BMW najszybsze w kwalifikacjach, bez Polaków w hyperpole

Dries Vanthoor sprawił niespodziankę podczas środowych kwalifikacji do wyścigu 24 godziny Le Mans. Kierowca BMW uzyskał najlepszy czas i stanie przed szansą walki o pole position podczas czwartkowej dogrywki.

Belg wykręcił czas 3:24,465 i pokonał tym samym Sébastiena Bourdaisa w Cadillacu #3, który pojechał o 0,177 sekundy wolniej. Ubiegłoroczny zdobywca pole position Antonio Fuoco w Ferrari #50 był trzeci, plasując się przed rekordzistą toru Kamuim Kobayashim w Toyocie #7.

Szef zespołu japońskiego producenta spowodował czerwoną flagę na niecałe trzy minuty przed końcem sesji, gdy zbyt agresywnie ściął ostatni zakręt Porsche i wypadł na żwirowe pobocze, skąd nie mógł już wyjechać. Japończyk przeszkodził swojemu zespołowemu koledze Brendonowi Hartleyowi, który był na swoim ostatnim pomiarowym okrążeniu, walcząc o wejście do Q2.

Pierwsze pięć pozycji należało do reprezentantów pięciu różnych producentów. 0,407 sekundy wolniej od najszybszego pojechał Paul-Loup Chatin w Alpine i dopiero na szóstym miejscu znalazł się Alex Lynn w drugim Cadillacu #2. Do czołowej ósemki weszli również Alessandro Pier Guidi w Ferrari #51 oraz Kévin Estre w Porsche #6.

Swoje pozycje startowe znają już załogi od dziewiątego miejsca w dół. Najszybszy z tej grupy był zwycięzca ze Spa-Francorchamps Callum Ilott w Porsche #12 ekipy Hertz Team Jota, któremu zabrakło tylko 94 tysięcznych sekundy do Estre’a. Czołową dziesiątkę uzupełnił Nicolas Lapierre w Alpine #36.

Hartley w Toyocie #8 zakwalifikował się na 12. pozycji, tuż przed Yifeiem Ye w Ferrari #83, które dzieli z Robertem Kubicą i Robertem Szwarcmanem. Za załogą prywatnego Ferrari uplasowało się lepsze z Lamborghini #63, prowadzone przez Mirko Bortolottiego. Dopiero 16. był najszybszy z kierowców Peugeota Jean-Éric Vergne, a Jean-Karl Vernay w Isottcie Fraschini wykręcił ostatni, 23. rezultat.

W klasie LMP2 najszybszy był Malthe Jakobsen z Cool Racing #37. Swoje auta do hyperpole wprowadziły również AO by TF, United Autosports USA, Panis Racing, Idec Sport, Vector Sport, DKR Engineering i United Autosports. Na 11. miejscu uplasował się Clément Novalak w prototypie #34 Inter Europol Competition.

O pole position w klasie LMGT3 powalczą Ford, McLaren, Corvette, Lamborghini, Porsche, Aston Martin i Ferrari.

W środę na Circuit de la Sarthe zaplanowano jeszcze nocny trening, który potrwa od 22 do północy. Stawka 24-godzinnego wyścigu powróci następnie na tor w czwartek o 15 na kolejną sesję treningową, a walka o pole position w sesji hyperpole odbędzie się o godzinie 20 – relacji na żywo będziecie mogli słuchać w Radiu GOL.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze