Kamui Kobayashi zapewnił załodze Toyoty #7 piąte pole position w sześciu tegorocznych rundach Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA WEC. Japończyk pokonał w kwalifikacjach na torze w Bahrajnie swojego zespołowego kolegę Brendona Hartleya.
Nowozelandczyk wyjechał na tor wcześniej i po niecałych czterech minutach zameldował się na mecie z czasem 1:46,895. Zaledwie pięć sekund później Kobayashi pozbawił go jednak pierwszej lokaty, wykręcając 1:46,250.
Fabryczny zespół Toyoty przyzwyczaił do tego, że daje swoim kierowcom tylko jedną szansę na wykręcenie czasu w kwalifikacjach. Tym razem jednak obaj powrócili jeszcze na tor. Hartley zdołał w końcówce sesji pojechać szybciej, lecz wynik 1:50,744 i tak nie wystarczył do zdobycia pole position. Wobec tego, Kobayashi nie dokończył swojego drugiego szybkiego przejazdu.
Matthieu Vaxiviere zajął trzecie miejsce za kierownicą Alpine #36, ze stratą 0,775 sekundy do Kobayashiego.
W klasie LMP2 ważny punkt za pole position wywalczył dla załogi United Autosports #22 Filipe Albuquerque. Pojechał on o 0,294 sekundy szybciej od Normana Nato z Realteam Racing #70. Prowadzący w klasyfikacji generalnej Ferdinand Habsburg z Team WRT #31 był dopiero siódmy, a Renger van der Zande z Inter Europol Competition uzyskał 10. czas.
Po zwiększeniu mocy o około 12 koni mechanicznych, samochody Ferrari były bardziej konkurencyjne względem Porsche niż w poprzedni weekend. Dopiero na niecałe trzy minuty przed końcem pierwszą lokatę dla Porsche #92 wywalczył Kevin Estre, zrównując się tym samym z prowadzącym w tabeli Jamesem Calado w Ferrari #51.
Calado poprawił swój najlepszy wynik w samej końcówce, lecz zabrakło mu ostatecznie 0,160 sekundy do pole position. Trzeci był Gianmaria Bruni w Porsche #91, natomiast Daniel Serra w Ferrari #52 stracił do najszybszego 0,562 sekundy.
Pole position w klasie GTE Am wywalczył Roberto Lacorte dla ekipy Cetilar Racing #47.
P | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 7 | Mike Conway Kamui Kobayashi José María López | Hypercar | Toyota Gazoo Racing | M | 1:46,250 | |||
2 | 8 | Sébastien Buemi Kazuki Nakajima Brendon Hartley | Hypercar | Toyota Gazoo Racing | M | + 0,290 | |||
3 | 36 | André Negrão Nicolas Lapierre Matthieu Vaxivière | Hypercar | Alpine Elf Matmut | M | + 0,775 | |||
4 | 22 | Philip Hanson Fabio Scherer Filipe Albuquerque | LMP2 | United Autosports USA | G | + 3,275 | |||
5 | 70 | Esteban Garcia Loïc Duval Norman Nato | LMP2P/A | RealTeam Racing | G | + 3,569 | |||
6 | 38 | Roberto González António Félix da Costa Anthony Davidson | LMP2 | Jota | G | + 3,660 | |||
7 | 29 | Frits van Eerd Giedo van der Garde Job van Uitert | LMP2P/A | Racing Team Nederland | G | + 3,899 | |||
8 | 20 | Dennis Andersen Anders Fjordbach Robert Kubica | LMP2P/A | High Class Racing | G | + 4,122 | |||
9 | 1 | Tatiana Calderón Sophia Flörsch Beitske Visser | LMP2 | Richard Mille Racing Team | G | + 4,494 | |||
10 | 31 | Robin Frijns Ferdinand Habsburg Charles Milesi | LMP2 | Team WRT | G | + 4,813 | |||
11 | 21 | Henrik Hedman Juan Pablo Montoya Ben Hanley | LMP2P/A | DragonSpeed USA | G | + 4,884 | |||
12 | 28 | Sean Gelael Stoffel Vandoorne Tom Blomqvist | LMP2 | Jota | G | + 4,895 | |||
13 | 34 | Jakub Śmiechowski Renger van der Zande Alex Brundle | LMP2 | Inter Europol Competition | G | + 4,937 | |||
14 | 44 | Miroslav Konopka Olli Caldwell Nelson Panciatici | LMP2P/A | ARC Bratislava | G | + 5,174 | |||
15 | 92 | Kévin Estre Neel Jani Michael Christensen | LMGTE Pro | Porsche GT Team | M | + 9,791 | |||
16 | 51 | Alessandro Pier Guidi James Calado | LMGTE Pro | AF Corse | M | + 9,951 | |||
17 | 91 | Gianmaria Bruni Richard Lietz Frédéric Makowiecki | LMGTE Pro | Porsche GT Team | M | + 10,291 | |||
18 | 52 | Daniel Serra Miguel Molina | LMGTE Pro | AF Corse | M | + 10,353 | |||
19 | 47 | Roberto Lacorte Giorgio Sernagiotto Antonio Fuoco | LMGTE Am | Cetilar Racing | M | + 12,462 | |||
20 | 83 | François Perrodo Nicklas Nielsen Alessio Rovera | LMGTE Am | AF Corse | M | + 12,509 | |||
21 | 85 | Rahel Frey Sarah Bovy Katherine Legge | LMGTE Am | Iron Lynx | M | + 12,708 | |||
22 | 56 | Egidio Perfetti Matteo Cairoli Riccardo Pera | LMGTE Am | Team Project 1 | M | + 12,739 | |||
23 | 33 | Ben Keating Dylan Pereira Felipe Fraga | LMGTE Am | TF Sport | M | + 12,837 | |||
24 | 98 | Paul Dalla Lana Augusto Farfus Marcos Gomes | LMGTE Am | Aston Martin Racing | M | + 12,846 | |||
25 | 88 | Khaled Al Qubaisi Axcil Jefferies Julien Andlauer | LMGTE Am | Dempsey-Proton Racing | M | + 13,109 | |||
26 | 54 | Thomas Flohr Francesco Castellacci Giancarlo Fisichella | LMGTE Am | AF Corse | M | + 13,242 | |||
27 | 77 | Christian Ried Jaxon Evans Matt Campbell | LMGTE Am | Dempsey-Proton Racing | M | + 13,686 | |||
28 | 57 | Takeshi Kimura Mikkel Jensen Scott Andrews | LMGTE Am | Kessel Racing | M | + 14,051 | |||
29 | 777 | Satoshi Hoshino Tomonobu Fujii Andrew Watson | LMGTE Am | D'Station Racing | M | + 14,114 | |||
30 | 86 | Michael Wainwright Benjamin Barker Tom Gamble | LMGTE Am | GR Racing | M | + 15,032 | |||
31 | 60 | Claudio Schiavoni Andrea Piccini Matteo Cressoni | LMGTE Am | Iron Lynx | M | + 15,691 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.