alex Lynn w #97 nie uzyskał czasu przejazdu w swojej części sesji.
W klasie GTE Am najszybszym także było Porsche, i ponownie był to pojazd od Team Project One. Tym razem jednak nie była to załoga #56, ale Larry ten Voorde i Ben Keating z #57. Liderzy pokonali Ferrari #54 od AF Corse oraz Porsche #88 ekipy Dempsey Proton Racing, do którego w ten weekend powrócił reprezentant Emiratów Arabskich, Khaled Al-Kubaisi.
8-godzinny wyścig w Bahrajnie rozpocznie się w sobotę o godzinie 13:00 czasu polskiego.
P | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1 | Bruno Senna Gustavo Menezes Norman Nato | LMP1 | Rebellion Racing | M | 1:42,979 | |||
2 | 5 | Charlie Robertson Ben Hanley Jordan King | LMP1 | Team LNT | M | + 0,144 | |||
3 | 8 | Sébastien Buemi Kazuki Nakajima Brendon Hartley | LMP1 | Toyota Gazoo Racing | M | + 0,518 | |||
4 | 7 | Mike Conway Kamui Kobayashi José María López | LMP1 | Toyota Gazoo Racing | M | + 0,863 | |||
5 | 6 | Michael Simpson Chris Dyson Guy Smith | LMP1 | Team LNT | M | + 0,908 | |||
6 | 22 | Philip Hanson Filipe Albuquerque Paul di Resta | LMP2 | United Autosports | M | + 2,378 | |||
7 | 37 | Ho-Pin Tung Gabriel Aubry Will Stevens | LMP2 | Jackie Chan DC Racing | G | + 2,670 | |||
8 | 26 | Roman Rusinow Job van Uitert Jean-Éric Vergne | LMP2 | G-Drive Racing | M | + 2,974 | |||
9 | 38 | Roberto González Anthony Davidson António Félix da Costa | LMP2 | Jota | G | + 3,436 | |||
10 | 42 | Nicolas Lapierre Antonin Borga Alexandre Coigny | LMP2 | COOL Racing | M | + 4,286 | |||
11 | 33 | Mark Patterson Kenta Yamashita Anders Fjordbach | LMP2 | High Class Racing | G | + 4,344 | |||
12 | 36 | Thomas Laurent André Negrão Pierre Ragues | LMP2 | Signatech Alpine Elf | M | + 4,746 | |||
13 | 29 | Frits van Eerd Giedo van der Garde Nyck de Vries | LMP2 | Racing Team Nederland | M | + 5,920 | |||
14 | 47 | Roberto Lacorte Andrea Belicchi Giorgio Sernagiotto | LMP2 | Cetilar Racing | M | + 6,495 | |||
15 | 91 | Gianmaria Bruni Richard Lietz | LMGTE Pro | Porsche GT Team | M | + 12,506 | |||
16 | 92 | Michael Christensen Kévin Estre | LMGTE Pro | Porsche GT Team | M | + 12,566 | |||
17 | 51 | James Calado Alessandro Pier Guidi | LMGTE Pro | AF Corse | M | + 13,108 | |||
18 | 71 | Davide Rigon Miguel Molina | LMGTE Pro | AF Corse | M | + 13,339 | |||
19 | 95 | Marco Sørensen Nicki Thiim | LMGTE Pro | Aston Martin Racing | M | + 13,410 | |||
20 | 57 | Ben Keating Larry ten Voorde Jeroen Bleekemolen | LMGTE Am | Team Project 1 | M | + 14,623 | |||
21 | 88 | Adrien de Leener Khaled Al Qubaisi Thomas Preining | LMGTE Am | Dempsey-Proton Racing | M | + 14,682 | |||
22 | 83 | François Perrodo Emmanuel Collard Nicklas Nielsen | LMGTE Am | AF Corse | M | + 14,711 | |||
23 | 56 | Egidio Perfetti David Heinemeier Hansson Matteo Cairoli | LMGTE Am | Team Project 1 | M | + 14,884 | |||
24 | 86 | Michael Wainwright Andrew Watson Benjamin Barker | LMGTE Am | Gulf Racing | M | + 14,998 | |||
25 | 98 | Paul Dalla Lana Darren Turner Ross Gunn | LMGTE Am | Aston Martin Racing | M | + 15,023 | |||
26 | 90 | Salih Yoluç Charlie Eastwood Jonathan Adam | LMGTE Am | TF Sport | M | + 15,068 | |||
27 | 62 | Bonamy Grimes Johnny Mowlem Charlie Hollings | LMGTE Am | Red River Sport | M | + 15,238 | |||
28 | 70 | Motoaki Ishikawa Olivier Beretta Kei Cozzolino | LMGTE Am | MR Racing | M | + 15,656 | |||
29 | 77 | Christian Ried Matt Campbell Riccardo Pera | LMGTE Am | Dempsey-Proton Racing | M | + 16,980 | |||
30 | 97 | Alex Lynn Maxime Martin | LMGTE Pro | Aston Martin Racing | M | + 13,274 | |||
31 | 54 | Thomas Flohr Francesco Castellacci Giancarlo Fisichella | LMGTE Am | AF Corse | M | + 13,924 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.