Sébastien Bourdais wykręcił najlepszy czas pierwszej sesji treningowej przed 24 godzinami Le Mans, wynoszący 3:25,148, i umieścił Cadillaca zespołu Hertz Team JOTA na szczycie tabeli. Obiecujący początek w klasie LMP2 ma za sobą zespół Inter Europol Competition.
Bourdais uzyskał swoje najszybsze okrążenie na 40 minut przed końcem trzygodzinnej sesji, która była dwukrotnie przerywana czerwoną flagą oraz kilkukrotnie neutralizowana przez żółtą flagę na całym torze (FCY).
Bourdais, jadący Cadillakiem V-Series.R z numerem 38, wyprzedził o 0,154 sekundy Antonio Fuoco w Ferrari 499P z numerem 50 (AF Corse), który przez większość sesji utrzymywał się na prowadzeniu z czasem 3:25,302.
Trzeci czas uzyskał Kevin Estre w Porsche 963 zespołu Porsche Penske Motorsport (nr 6). Francuz uzyskał swoje okrążenie po pierwszej czerwonej fladze, która pojawiła się po wypadku Stephena Grove’a w Mercedesie-AMG GT3 Evo (Iron Lynx nr 63) w zakręcie Dunlop. Australijczyk opuścił centrum medyczne bez urazów, ale jego samochód nie wrócił już na tor.
Druga czerwona flaga pojawiła się zaledwie dziesięć minut po wznowieniu jazd, tym razem z powodu odłamków na torze.
Brendon Hartley w Toyocie GR010 Hybrid (nr 8) zajął czwarte miejsce, a swoje najlepsze okrążenie – podobnie jak Fuoco – ustanowił na początku sesji. Piąty był Julien Andlauer w Porsche Penske nr 5, tuż przed Willem Stevensem, który poprawił się pod koniec treningu w drugim Cadillacu JOTA (nr 12).
Felipe Nasr miał szansę na objęcie prowadzenia w ostatnim szybkim kółku w Porsche Penske nr 4, ale zjechał do alei serwisowej i zakończył sesję na siódmym miejscu.
Ósmy czas należał do Driesa Vanthoora w BMW M Hybrid V8 zespołu Team WRT (nr 15), który uzyskał szybkie okrążenie w końcówce. Dziewiąty był Paul-Loup Chatin w Alpine A424 (nr 35), a dziesiątkę zamknął Neel Jani w Porsche 963 zespołu Proton Competition (nr 99).
W klasie LMP2 najlepszy czas – 3:38,888 – wykręcił Patrick Pilet w Orece 07 zespołu RLR M Sport (nr 16), również we wczesnej fazie sesji. Drugie i trzecie miejsce zajęły odpowiednio zespoły Inter Europol Competition (nr 43) oraz Algarve Pro Racing (nr 45).
Klasę LMGT3 otworzył Jack Hawksworth w Lexusie RC F GT3 zespołu Akkodis ASP Team (nr 78), z czasem 3:57,248 ustanowionym w pierwszej godzinie treningu. Drugi był Davide Rigon w Ferrari 296 GT3 zespołu AF Corse (nr 54), a trzeci – Valentine Hasse-Clot, który poprawił się pod koniec sesji w Astonie Martinie Vantage GT3 Evo zespołu Racing Spirit of LeMan (nr 10).
Poza dwiema czerwonymi flagami, sesja była również neutralizowana przez dwie fazy FCY. Pierwsza została ogłoszona po tym, jak Colin Braun z Nielsen Racing (nr 24) wpadł do żwiru na zakręcie Arnage. Następnie ogłoszono strefę spowolnienia dla Custodia Toledo w Ferrari AF Corse nr 150, który również zatrzymał się w żwirze na Dunlopie. Sędziowie ukarali samochód pięciominutowym postojem w alei serwisowej za pięciokrotne naruszenie limitów toru. Druga neutralizacja FCY została wywołana przez odłamki na torze.
Kwalifikacje rozpoczną się jeszcze w środę o godzinie 18:45. Po tym, jak większość stawki zostanie wyeliminowana z walki o pole position, wszyscy powrócą na nocny trening o godzinie 22.
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.