Porsche zapowiada powrót do Le Mans w 2023 roku

Rada nadzorcza Porsche zatwierdziła plany skonstruowania nowego wyścigowego prototypu LMDh. Niemiecka marka powróci tym samym do czołowej klasy w wyścigach długodystansowych z pełnymi programami fabrycznymi w Długodystansowych Mistrzostwach Świata WEC oraz amerykańskiej IMSA.

„Nowa kategoria LMDh pozwala nam walczyć o zwycięstwa w klasyfikacji generalnej z napędem hybrydowym w Le Mans, Daytonie i Sebring bez wydawania wszystkich oszczędności” – powiedział szef Porsche Oliver Blume. „To niezwykle atrakcyjny projekt dla Porsche. Wyścigi długodystansowe są częścią DNA naszej marki”.

Podobnie jak Audi, Porsche zbuduje swój prototyp w oparciu o platformę LMDh. Oznacza to wykorzystanie nadwozia kategorii LMP2 oraz jednakowego dla wszystkich układu hybrydowego. Każdy producent będzie miał jednak własny silnik spalinowy, którym w przypadku Porsche może zostać zmodyfikowana jednostka V8 z dwiema turbosprężarkami z modelu Cayenne. Swoje wyścigowe prototypy budują także Toyota, Scuderia Cameron Glickenhaus oraz Peugeot – te marki zdecydowały się jednak na platformę Hypercar, zapewniającą pełną swobodę w budowie nadwozia oraz układu napędowego.

„Chciałbym podziękować radzie nadzorczej za ogromne zaufanie w opracowaną przez nas wyścigową strategię” – powiedział wiceprezydent ds. motorsportu Fritz Enzinger. „Mamy rekord 19 wygranych w Le Mans i wielokrotnie stawaliśmy na najwyższym stopniu podium dużych wyścigów w USA. Możemy kontynuować tę tradycję z prototypem LMDh, zachowując koszty na rozsądnym poziomie. Zainteresowanie producentów jest ogromne i mamy nadzieję wznowić rywalizację z naszymi konkurentami z lat 80. i 90. To dałoby wyścigowej scenie ogromny zastrzyk energii”.

Porsche ostatni raz rywalizowało w wyścigach prototypów w 2017 roku, wystawiając jeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie samochodów wyścigowych w dziejach – model 919 Hybrid, który zapewnił marce trzy zwycięstwa w Le Mans oraz trzy tytuły mistrzowskie kierowców i producentów WEC. Porsche nadal będzie kontynuować starty w Formule E oraz wyścigach GT.

Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej Porsche

Redakcja

Tomasz Kubiak
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Kamil Topczewski
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki
Gabriela Skoczylas

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1 feeder league