Ferrari na pole position w debiucie

Po 50 latach, Ferrari w wielkim stylu powróciło z programem fabrycznym do czołowej klasy wyścigów długodystansowych. Antonio Fuoco wywalczył pierwsze pole position w historii modelu 499P w kwalifikacjach do piątkowego wyścigu 1000 mil Sebring – inauguracyjnej rundy sezonu 2023 Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA WEC.

Włoch na pięć minut przed końcem wykręcił czas 1:45,067, pokonując najszybszego do tego czasu Brendona Hartleya w Toyocie #8 o 0,214 sekundy. Zespół japońskiego producenta nie miał odpowiedzi na ten wynik i musiał zadowolić się drugą i trzecią lokatą – za Hartleyem uplasował się Kamui Kobayashi w odbudowanym po trzecim treningu w samochodzie #7.

Ferrari i Toyota podzieliły pomiędzy sobą dwa pierwsze rzędy na starcie – czwarty czas wykręcił bowiem Alessandro Pier Guidi w Ferrari #51, który stracił do swojego zespołowego kolegi 0,807 sekundy. Pierwszą piątkę uzupełnił Alex Lynn w Cadillacu #2, pokonując dwójkę kierowców Porsche – Kévina Estre i Michaela Christensena. Stawkę hybrydowych hipersamochodów uzupełnił Peugeot, a z dużą stratę do czołówki kwalifikacje zakończyły ekipy Glickenhaus i Vanvall ze swoimi konwencjonalnymi prototypami.

Prawie cała stawka zmieściła się w jednej sekundzie w kwalifikacjach klasy LMP2. Już na pięć minut przed końcem sesji czas pole position wykręcił Oliver Jarvis z United Autosports #23, który jako jedyny zszedł poniżej 1:50. Zaledwie 0,093 sekundy stracił do niego Pietro Fittipaldi z Jota #28, a trzeci Robin Frijns z Team WRT pojechał o 0,181 sekundy powyżej czasu pole position. Robert Kubica z Team WRT #41 zajął szóste miejsce ze stratą 0,317 sekundy, natomiast Albert Costa z Inter Europol Competition #34 był 11., z wynikiem 1:50,889.

W klasie GTE Am rywalizacja o pole position toczyła się pomiędzy Benem Keatingiem w Corvette #33 i Sarą Bovy w Porsche #85. Amerykanin dyktował tempo w pierwszej połowie sesji, lecz później do głosu doszła Belgijka, która jako jedyna uzyskała wynik poniżej 1:59. Była to pierwsza sesja kwalifikacyjna dla zespołu Iron Dames po zmianie samochodu na Porsche. Keating stracił ostatecznie 0,396 sekundy, a trzeci wynik należał do Ahmada Al Harthy’ego w Astonie Martinie #25. Cała czwórka producentów miała po jednym reprezentancie na czele stawki – najlepszym kierowcą Ferrari był Luis Perez Companc w aucie #83, któremu do pole position zabrakło 0,784 sekundy.

PNrKierowcaKlasaZespół RezultatOkr.
150


Antonio Fuoco
Miguel Molina
Nicklas Nielsen
HypercarHYFerrari AF Corse1:45,0676
28


Sébastien Buemi
Brendon Hartley
Ryō Hirakawa
HypercarHYToyota Gazoo Racing+ 0,2144
37


Mike Conway
Kamui Kobayashi
José María López
HypercarHYToyota Gazoo Racing+ 0,4815
451


Alessandro Pier Guidi
James Calado
Antonio Giovinazzi
HypercarHYFerrari AF Corse+ 0,8076
52


Earl Bamber
Alex Lynn
Richard Westbrook
HypercarHYCadillac Racing+ 1,0155
66


Kévin Estre
André Lotterer
Laurens Vanthoor
HypercarHYPorsche Penske Motorsport+ 2,1266
75


Dane Cameron
Michael Christensen
Frédéric Makowiecki
HypercarHYPorsche Penske Motorsport+ 2,1435
894


Loïc Duval
Gustavo Menezes
Nico Müller
HypercarHYPeugeot TotalEnergies+ 2,3885
993


Paul di Resta
Mikkel Jensen
Jean-Éric Vergne
HypercarHYPeugeot TotalEnergies+ 3,1386
10708


Romain Dumas
Ryan Briscoe
Olivier Pla
HypercarGlickenhaus Racing+ 4,0976
114


Tom Dillmann
Esteban Guerrieri
Jacques Villeneuve
HypercarFloyd Vanwall Racing Team+ 4,2626
1223


Joshua Pierson
Tom Blomqvist
Oliver Jarvis
LMP2United Autosports+ 4,9077
1328


David Heinemeier Hansson
Pietro Fittipaldi
Oliver Rasmussen
LMP2Jota+ 5,0006
1431


Sean Gelael
Ferdinand Habsburg
Robin Frijns
LMP2Team WRT+ 5,0887
1536


Matthieu Vaxivière
Julien Canal
Charles Milesi
LMP2Alpine Elf Endurance Team+ 5,1077
1648


David Beckmann
Yifei Ye
Will Stevens
LMP2Hertz Team Jota+ 5,1518
1741


Rui Andrade
Robert Kubica
Louis Delétraz
LMP2Team WRT+ 5,2248
1822


Frederick Lubin
Philip Hanson
Filipe Albuquerque
LMP2United Autosports+ 5,3417
199


Filip Ugran
Bent Viscaal
Andrea Caldarelli
LMP2Prema Racing+ 5,3506
2010


Ryan Cullen
Matthias Kaiser
Gabriel Aubry
LMP2Vector Sport+ 5,6436
2163


Doriane Pin
Mirko Bortolotti
Daniił Kwiat
LMP2Prema Racing+ 5,6597
2234


Jakub Śmiechowski
Fabio Scherer
Albert Costa
LMP2Inter Europol Competition+ 5,8227
2335


André Negrão
Memo Rojas
Oliver Caldwell
LMP2Alpine Elf Endurance Team+ 6,2177
2485


Sarah Bovy
Michelle Gatting
Rahel Frey
LMGTE AmIron Dames+ 13,8826
2533


Ben Keating
Nicolás Varrone
Nicky Catsburg
LMGTE AmCorvette Racing+ 14,2787
2625


Ahmad Al Harthy
Michael Dinan
Charlie Eastwood
LMGTE AmORT by TF+ 14,5907
2783


Luis Pérez-Companc
Lilou Wadoux
Alessio Rovera
LMGTE AmRichard Mille AF Corse+ 14,6667
2821


Stefano Costantini
Simon Mann
Ulysse de Pauw
LMGTE AmAF Corse+ 14,9256
2956


PJ Hyett
Gunnar Jeannette
Matteo Cairoli
LMGTE AmProject 1 - AO+ 15,5217
3057


Takeshi Kimura
Scott Huffaker
Daniel Serra
LMGTE AmKessel Racing+ 15,5248
3198


Paul Dalla Lana
Axcil Jefferies
Nicki Thiim
LMGTE AmNorthwest AMR+ 15,7407
32777


Satoshi Hoshino
Casper Stevenson
Tomonobu Fujii
LMGTE AmD'Station Racing+ 15,8746
3354


Thomas Flohr
Francesco Castellacci
Davide Rigon
LMGTE AmAF Corse+ 15,9747
3477


Christian Ried
Mikkel Pedersen
Julien Andlauer
LMGTE AmDempsey-Proton Racing+ 15,9877
3586


Michael Wainwright
Riccardo Pera
Benjamin Barker
LMGTE AmGR Racing+ 17,5217
3660


Claudio Schiavoni
Matteo Cressoni
Alessio Picariello
LMGTE AmIron Lynx+ 17,7536
3788


Ryan Hardwick
Zacharie Robichon
Harry Tincknell
LMGTE AmProton Competition0

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze