Ogromny wypadek Lopeza przerywa wyścig 1000 mil Sebring

Poważny wypadek Toyoty GR010 Hybrid #7, za kierownicą którego znajdował się José María López, spowodował wywieszenie czerwonej flagi po przejechaniu 3,5 godziny inaugurującego sezon WEC 1000 mil Sebring.

Toyota z impetem uderzyła w bariery po prawej stronie zakrętu 15 amerykańskiego toru. López na szczęście wyszedł z tego wypadku bez szwanku i o własnych siłach opuścił rozbity hipersamochód, zaś kontrola w centrum medycznym nie wykazała żadnej kontuzji.

Do tego wypadku doszło wskutek innego incydentu, który miał miejsce dosłownie kilka chwil wcześniej. López uderzył w barierę w zakręcie 9 wskutek kontaktu z Porsche 911 RSR-19 ekipy Dempsey-Proton Racing startującej w GTE Am, zaś w momencie kolizji za kierownicą tego samochodu znajdował się Julien Andlauer.

Do momentu przerwania wyścigu, aby naprawić uszkodzone uderzeniem bariery, López znajdował się na prowadzeniu nad siostrzaną Toyotą #8 z Brendonem Hartleyem za kierownicą, jednak strategicznie przewagę miało Alpine A480, które w chwili obecnej jest liderem wyścigu. Francuski zespół kontrolował również tempo przez pierwsze trzy i pół godziny, a przy wywieszeniu czerwonej flagi André Negrão był co prawda drugi ze stratą prawie 20 sekund do Hartleya, jednak odbył już swój zaplanowany pit stop.

Na trzecim miejscu znajdował się Glickenhaus #708, który nie miał żadnych problemów na torze i plasował się przed wszystkimi prototypami LMP2, jednak bolączką ekipy były dość wolne pit stopy.

W samej klasie LMP2 liderem była Prema Orlen Team z Louisem Delétrazem za kierownicą, a jego partnerem jest m. in. Robert Kubica. Deletraz po ostatniej turze postojów znajdował się na czele przed dwoma prototypami Oreca 07 – Gibson ekipy United Autosports. Wcześniej Josh Pierson w United Autosports #23 był liderem, jednak jego zmiennik Paul di Resta spadł na trzecie miejsce z powodu zmiany kierowcy, zaś Delétraz pozostał podczas tej tury za kierownicą.

W GTE Pro na czele znajdowało się Corvette Racing #64, wykorzystując 15-sekundowe kary nałożone na oba samochody Porsche z powodu nieprzestrzegania zasad podczas procedury startowej.

NorthWest AMR zdominowało klasę GTE Am do momentu czerwonej flagi dzięki bardzo dobrej jeździe ze strony Paua Dalla Lany i Davida Pittarda. Obecnie kierownicę przejął Nicki Thiim.

Źródło: sportscar365.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze