Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima i Brendon Hartley wygrali 24-godzinny wyścig Le Mans z przewagą pięciu okrążeń nad Bryno Senną, Normanem Nato i Gustavo Menezesem z Rebelliona #1. Podium uzupełnili Mike Conway, Kamui Konayashi i José María López w Toyocie #7.
To właśnie siostrzana załoga japońskiego producenta wystartowała z pole position i kontrolowała rywalizację aż do połowy dystansu, kiedy to awaria turbosprężarki wyeliminowała ich z walki o zwycięstwo. Toyota #8 również miała problemy, związane z przegrzewającymi się hamulcami w pierwszej fazie rywalizacji. Po wymianie kanałów chłodzących, prototyp pozostał jednak bezawaryjny, a czysta jazda załogi pozwoliła im wygrać z przewagą pięciu okrążeń. Choć początkowo tempo pozwalało powalczyć o rekord dystansu, zabrakło do niego 25 okrążeń.
Ekipa Rebellion Racing także nie zaliczyła czystego przejazdu – długi postój Bruno Senny, Normana Nato i Gustavo Menezesa kosztował ich całe okrążenie i niebezpiecznie blisko znalazła się nie tylko siostrzana załoga Romain Dumas, Nathanael Berthon i Louis Delétraz, ale także Toyota #7. Ostatecznie szwajcarski zespół stracił jedno miejsce na podium, gdy Delétraz wypadł z toru w zakręcie Indianapolis na godzinę przed końcem, a następnie stracił czas przez problemy z odpaleniem samochodu w alei serwisowej. Choć wyjazd samochodu bezpieczeństwa w ostatniej godzinie dał Deletrazowi okazję na odzyskanie trzeciej lokaty, nie zdołał wyprzedzić José Marí Lópeza. Cztery prototypy LMP1 uplasowały się na szczycie klasyfikacji generalnej. Z rywalizacji odpadł zespół ByKolles, po tym jak awaria tylnego skrzydła posłała Bruno Spenglera prosto w bariery w siódmej godzinie wyścigu.
Startująca z pole position załoga United Autosports #22 w składzie Phil Hanson, Filipe Albuquerque i Paul di Resta, świętowała zwycięstwo w klasie LMP2. Hanson musiał w końcówce wyścigu zjechać na krótkie tankowanie i powrócił na tor tuż przed Anthonym Davidsonem z Jota #38, który wkrótce sam musiał jednak odwiedzić aleję serwisową i wpadł na metę ze stratą 32 sekund. Podium uzupełniła załoga Panis Racing #31.
Rywalizujący pod polską flagą zespół Inter Europol Competition zajął 17. miejsce w klasie, ze stratą 45 okrążeń do zwycięzcy. Niemal w całości wynikała ona z awarii samochodu w godzinach nocnych, która zmusiła ekipę do wymiany filtra paliwa, rozrusznika i alternatora.
W klasie GTE Pro już na początku wyścigu w roli faworytów przedstawili się Maxime Martin, Alex Lynn i Harry Tincknell. W przeciwieństwie do większości rywali, przejechali oni czysty wyścig, a presję do samego końca wywierali na nich jedynie ubiegłoroczni zwycięzcy Alessandro Pier Guidi, James Calado i Daniel Serra w Ferrari #51. Lynn wykonał jednak swój ostatni pit-stop tuż przed ostatnim okresem neutralizacji, a samochód bezpieczeństwa rozdzielił obu konkurentów i przełożył się na stratę półtorej minuty na linii mety. Podium uzupełniła siostrzana załoga Astona Martina #95, dzięki czemu brytyjska marka zapewniła sobie mistrzostwo w klasyfikacji producentów. Davide Rigon nie dojechał do mety, po tym jak w Ferrari #71 na ostatnim okrążeniu skończyło się paliwo. To promowało na czwarte miejsce załogę Risi Competizione #82. Trapione problemami Porsche #91 i #92 zajęły piątą i szóstą lokatę.
Czysty wyścig zapewnił zwycięstwo w klasie GTE Am ekipie TF Sport. Walka o drugą lokatę trwała jednak do samego końca, a zwyciężył w niej Matt Campbell, który po ostatnim restarcie wyprzedził Nicklasa Nielsena i Matteo Cairoliego. Cała trójka ukończyła rywalizację na okrążeniu lidera.
P | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | Okr. | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 8 | Kazuki Nakajima Sébastien Buemi Brendon Hartley | LMP1HY | Toyota Gazoo Racing | M | 387 okr. | 387 | |||
2 | 1 | Norman Nato Gustavo Menezes Bruno Senna | LMP1 | Rebellion Racing | M | + 1:20,187 | 382 | |||
3 | 7 | Mike Conway Kamui Kobayashi José María López | LMP1HY | Toyota Gazoo Racing | M | + 1:33,260 | 381 | |||
4 | 3 | Nathanaël Berthon Romain Dumas Louis Delétraz | LMP1 | Rebellion Racing | M | + 2:12,668 | 381 | |||
5 | 22 | Filipe Albuquerque Philip Hanson Paul di Resta | LMP2 | United Autosports | M | + 48,272 | 370 | |||
6 | 38 | Anthony Davidson Roberto González António Félix da Costa | LMP2 | Jota | G | + 1:21,103 | 370 | |||
7 | 31 | Matthieu Vaxivière Julien Canal Nicolas Jamin | LMP2 | Panis Racing | G | + 12,131 | 368 | |||
8 | 36 | Pierre Ragues André Negrão Thomas Laurent | LMP2 | Signatech Alpine Elf | M | + 1:28,267 | 367 | |||
9 | 26 | Mikkel Jensen Roman Rusinow Jean-Éric Vergne | LMP2 | G-Drive Racing | M | + 2:25,845 | 367 | |||
10 | 28 | Richard Bradley Paul-Loup Chatin Paul Lafargue | LMP2 | Idec Sport | M | + 1:12,300 | 366 | |||
11 | 42 | Alexandre Coigny Antonin Borga Nicolas Lapierre | LMP2 | COOL Racing | M | + 1:56,300 | 365 | |||
12 | 25 | Matt McMurry Simon Trummer John Falb | LMP2 | Algarve Pro Racing | G | + 3:27,940 | 365 | |||
13 | 50 | Sophia Flörsch Beitske Visser Tatiana Calderón | LMP2 | Richard Mille Racing Team | M | + 49,298 | 364 | |||
14 | 47 | Giorgio Sernagiotto Roberto Lacorte Andrea Belicchi | LMP2 | Cetilar Racing | M | + 1:49,072 | 363 | |||
15 | 17 | Kyle Tilley Jonathan Kennard Patrick Pilet | LMP2 | Idec Sport | M | + 2:40,834 | 363 | |||
16 | 27 | Henrik Hedman Renger van der Zande Ben Hanley | LMP2 | DragonSpeed USA | M | + 2:01,895 | 361 | |||
17 | 32 | Alex Brundle Will Owen Job van Uitert | LMP2 | United Autosports | M | + 48,803 | 359 | |||
18 | 35 | Nobuya Yamanaka Roberto Merhi Nick Foster | LMP2 | Eurasia Motorsport | M | + 11,795 | 351 | |||
19 | 29 | Giedo van der Garde Frits van Eerd Nyck de Vries | LMP2 | Racing Team Nederland | M | + 28,119 | 349 | |||
20 | 97 | Harry Tincknell Maxime Martin Alex Lynn | LMGTE Pro | Aston Martin Racing | M | + 1:26,123 | 346 | |||
21 | 51 | Daniel Serra Alessandro Pier Guidi James Calado | LMGTE Pro | AF Corse | M | + 2:59,287 | 346 | |||
22 | 95 | Richard Westbrook Nicki Thiim Marco Sørensen | LMGTE Pro | Aston Martin Racing | M | + 1:26,156 | 343 | |||
23 | 82 | Olivier Pla Jules Gounon Sébastien Bourdais | LMGTE Pro | Risi Competizione | M | + 1:02,269 | 339 | |||
24 | 90 | Salih Yoluç Charlie Eastwood Jonathan Adam | LMGTE Am | TF Sport | M | + 2:35,676 | 339 | |||
25 | 77 | Christian Ried Riccardo Pera Matt Campbell | LMGTE Am | Dempsey-Proton Racing | M | + 3:25,428 | 339 | |||
26 | 83 | François Perrodo Nicklas Nielsen Emmanuel Collard | LMGTE Am | AF Corse | M | + 3:28,475 | 339 | |||
27 | 56 | Larry ten Voorde Egidio Perfetti Matteo Cairoli | LMGTE Am | Team Project 1 | M | + 3:36,795 | 339 | |||
28 | 24 | Tony Wells Alex Kapadia Garett Grist | LMP2 | Nielsen Racing | M | + 7,923 | 338 | |||
29 | 86 | Michael Wainwright Andrew Watson Benjamin Barker | LMGTE Am | Gulf Racing | M | + 3:32,976 | 337 | |||
30 | 66 | Maxwell Root Richard Heistand Jan Magnussen | LMGTE Am | JMW Motorsport | M | + 41,163 | 335 | |||
31 | 91 | Richard Lietz Gianmaria Bruni Frédéric Makowiecki | LMGTE Pro | Porsche GT Team | M | + 47,350 | 335 | |||
32 | 61 | Côme Ledogar Oswaldo Negri Jr. Francesco Piovanetti | LMGTE Am | Luzich Racing | M | + 3:31,034 | 335 | |||
33 | 98 | Ross Gunn Paul Dalla Lana Augusto Farfus | LMGTE Am | Aston Martin Racing | M | + 2:26,172 | 333 | |||
34 | 85 | Michelle Gatting Rahel Frey Manuela Gostner | LMGTE Am | Iron Lynx | M | + 23,450 | 332 | |||
35 | 92 | Kévin Estre Michael Christensen Laurens Vanthoor | LMGTE Pro | Porsche GT Team | M | + 26,674 | 331 | |||
36 | 99 | Julien Andlauer Vutthikorn Inthraphuvasak Lucas Legeret | LMGTE Am | Dempsey-Proton Racing | M | + 1:50,379 | 331 | |||
37 | 60 | Paolo Ruberti Sergio Pianezzola Claudio Schiavoni | LMGTE Am | Iron Lynx | M | + 3:25,499 | 331 | |||
38 | 78 | Max van Splunteren Horst Felbermayr Jr. Michele Beretta | LMGTE Am | Proton Competition | M | + 24,005 | 330 | |||
39 | 54 | Thomas Flohr Giancarlo Fisichella Francesco Castellacci | LMGTE Am | AF Corse | M | + 1:35,365 | 330 | |||
40 | 57 | Ben Keating Jeroen Bleekemolen Felipe Fraga | LMGTE Am | Team Project 1 | M | + 2:28,432 | 326 | |||
41 | 34 | Jakub Śmiechowski René Binder Matewos Isaakian | LMP2 | Inter Europol Competition | M | + 1:16,479 | 325 | |||
42 | 62 | Johnny Mowlem Charlie Hollings Bonamy Grimes | LMGTE Am | Red River Sport | M | + 1:41,117 | 325 | |||
43 | 89 | Andreas Laskaratos Philippe Haezebrouck Julien Piguet | LMGTE Am | Team Project 1 | M | + 1:00,875 | 313 | |||
NSK | 39 | Charles Milesi Vincent Capillaire James Allen | LMP2 | Graff-SO24 | M | 357 | ||||
NSK | 71 | Miguel Molina Davide Rigon Sam Bird | LMGTE Pro | AF Corse | M | 340 | ||||
NSK | 72 | Marcos Gomes Morris Chen Tom Blomqvist | LMGTE Am | Hub Auto Racing | M | 273 | ||||
NSK | 88 | Dominique Bastien Adrien de Leener Thomas Preining | LMGTE Am | Dempsey-Proton Racing | M | + 4:14,987 | 238 | |||
NSK | 75 | Andrea Piccini Matteo Cressoni Rino Mastronardi | LMGTE Am | Iron Lynx | M | 211 | ||||
NSK | 21 | Memo Rojas Timothé Buret Juan Pablo Montoya | LMP2 | DragonSpeed USA | M | 192 | ||||
NSK | 63 | Jeffrey Segal Toni Vilander Cooper MacNeil | LMGTE Pro | WeatherTech Racing | M | 185 | ||||
NSK | 70 | Takeshi Kimura Vincent Abril Kei Cozzolino | LMGTE Am | MR Racing | M | 172 | ||||
NSK | 16 | Nick Tandy Ryan Cullen Oliver Jarvis | LMP2 | G-Drive Racing by Algarve | G | 105 | ||||
NSK | 30 | Konstantin Tierieszczenko Tristan Gommendy Jonathan Hirschi | LMP2 | Duqueine Team | M | 100 | ||||
NSK | 4 | Oliver Webb Tom Dillmann Bruno Spengler | LMP1 | ByKolles Racing Team | M | 97 | ||||
NSK | 33 | Mark Patterson Anders Fjordbach Kenta Yamashita | LMP2 | High Class Racing | M | 88 | ||||
NSK | 52 | Steffen Görig Christoph Ulrich Alexander West | LMGTE Am | AF Corse | M | 80 | ||||
NSK | 55 | Matthew Griffin Aaron Scott Duncan Cameron | LMGTE Am | Spirit of Race | M | 78 | ||||
NSK | 11 | Christophe d'Ansembourg Erik Maris Adrien Tambay | LMP2 | EuroInternational | M | 26 | ||||
DSK | 37 | Will Stevens Gabriel Aubry Ho-Pin Tung | LMP2 | Jackie Chan DC Racing | G | 141 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.