Nakajima wywalczył domowe pole position dla Toyoty

Kazuki Nakajima wywalczył pole position podczas domowej rundy Długodystansowych Mistrzostw Świata dla zespołu Toyoty.

Japończyk, który dzieli samochód z Alexandrem Wurzem i Nicolasem Lapierre, uzyskał najlepszy czas 1:27,499. To drugie pole position Toyoty. Wcześniej udało im się to na brazylijskim torze Interlagos.

Benoît Tréluer z prowadzącej w klasyfikacji załogi Audi nr 1, zajął drugie miejsce, tracąc 0,140 sekundy do Nakajimy. Trzeci Tom Kristensen stracił do najszybszego ponad 0,8 sekundy.

„To wiele znaczy dla mnie, zespołu i Toyoty”, powiedział Nakajima. „Czuję ulgę. Nie było dużej presji, jednak kiedy wsiadłem do samochodu, napięcie w zespole było duże, więc zdałem sobie sprawę, że to było istotne”.

Neel Jani wywalczył najlepszy wynik spośród prywatnych aut LMP1. Szwajcar z zespołu Rebellion pokonał o 0,2 sekundy Danny'ego Wattsa ze Strakka Racing.

Stéphane Sarrazin wywalczył pole position dla prowadzącego w klasyfikacji LMP2 zespołu Starworks. Francuz pokonał Johna Martina z ADR-Delta różnicą 0,2 sekundy.

W klasie GTE Pro Marc Lieb z Felbermayr Porsche kontynuuje dominację na japońskim obiekcie, pokonując Gainmarię Bruni z Ferrari różnicą 0,3 sekundy. W klasie GTE Am najszybszy był Jean-Philippe Belloc w Corvette zespołu Larbre.

Poz  Kl   Kierowcy                        Zespół/Samochód         Czas
 1.  P1   Wurz/Lapierre/Nakajima          Toyota                  1m27.499s
 2.  P1   Fässler/Lotterer/Tréluer       Audi                    1m27.639s
 3.  P1   Kristensen/McNish               Audi                    1m28.370s
 4.  P1   Prost/Jani                      Rebellion Lola-Toyota   1m29.871s
 5.  P1   Leventis/Watts/Kane             Strakka HPD             1m30.051s
 6.  P1   Brabham/Chandhok/Dumbreck       JRM HPD                 1m30.410s
 7.  P1   Belicchi/Primat                 Rebellion Lola-Toyota   1m30.682s
 8.  P1   Baguette/Kraihamer/Sato         OAK Pescarolo-Honda     1m30.912s
 9.  P2   Potolicchio/Dalziel/Sarrazin    Starworks HPD           1m32.367s
10.  P2   Martin/Graves/Nakano            ADR-Delta ORECA-Nissan  1m32.548s
11.  P2   Liuzzi/Rossiter/Weeda           Lotus Lola-Lotus        1m32.738s
12.  P2   Panciatici/Ragues/Rusinov       Signatech ORECA-Nissan  1m32.960s
13.  P2   Pérez Companc/Minassian/Kaffer  Pecom ORECA-Nissan      1m33.114s
14.  P2   Nicolet/Lahaye/Pla              OAK Morgan-Nissan       1m33.165s
15.  P2   Mailleux/Lombard/Tresson        Signatech ORECA-Nissan  1m34.294s
16.  P2   Holzer/Schultis                 Lotus Lola-Lotus        1m35.036s
17.  P2   Giroix/Ihara/Deletraz           Gulf Lola-Nissan        1m35.234s
18.  P2   Zugel/Gonzalez/Julian           Greaves-Nissan          1m35.601s
19.  Pro  Lieb/Lietz                      Felbermayr Porsche      1m40.289s
20.  Pro  Fisichella/Bruni                AF Ferrari              1m40.598s
21.  Pro  Mucke/Turner                    Aston Martin            1m40.798s
22.  Pro  Bertolini/Beretta               AF Ferrari              1m41.202s
23.  Am   Belloc/Bourret/Gibon            Larbre Corvette         1m41.386s
24.  Am   Krohn/Jonsson/Rugolo            Krohn Ferrari           1m41.701s
25.  Am   Ried/Roda/Ruberti               Felbermayr Porsche      1m41.711s
26.  Am   Bornhauser/Canal/Lamy           Larbre Corvette         1m41.945s
27.  Am   Camathias/Kobayashi/Daniels     JWA Porsche             1m42.910s

Źródło: autosport.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze