Allan McNish wywalczył pole position do 6-godzinnego wyścigu w Bahrajnie będącego rundą Długodystansowych Mistrzostw Świata. Mniej niż jedną dziesiątą sekundy stracił prowadzący drugie Audi Marcel Fässler.
McNish ustanowił swój najlepszy czas na drugim mierzonym okrążeniu. Szkot osiągnął 1.45,814, natomiast wynik Fässlera to 1.45,888.
Toyota TS030 HYBRID, która zakończyła dominację Audi w WEC zwyciężając w wyścigu na torze Interlagos, straciła kolejne cztery dziesiąte sekundy i Nicolas Lapierre musiał zadowolić się trzecim polem.
McNish, który wraz z Tomem Kristensenem będzie ścigał się hybrydowym Audi po raz pierwszy od czerwcowego wyścigu 24 Godziny Le Mans, powiedział: "To dobrze, że mogliśmy odwdzięczyć się mechanikom, którzy włożyli wiele pracy w przekształcenie naszego samochodu na hybrydową specyfikację. Auto jest szybkie i niezawodne od pierwszej chwili. Niewiele wynika z przewagi czterech dziesiątych nad Toyotą. Jestem pewien, że w wyścigu zobaczymy prawdziwą różnicę."
Najszybszym z prywatnych prototypów była Lola-Toyota B16/60 Rebellion Racing prowadzona przez Neel Janiego. Szwajcar z hinduskimi korzeniami uzyskał prawie osiem dziesiątych sekundy przewagi nad Danny’m Wattsem w HPD ARX-03a od Strakka Racing.
Stéphane Sarrazin drugi raz z rzędu zdobył pole position w kategorii LMP2 prowadząc HPD ekipy Starworks. Francuz był o pół sekundy szybszy niż John Martin w Orece-Nissan 03 ADR-Delta.
Stefan Mucke powtórzył brazylijskie osiągnięcie swojego partnera z Aston Martin Racing Darrena Turnera i był najszybszy w klasie GTE Pro. Za Niemcem uplasował się Richard Lietz z Felbermayr-Proton zasiadający za kierownicą Porsche 911 GT3-RSR.
Źródło: www.autosport.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.