Brendon Hartley uzyskał najlepszy czas pierwszej, trzygodzinnej sesji treningowej przed wyścigiem 24 godziny Le Mans. Jedyny trening przed wieczornymi kwalifikacjami był dwukrotnie przerywany, a Toyota zakończyła go na dwóch pierwszych pozycjach.
O godzinie 14 honorowy sędzia Tom Kristensen wymachał zieloną flagą na końcu alei serwisowej, sygnalizując początek weekendu wyścigowego na Circuit de la Sarthe. Kierowcy 60 uczestniczących załóg zaczęli wyjeżdżać na tor, aby rozpocząć pierwsze okrążenia pomiarowe w tym tygodniu.
Jak pierwszy swoje nazwisko w tabeli wyników umieścił Loïc Duval. Francuz, prowadzący Porsche #94, wykręcił czas 3:28,386, który jednak kilkanaście sekund później poprawił José María López w Toyocie #7, ustanawiając wynik 3:28,290.
Ta dwójka, którą dzieliło jedynie 0,096 sekundy, pozostawała na szczycie tabeli wyników przez większość sesji. Dopiero na 50 minut przed końcem lepszy czas uzyskał szef zespołu Toyoty i zmiennik Lópeza Kamui Kobayashi. Japończyk na swoim drugim okrążeniu po wyjeździe z boksów ustanowił czas 3:27,875.
Na dołączenie drugiej Toyoty na czele stawki trzeba było czekać aż do ostatnich pół godziny. Wtedy Brendon Hartley, który zdążył zaaklimatyzować się w samochodzie #8, wykręcił swój najlepszy czas 3:27,742, który pozostał już niepoprawiony do samego końca.
Pierwszy środowy trening został przerwany niemal dokładnie w połowie, po wypadku z udziałem Caspera Stevensona i Stevena Thomasa. Kierowca Astona Martina #777 ekipy D’Station Racing obrócił się i stanął w poprzek toru na wyjściu ze ślepego zakrętu Tertre Rouge. Pomimo żółtych flag, przejeżdżający zawodnik Tower Motorsports wjechał prosto w lewy przedni róg stojącego samochodu i poważnie uszkodził zarówno Astona Martina, jak i swój prototyp LMP2.
Sesja została przerwana aż na 35 minut, a o kolejne cztery minuty została skrócona przez Nico Varrone, który obrócił się po zbyt mocnym ścięciu zakrętu Tertre Rouge i uderzył w barierę.
Chwilę przed kończącą sesję czerwoną flagą, na trzecie miejsce awansował Earl Bamber w Cadillacu #2 od Chip Ganassi Racing. Nowozelandczyk pojechał o 0,197 sekundy wolniej od Hartleya i przedkoczył przed dwójkę kierowców Porsche – Felipe Nasra w #75 i Kévina Estre w #6. Całą pierwszą piątkę dzieliło niecałe pół sekundy.
Początkowy czas Duvala dał mu ostatecznie szóste miejsce, przed zespołowym kolegą Mikkelem Jensenem. Najszybszym kierowcą Ferrari był Antonio Fuoco w #50, za którym uplasowali się Sébastien Bourdais w Cadillacu #3 i Michael Christensen w Porsche #5.
Najlepszy czas w klasie LMP2 uzyskał Pietro Fittipaldi z ekipy JOTA #28, który pojechał o 0,032 sekundy szybciej od Malthe Jakobsena z COOL Racing #37. Cała reszta stawki straciła przynajmniej 1,8 sekundy do tej dwójki.
W klasie GTE Am najszybszy był Marco Sørensen w Astonie Martinie #55 ekipy GMB Motorsport.
Przed kierowcami i zespołami 91. edycji wyścigu 24h Le Mans godzinna sesja kwalifikacyjna o godzinie 19, która wyłoni pretendentów do walki o pole position podczas czwartkowej hyperpole.
P | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | Okr. | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 8 | Sébastien Buemi Brendon Hartley Ryō Hirakawa | HypercarHY | Toyota Gazoo Racing | 3:27,742 | 33 | |||
2 | 7 | Mike Conway Kamui Kobayashi José María López | HypercarHY | Toyota Gazoo Racing | + 0,133 | 34 | |||
3 | 2 | Earl Bamber Alex Lynn Richard Westbrook | HypercarHY | Cadillac Racing | + 0,197 | 33 | |||
4 | 75 | Felipe Nasr Mathieu Jaminet Nick Tandy | HypercarHY | Porsche Penske Motorsport | + 0,408 | 24 | |||
5 | 6 | Kévin Estre André Lotterer Laurens Vanthoor | HypercarHY | Porsche Penske Motorsport | + 0,425 | 29 | |||
6 | 94 | Loïc Duval Gustavo Menezes Nico Müller | HypercarHY | Peugeot TotalEnergies | + 0,644 | 21 | |||
7 | 93 | Paul di Resta Mikkel Jensen Jean-Éric Vergne | HypercarHY | Peugeot TotalEnergies | + 0,791 | 23 | |||
8 | 50 | Antonio Fuoco Miguel Molina Nicklas Nielsen | HypercarHY | Ferrari AF Corse | + 0,966 | 34 | |||
9 | 3 | Sébastien Bourdais Renger van der Zande Scott Dixon | HypercarHY | Cadillac Racing | + 1,057 | 27 | |||
10 | 5 | Dane Cameron Michael Christensen Frédéric Makowiecki | HypercarHY | Porsche Penske Motorsport | + 1,633 | 30 | |||
11 | 709 | Franck Mailleux Nathanaël Berthon Esteban Gutiérrez | Hypercar | Glickenhaus Racing | + 1,875 | 29 | |||
12 | 51 | Alessandro Pier Guidi James Calado Antonio Giovinazzi | HypercarHY | Ferrari AF Corse | + 2,103 | 34 | |||
13 | 708 | Romain Dumas Olivier Pla Ryan Briscoe | Hypercar | Glickenhaus Racing | + 2,249 | 28 | |||
14 | 38 | António Félix da Costa Will Stevens Yifei Ye | HypercarHY | Hertz Team Jota | + 2,342 | 30 | |||
15 | 311 | Luís Felipe Derani Alexander Sims Jack Aitken | HypercarHY | Action Express Racing | + 2,558 | 33 | |||
16 | 28 | David Heinemeier Hansson Oliver Rasmussen Pietro Fittipaldi | LMP2 | Jota | + 6,837 | 30 | |||
17 | 37 | Nicolas Lapierre Alexandre Coigny Malthe Jakobsen | LMP2P/A | COOL Racing | + 6,869 | 29 | |||
18 | 4 | Tom Dillmann Esteban Guerrieri Tristan Vautier | Hypercar | Floyd Vanwall Racing Team | + 7,181 | 22 | |||
19 | 63 | Doriane Pin Daniił Kwiat Mirko Bortolotti | LMP2 | Prema Racing | + 8,709 | 19 | |||
20 | 36 | Matthieu Vaxivière Charles Milesi Julien Canal | LMP2 | Alpine Elf Endurance Team | + 8,729 | 33 | |||
21 | 34 | Jakub Śmiechowski Albert Costa Fabio Scherer | LMP2 | Inter Europol Competition | + 9,054 | 22 | |||
22 | 31 | Sean Gelael Ferdinand Habsburg Robin Frijns | LMP2 | Team WRT | + 9,128 | 30 | |||
23 | 14 | Rodrigo Sales Mathias Beche Ben Hanley | LMP2P/A | Nielsen Racing | + 9,199 | 27 | |||
24 | 923 | Salih Yoluç Tom Gamble Dries Vanthoor | LMP2P/A | Racing Team Turkey | + 9,251 | 23 | |||
25 | 10 | Ryan Cullen Gabriel Aubry Matthias Kaiser | LMP2 | Vector Sport | + 9,481 | 25 | |||
26 | 30 | Neel Jani René Binder Nicolas Pino | LMP2 | Duqueine Team | + 9,563 | 25 | |||
27 | 43 | Tom Van Rompuy Ugo De Wilde Maxime Martin | LMP2P/A | DKR Engineering | + 9,914 | 21 | |||
28 | 65 | Manuel Maldonado Tijmen van der Helm Job van Uitert | LMP2 | Panis Racing | + 10,305 | 31 | |||
29 | 47 | Reshad De Gerus Władysław Łomko Simon Pagenaud | LMP2 | COOL Racing | + 10,399 | 29 | |||
30 | 32 | Mark Kvamme Jan Magnussen Anders Fjordbach | LMP2P/A | Inter Europol Competition | + 10,487 | 21 | |||
31 | 41 | Rui Andrade Louis Delétraz Robert Kubica | LMP2 | Team WRT | + 10,492 | 32 | |||
32 | 39 | Roberto Lacorte Giedo van der Garde Patrick Pilet | LMP2P/A | Graff Racing | + 10,721 | 30 | |||
33 | 48 | Paul Lafargue Paul-Loup Chatin Laurents Hörr | LMP2 | Idec Sport | + 11,025 | 23 | |||
34 | 80 | François Perrodo Ben Barnicoat Norman Nato | LMP2P/A | AF Corse | + 11,136 | 25 | |||
35 | 13 | Steven Thomas Ricky Taylor René Rast | LMP2P/A | Tower Motorsports | + 11,156 | 16 | |||
36 | 9 | Bent Viscaal Juan Manuel Correa Filip Ugran | LMP2 | Prema Racing | + 11,524 | 33 | |||
37 | 23 | Joshua Pierson Tom Blomqvist Oliver Jarvis | LMP2 | United Autosports | + 11,557 | 32 | |||
38 | 35 | André Negrão Oliver Caldwell Memo Rojas | LMP2 | Alpine Elf Endurance Team | + 12,669 | 27 | |||
39 | 45 | George Kurtz James Allen Colin Braun | LMP2P/A | Algarve Pro Racing | + 13,075 | 34 | |||
40 | 22 | Philip Hanson Filipe Albuquerque Frederick Lubin | LMP2 | United Autosports | + 13,507 | 27 | |||
41 | 24 | Jimmie Johnson Mike Rockenfeller Jenson Button | Innovative | Hendrick Motorsports | + 21,733 | 28 | |||
42 | 55 | Gustav Dahlmann Birch Marco Sørensen Jens Reno Møller | LMGTE Am | GMB Motorsport | + 27,278 | 30 | |||
43 | 86 | Michael Wainwright Benjamin Barker Riccardo Pera | LMGTE Am | GR Racing | + 27,588 | 31 | |||
44 | 72 | Arnold Robin Maxime Robin Valentin Hasse Clot | LMGTE Am | TF Sport | + 27,764 | 31 | |||
45 | 16 | Ryan Hardwick Zacharie Robichon Jan Heylen | LMGTE Am | Proton Competition | + 27,831 | 29 | |||
46 | 60 | Claudio Schiavoni Matteo Cressoni Alessio Picariello | LMGTE Am | Iron Lynx | + 27,882 | 28 | |||
47 | 98 | Ian James Daniel Mancinelli Alex Riberas | LMGTE Am | Northwest AMR | + 27,890 | 33 | |||
48 | 83 | Luis Pérez-Companc Alessio Rovera Lilou Wadoux | LMGTE Am | Richard Mille AF Corse | + 28,064 | 30 | |||
49 | 85 | Sarah Bovy Michelle Gatting Rahel Frey | LMGTE Am | Iron Dames | + 28,141 | 30 | |||
50 | 88 | Harry Tincknell Don Yount Jonas Ried | LMGTE Am | Proton Competition | + 28,230 | 29 | |||
51 | 25 | Ahmad Al Harthy Michael Dinan Charlie Eastwood | LMGTE Am | ORT by TF | + 28,296 | 26 | |||
52 | 56 | PJ Hyett Gunnar Jeannette Matteo Cairoli | LMGTE Am | Project 1 - AO | + 28,331 | 27 | |||
53 | 66 | Thomas Neubauer Louis Prette Giacomo Petrobelli | LMGTE Am | JMW Motorsport | + 28,343 | 2 | |||
54 | 911 | Michael Fassbender Martin Rump Richard Lietz | LMGTE Am | Proton Competition | + 28,417 | 32 | |||
55 | 74 | Kei Cozzolino Yorikatsu Tsujiko Naoki Yokomizo | LMGTE Am | Kessel Racing | + 28,469 | 32 | |||
56 | 21 | Simon Mann Julien Piguet Ulysse de Pauw | LMGTE Am | AF Corse | + 28,541 | 32 | |||
57 | 77 | Christian Ried Mikkel Pedersen Julien Andlauer | LMGTE Am | Dempsey-Proton Racing | + 28,715 | 26 | |||
58 | 57 | Takeshi Kimura Scott Huffaker Daniel Serra | LMGTE Am | Kessel Racing | + 28,735 | 34 | |||
59 | 54 | Thomas Flohr Francesco Castellacci Davide Rigon | LMGTE Am | AF Corse | + 28,806 | 26 | |||
60 | 33 | Nicky Catsburg Ben Keating Nicolás Varrone | LMGTE Am | Corvette Racing | + 28,810 | 27 | |||
61 | 777 | Satoshi Hoshino Casper Stevenson Tomonobu Fujii | LMGTE Am | D'Station Racing | + 29,219 | 13 | |||
62 | 100 | Chandler Hull Andrew Haryanto Jeffrey Segal | LMGTE Am | Walkenhorst Motorsport | + 32,704 | 31 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.