Brendon Hartley wywalczył pierwsze pole startowe do przedostatniego wyścigu sezonu 2021 Długodystansowych Mistrzostw Świata w Bahrajnie. To pierwszy tegoroczny triumf kwalifikacyjny dla Toyoty #8, która zmniejszyła o jeden punkt swoją stratę do siostrzanego auta.
Zgodnie ze zwyczajem japońskiego producenta, kierowcy obu prototypów wykonali tylko jedno szybkie okrążenie. O ile Hartley i Kamui Kobayashi uzyskali niemal identyczne czasy w dwóch pierwszych sektorach, lepszy przejazd w ostatniej sekcji toru zadecydował o wygranej Nowozelandczyka różnicą 0,398 sekundy.
Po wycofaniu się ekipy Glickenhaus z pozostałej części sezonu WEC, jedynym rywalem dla kierowców Toyoty był André Negrão w Alpine. Brazylijczyk wykręcił czas zaledwie 0,062 sekundy gorszy od Kobayashiego, lecz utracił go za zbyt szeroki wyjazd poza tor i uplasował się na trzeciej pozycji ze stratą niecałej sekundy do zdobywcy pole position.
W klasie LMP2 pierwsze pole startowe dla zespołu Jota #28 wywalczył Tom Blomqvist, który pokonał Filipe’a Albuquerque z United Autosports USA o 0,109 sekundy. Trzeci był António Felix da Costa w drugim aucie Jota. Renger van der Zande wywalczył piąte miejsce dla polskiego zespołu Inter Europol Competition, natomiast Robert Kubica był siódmy w prototypie High Class Racing.
Kwalifikacje w GTE Pro zdominowało Porsche. Kevin Estre w samochodzie #92 wykręcił czas lepszy o 0,034 sekundy od Gianmarii Bruniego w siostrzanym #91. Szybszy z kierowców Ferrari – Miguel Molina w #52 – był o ponad sekundę wolniejszy od obu kierowców niemieckich aut. Alessandro Pier Guidi stracił kolejne ćwierć sekundy w siostrzanym Ferrari #51.
Doskonały debiut w WEC zaliczył Rino Mastronardi, który wygrał kwalifikacje w klasie GTE Am, za kierownicą Ferrari #60 zespołu Iron Lynx.
P | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 8 | Sébastien Buemi Kazuki Nakajima Brendon Hartley | Hypercar | Toyota Gazoo Racing | M | 1:47,049 | |||
2 | 7 | Mike Conway Kamui Kobayashi José María López | Hypercar | Toyota Gazoo Racing | M | + 0,398 | |||
3 | 36 | André Negrão Nicolas Lapierre Matthieu Vaxivière | Hypercar | Alpine Elf Matmut | M | + 0,954 | |||
4 | 28 | Sean Gelael Stoffel Vandoorne Tom Blomqvist | LMP2 | Jota | G | + 2,883 | |||
5 | 22 | Philip Hanson Fabio Scherer Filipe Albuquerque | LMP2 | United Autosports USA | G | + 2,945 | |||
6 | 38 | Roberto González António Félix da Costa Anthony Davidson | LMP2 | Jota | G | + 3,149 | |||
7 | 70 | Esteban Garcia Loïc Duval Norman Nato | LMP2P/A | RealTeam Racing | G | + 3,510 | |||
8 | 34 | Jakub Śmiechowski Renger van der Zande Alex Brundle | LMP2 | Inter Europol Competition | G | + 3,609 | |||
9 | 29 | Frits van Eerd Giedo van der Garde Job van Uitert | LMP2P/A | Racing Team Nederland | G | + 3,893 | |||
10 | 31 | Robin Frijns Ferdinand Habsburg Charles Milesi | LMP2 | Team WRT | G | + 3,994 | |||
11 | 21 | Henrik Hedman Juan Pablo Montoya Ben Hanley | LMP2P/A | DragonSpeed USA | G | + 4,263 | |||
12 | 44 | Miroslav Konopka Oliver Webb Kush Maini | LMP2P/A | ARC Bratislava | G | + 4,438 | |||
13 | 20 | Dennis Andersen Anders Fjordbach Robert Kubica | LMP2P/A | High Class Racing | G | + 4,457 | |||
14 | 1 | Sophia Flörsch Beitske Visser Gabriel Aubry | LMP2 | Richard Mille Racing Team | G | + 4,687 | |||
15 | 92 | Kévin Estre Neel Jani | LMGTE Pro | Porsche GT Team | M | + 9,095 | |||
16 | 91 | Gianmaria Bruni Richard Lietz | LMGTE Pro | Porsche GT Team | M | + 9,129 | |||
17 | 52 | Daniel Serra Miguel Molina | LMGTE Pro | AF Corse | M | + 10,278 | |||
18 | 51 | Alessandro Pier Guidi James Calado | LMGTE Pro | AF Corse | M | + 10,524 | |||
19 | 60 | Rino Mastronardi Andrea Piccini Matteo Cressoni | LMGTE Am | Iron Lynx | M | + 11,638 | |||
20 | 98 | Paul Dalla Lana Augusto Farfus Marcos Gomes | LMGTE Am | Aston Martin Racing | M | + 12,282 | |||
21 | 56 | Egidio Perfetti Matteo Cairoli Riccardo Pera | LMGTE Am | Team Project 1 | M | + 12,355 | |||
22 | 47 | Roberto Lacorte Giorgio Sernagiotto Antonio Fuoco | LMGTE Am | Cetilar Racing | M | + 12,361 | |||
23 | 54 | Thomas Flohr Francesco Castellacci Giancarlo Fisichella | LMGTE Am | AF Corse | M | + 12,485 | |||
24 | 33 | Ben Keating Dylan Pereira Felipe Fraga | LMGTE Am | TF Sport | M | + 12,489 | |||
25 | 88 | Khaled Al Qubaisi Adrien de Leener Julien Andlauer | LMGTE Am | Dempsey-Proton Racing | M | + 12,874 | |||
26 | 83 | François Perrodo Nicklas Nielsen Alessio Rovera | LMGTE Am | AF Corse | M | + 13,214 | |||
27 | 77 | Christian Ried Jaxon Evans Matt Campbell | LMGTE Am | Dempsey-Proton Racing | M | + 13,245 | |||
28 | 777 | Satoshi Hoshino Tomonobu Fujii Andrew Watson | LMGTE Am | D'Station Racing | M | + 13,251 | |||
29 | 85 | Rahel Frey Sarah Bovy Katherine Legge | LMGTE Am | Iron Lynx | M | + 13,408 | |||
30 | 86 | Michael Wainwright Benjamin Barker Tom Gamble | LMGTE Am | GR Racing | M | + 13,890 | |||
31 | 57 | Takeshi Kimura Mikkel Jensen Scott Andrews | LMGTE Am | Kessel Racing | M | + 14,828 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.