Zespół TDS Racing przegrał przed trybunałem apelacyjnym FIA w sprawie dyskwalifikacji dwóch swoich prototypów LMP2 – w tym zwycięskiej załogi w barwach G-Drive – z tegorocznego wyścigu 24 godziny Le Mans.
Oba pojazdy były obsługiwane przy użyciu zmodyfikowanej przez zespół pompy tankującej. W raporcie delegata technicznego można było przeczytać o zastosowaniu dodatkowej części, której celem było zmniejszenie skuteczności restryktora przepływu paliwa. Zespół zyskał w ten sposób przewagę około 6-8 sekund przy tankowaniu do pełna.
Trybunał FIA nie zgodził się z tłumaczeniem zespołu, który twierdził, iż tego typu modyfikacja jest zgodna z przepisami. Zwycięstwo ostatecznie przypadło więc załodze Nicholas Lapierre/Pierre Thiriet/André Negrão z zespołu Signatech Alpine, a pozostałe miejsca na podium zajęli Vincent Capillaire, Jonathan Hirschi i Tristan Gommendy z Graff-SO24 oraz Will Owen, Hugo de Sadeleer i Juan Pablo Montoya z United Autosports.
Źródło: fia.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.