Habsburg najszybszy drugiego dnia Prologu WEC

Ferdinand Habsburg uzyskał najlepszy czas ostatniego dnia przedsezonowych testów Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA WEC na torze Sebring. Kierowca zespołu Realteam by WRT potrzebował zaledwie 20 minut, aby wykręcić wynik, który pozostanie niepoprawiony przez kolejne sześć godzin jazd.

Inaczej niż w sobotę, deszcz nie zakłócił przebiegu testów i zespoły mogły w pełni wykorzystać 6,5 godziny otwartego toru. Od razu po wywieszeniu zielonej flagi, na tor wyjechał Brendon Hartley w Toyocie #8, który wykręcił kolejno 1:54,622 i 1:53,016. To był jedyny moment w ciągu dnia, gdy na szczycie tabeli wyników znajdował się hipersamochód.

Habsburg również od razu zaczął kręcić szybkie kółka na chłodnym jeszcze torze. Austriak rozpoczął od 1:51,477 i stopniowo się rozpędzał, by w 18. minucie sesji zejść poniżej 1:49. W międzyczasie na pierwsze miejsce chwilowo wskakiwali Dane Cameron i René Binder. Trzy minuty później, na swoim 9. okrążeniu przystępujący do obrony tytułu w klasie LMP2 Habsburg uzyskał jednak wynik 1:48,089, który pozostał niepoprawiony już do końca dnia.

Belgijski zespół WRT zajął dwa pierwsze miejsca, bowiem ze stratą 0,283 sekundy, na drugiej pozycji uplasował się René Rast w prototypie #31. Najszybciej podczas popołudniowej sesji pojechał Filipe Albuquerque z United Autosports #22. Czas Portugalczyka wystarczył w ogólnym zestawieniu na trzecią lokatę, ze stratą 0,350 sekundy do Habsburga.

Podobnie jak w sobotę, jedynym hipersamochodem w pierwszej piątce był prototyp Alpine. Tym razem najlepszy czas dla załogi #36 wykręcił Nicolas Lapierre, choć tylko 0,210 sekundy wolniej pojechał jego zmiennik Matthieu Vaxivière. Dane Cameron zajął piąte dla Team Penske, a najszybsza w sobotę załoga Prema Orlen Team zakończyła drugi dzień testów na szóstej pozycji.

Włoska ekipa jako jedna z sześciu uzyskała swój najlepszy wynik podczas popołudniowej sesji, kiedy to Louis Delétraz tuż po wyjeździe z boksów wykręcił 1:48,954. Szwajcar dwa okrążenia później poprawił się w pierwszym sektorze, lecz resztę okrążenia przejechał wolniej i nie próbował już wykręcić lepszego kółka.

Robert Kubica brał udział tylko w porannej sesji. Polak przejechał łącznie 46 okrążeń, z czego najszybsze w czasie 1:50,196.

Polski zespół Inter Europol Competition zakończył drugi dzień testów na 17. pozycji w klasyfikacji generalnej i 13. w klasie LMP2. Najlepszy czas dla ekipy 1:49,511 wykręcił Alex Brundle.

W klasie GTE Pro dwa najlepsze wyniki należały do kierowców Porsche #92. Tym razem szybszym z dwójki był Michael Christensen, który wykręcił 1:55,315. Kevin Estre uzyskał wynik 1:56,343 i uplasowałby się przed drugim Tommym Milnerem w Corvette #64. Amerykanin rozdzielił oba Porsche, plasując się 0,288 sekundy przed Gianmarią Brunim w #91. Spośród kierowców Ferrari najszybciej pojechał Alessandro Pier Guidi w samochodzie #51, który stracił do wyniku Christensena aż 1,556 sekundy.

Identyczne czasy w klasie GTE Am uzyskali Sebastian Priaulx i Matteo Cairoli. Syn byłego mistrza świata uzyskał wynik 1:57,573 jako pierwszy i umieścił Porsche #77 ekipy Dempsey-Proton Racing na szczycie tabeli wyników. Reprezentujący Team Project 1 Cairoli wyrównał to osiągnięcie ponad godzinę później, a zaledwie 0,042 sekundy stracił do nich Julien Andlauer w drugim aucie Dempsey-Proton Racing.

Drugiego dnia prologu miały miejsce dwa poważne wypadki. Najpierw, podczas porannej sesji Franck Dezoteux rozbił Ferrari #71, lecz zespół Spirit of Race zdążył naprawić je przed końcem popołudniowej sesji. O mniejszym szczęściu może mówić Team Project 1, po tym jak popołudniu Brendon Iribe, po kolizji z Toyotą, wpadł z dużą prędkością w betonową barierę na wyjściu z pierwszego zakrętu. O ile Amerykanin wyszedł z wypadku o własnych siłach, samochód nie nadaje się już do naprawy i ekipa będzie musiała pozyskać nowe podwozie w przeciągu najbliższych dni. Niegroźny kontakt z barierą na 15 minut przed zamknięciem toru zaliczył z kolei Phil Hanson z United Autosports #22.

Po zakończeniu prologu, zespoły WEC pozostaną na Florydzie, aby przygotować się do otwierającego sezon 2022 1000-milowego wyścigu Sebring. Pierwsze treningi startują w środę.

PNrKierowcaKlasaZespół RezultatOkr.
141


Rui Andrade
Ferdinand Habsburg
Norman Nato
LMP2Realteam by WRT1:48,089129
231


Sean Gelael
Robin Frijns
René Rast
LMP2Team WRT+ 0,283127
322


Philip Hanson
Filipe Albuquerque
Will Owen
LMP2United Autosports USA+ 0,350115
436


André Negrão
Nicolas Lapierre
Matthieu Vaxivière
HypercarAlpine Elf Team+ 0,408117
55


Dane Cameron
Emmanuel Collard
Felipe Nasr
LMP2Team Penske+ 0,662123
69


Robert Kubica
Louis Delétraz
Lorenzo Colombo
LMP2Prema ORLEN Team+ 0,865129
71


Lilou Wadoux
Sébastien Ogier
Charles Milesi
LMP2Richard Mille Racing Team+ 0,926111
823


Paul di Resta
Oliver Jarvis
Joshua Pierson
LMP2United Autosports USA+ 0,955121
98


Sébastien Buemi
Brendon Hartley
Ryō Hirakawa
HypercarToyota Gazoo Racing+ 1,012155
10708


Olivier Pla
Romain Dumas
Ryan Briscoe
HypercarGlickenhaus Racing+ 1,070109
1128


Oliver Rasmussen
Ed Jones
Jonathan Aberdein
LMP2Jota+ 1,076112
1265


Nico Müller
Ryan Cullen
Mike Rockenfeller
LMP2Vector Sport+ 1,153103
1338


Roberto González
António Félix da Costa
Will Stevens
LMP2Jota+ 1,160118
1483


François Perrodo
Nicklas Nielsen
Alessio Rovera
LMP2P/AAF Corse+ 1,256135
157


Mike Conway
Kamui Kobayashi
José María López
HypercarToyota Gazoo Racing+ 1,376142
1645


Steven Thomas
James Allen
René Binder
LMP2P/AAlgarve Pro Racing+ 1,395130
1734


Jakub Śmiechowski
Alex Brundle
Esteban Gutiérrez
LMP2Inter Europol Competition+ 1,42284
1835


Jean-Baptiste Lahaye
Matthieu Lahaye
François Heriau
LMP2P/AUltimate+ 1,588103
1944


Miroslav Konopka
Mathias Beche
Tijmen van der Helm
LMP2P/AARC Bratislava+ 1,614135
2092

Michael Christensen
Kévin Estre
LMGTE ProPorsche GT Team+ 7,226101
2164

Tommy Milner
Nick Tandy
LMGTE ProCorvette Racing+ 8,320144
2291

Gianmaria Bruni
Richard Lietz
LMGTE ProPorsche GT Team+ 8,418124
2351

Alessandro Pier Guidi
James Calado
LMGTE ProAF Corse+ 8,782111
2452

Miguel Molina
Antonio Fuoco
LMGTE ProAF Corse+ 9,108110
2577



Christian Ried
Sebastian Priaulx
Harry Tincknell
Memo Gidley
LMGTE AmDempsey-Proton Racing+ 9,484112
2646


Matteo Cairoli
Mikkel Pedersen
Nicolas Leutwiler
LMGTE AmTeam Project 1+ 9,484103
2788



Fred Poordad
Patrick Lindsey
Julien Andlauer
Jan Heylen
LMGTE AmDempsey-Proton Racing+ 9,52698
2856


Brendan Iribe
Oliver Millroy
Ben Barnicoat
LMGTE AmTeam Project 1+ 9,70951
2960


Claudio Schiavoni
Matteo Cressoni
Giancarlo Fisichella
LMGTE AmIron Lynx+ 10,05999
3098


Paul Dalla Lana
David Pittard
Nicki Thiim
LMGTE AmNorthwest AMR+ 10,060118
3185


Rahel Frey
Michelle Gatting
Sarah Bovy
LMGTE AmIron Dames+ 10,096112
3271


Franck Dezoteux
Pierre Ragues
Gabriel Aubry
LMGTE AmSpirit of Race+ 10,12944
3321


Simon Mann
Christoph Ulrich
Toni Vilander
LMGTE AmAF Corse+ 10,268129
3433


Ben Keating
Florian Latorre
Marco Sørensen
LMGTE AmTF Sport+ 10,269125
3554


Thomas Flohr
Francesco Castellacci
Nick Cassidy
LMGTE AmAF Corse+ 10,419124
36777


Satoshi Hoshino
Tomonobu Fujii
Charles Fagg
LMGTE AmD'Station Racing+ 10,70491

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze