Inter Europol Competition powraca do WEC

W lutym najważniejsze były starty w Azjatyckiej Serii Le Mans. W marcu zespół Inter Europol Competition będzie ścigał się w pierwszej rundzie Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (FIA WEC) w Sebring na Florydzie, pracując jednocześnie nad kolejnymi programami w Europejskiej Serii Le Mans oraz Michelin Le Mans Cup.

Świetne tempo LMP2 w Emiratach

Azjatycki program startów przyniósł kilka dobrych wyników, szczególnie w klasie LMP2. Zespół wygrał jeden z czterech wyścigów i do ostatnich okrążeń ostatniego czterogodzinnego wyścigu miał szanse na tytuł w klasyfikacji generalnej Azjatyckiej Serii Le Mans. Z każdym startem zespół zdobywa kolejne doświadczenia, co przekłada się na osiągi na torze.

Pora na Sebring!

Nierówności toru Sebring na Florydzie są nieodłączną częścią toru lotniskowego, położonego na dawnym lotnisku wojskowym. Tam właśnie odbędzie się pierwsza runda Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA. Do Kuby Śmiechowskiego dołączą w tym roku Fabio Scherer i Albert Costa Balboa. Jeszcze wcześniej, w sobotę, 11 marca żółto-zielona Oreca 07 z numerem 34 wyjedzie na tor podczas oficjalnej sesji testowej, określanej mianem prologu, by przejść obszerny program testów przed pierwszą sesją treningową zaplanowaną na środę, 15 marca.

Ultimate Cup na torze Paul Ricard

W tym roku w barwach zespołu wystartuje w różnych seriach kilku nowych kierowców. Będą to między innymi Chris Short, Bryson Morris i Daniel Ali. Aby zapewnić im jak najwięcej cennego czasu na torze, a także kilometrów wyścigowych, Inter Europol Competition wystawi prototyp Ligier JS P320 w pierwszej rundzie serii Ultimate Cup na torze Paul Ricard. Wyścig odbędzie się w weekend 25 – 26 marca, a zespół skupi się nie tyle na wyniku sportowym, co na doskonaleniu wszystkich aspektów pomocnych w przygotowaniach do startów w serii Michelin Le Mans Cup.

Chris Short: „Pod koniec marca po raz pierwszy będę ścigał się samochodem LMP3 wystawionym dla mnie, Daniela i Brysona. Każdy kierowca będzie miał sporo czasu zarówno w sesjach treningowych, jak i w czterogodzinnym wyścigu, który będzie cenną okazją przed inauguracyjnym wyścigiem serii Le Mans Cup w Barcelonie. Bryson i Daniel już testowali i udowodnili, że są szybcy w tym samochodzie, a ja pracuję teraz w symulatorze, aby moje tempo było podobne, jak srebrnych kierowców. Rok 2023 jest pierwszym sezonem dla zespołu w Michelin Le Mans Cup i wszyscy nie możemy się doczekać, aby zabrać się do pracy i osiągać dobre wyniki”.

Kuba Śmiechowski: „Ultimate Cup to mocno obsadzona, regionalna seria dla prototypów. Nasi trzej nowi kierowcy – Chris, Bryson i Daniel otrzymają dodatkowy czas na przygotowanie się do letniego programu startów. Celem jest wykorzystanie tego weekendu w przygotowaniach do rundy w Barcelonie”.

Zgłoszenia na sezon 2023, dwa samochody w jubileuszowej edycji Le Mans!

Inter Europol Competition otrzymał prawo zgłoszenia dwóch samochodów w Europejskiej Serii Le Mans – jednego w LMP2 i jednego w LMP3.

W Michelin Le Mans Cup zespół wystawi trzy prototypy LMP3, a także jeden prototyp JSP4 w Ligier European Series dla Fareeda Ali, ojca Daniela i Adama.

W Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA zespół wystawi jeden prototyp LMP2 we wszystkich rundach i dwa pojazdy (#32 i #34) w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, który odbędzie się w czerwcu, w setną rocznicę pierwszej edycji!

Harmonogram wyścigu 1000 Miles Sebring (czas środkowoeuropejski CET)

Sobota, 11 marca
14:45     Sesja testowa

Niedziela, 12 marca
15:00     Sesja testowa

Środa, 15 marca
16:55     Sesja treningowa 1
22:35     Sesja treningowa 2

Czwartek, 16 marca
17:55     Sesja treningowa 3

Piątek, 17 marca
00:55     Sesja kwalifikacyjna
18:00     Wyścig (8 godzin)

Albert Costa: „Bardzo podoba mi się nowa przygoda w szybko rozwijającym się zespole. Wspaniale było tu trafić, bo kiedyś byłem blisko startów zarówno w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA, jak i w klasie LMP2, ale to już przeszłość. Teraz Inter Europol Competition dał mi możliwość pokazania mojego potencjału w bardzo ważnej serii, najlepszej na świecie. To dla mnie spełnienie dwóch marzeń, właściwie nawet trzech, jeżeli uwzględnimy wyścig 24-godziny Le Mans. Jak zawsze dam z siebie wszystko, bo to ważny rozdział w moim życiu, dlatego muszę być skupiony na nim i lepszy, niż kiedykolwiek. Jak mówię, zespół jest coraz lepszy, a po pierwszej wizycie w fabryce, nie mam wątpliwości, że ma mentalność zwycięzców!”.

Fabio Scherer: „Wspaniale jest kontynuować pracę z zespołem w kolejnym sezonie. To jest pozytywne, ponieważ czuję się tutaj bardzo komfortowo, prawie jak w rodzinie, a praca z tymi ludźmi jest fantastycznym doświadczeniem. Po intensywnym programie w ELMS w ubiegłym roku, mamy szanse na wielki sukces w tym sezonie, dlatego wspaniale jest znów znaleźć się w składzie”.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze