Fabryczny zespół Toyoty zwyciężył w 6-godzinnym, domowym dla japońskiej marki, wyścigu na torze Fuji Speedway. W prototypie TS030 Hybrid linię mety przekroczył Kazuki Nakajima, pokonując czołowe Audi o 12 sekund.
Skład podium uzupełniła druga załoga Audi - Allan McNish i Tom Kristensen.
Toyota i jadące na drugim miejscu Audi miały bardzo wyrównane tempo aż do początku czwartej godziny wyścigu, kiedy Tréluer zaliczył kontakt z dublowanym Astonem Martinem GTE Stefana Mucke.
W wyniku zderzenia ucierpiał nos R18 i musiał zostać wymieniony, przez co załoga straciła trochę czasu, ale Toyota nie mogła odskoczyć, ponieważ na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa, który przebywał na nim aż do czasu uprzątnięcia odłamków nadwozi leżących na asfalcie.
Tréluer dodatkowo otrzymał karę stop and go i znalazł się prawie 50s za Toyotą. Audi w ostatniej godzinie miało świadomość, że Toyota będzie musiała jeszcze zjechać na tankowanie pod koniec rywalizacji.
Lotterer podczas swojego ostatniego postoju nie zmieniał opon, co z kolei uczynił Nakajima, ale wypracowana przewaga sprawiła, że Japończył wyjechał z 5-sekundową przewagą.
Szwajcarski Rebellion Racing czwartym miejscem zdobytym przez Neela Janiego i Nicolasa Prosta na jeden wyścig przed końcem sezonu zapewnił sobie trofeum wśród prywatnych zespołów LMP1. Załoga Loli-Toyoty B12/60 finiszowała z jednym okrążeniem przewagi nad reprezentującym ekipę JRM HPD ARX-03a prowadzonym przez Petera Dumbrecka, Davida Brabhama i Karuna Chandhoka.
John Martin, Tor Graves i Shinji Nakano prowadzący Oreca-Nissan 03 od ADR-Delta wygrali klasę LMP2, ale nie przeszkodzili załodze Starworks zdobyć tytuł mistrzowski zespołów LMP2. HPD ARX-03b Stéphane’a Sarrazina, Enzo Potolicchio i Ryana Dalziela było dziś drugie.
Porsche zdominowało klasę GTE Pro. 911 GT3-RSR należące do Felbermayr-Proton w rękach Marca Lieba i Richarda Lietza liderowało niemal przez cały dystans wyścigu.
Poz | (Kl.) | Nr | Kierowcy | Zespół | Samochód | Klasa | Strata |
1 | 1 | 7 | Kazuki Nakajima Alexander Wurz Nicolas Lapierre |
Toyota Racing | Toyota TS030 Hybrid | LMP1 | |
2 | 2 | 1 | André Lotterer Benoît Tréluer Marcel Fässler |
Audi Sport Team Joest | Audi R18 E-tron Quattro | LMP1 | +11,223 |
3 | 3 | 2 | Tom Kristensen Allan McNish |
Audi Sport Team Joest | Audi R18 E-tron Quattro | LMP1 | +1:32,565 |
4 | 4 | 12 | Nicolas Prost Neel Jani |
Rebellion Racing | Lola B12/60 Coupe | LMP1 | +6 okr. |
5 | 5 | 22 | David Brabham Karun Chandhok Peter Dumbreck |
JRM | Honda HPD ARX-03a | LMP1 | +7 okr. |
6 | 6 | 21 | Nick Leventis Danny Watts Johnny Kane |
Strakka Racing | Honda HPD ARX-03a | LMP1 | +7 okr. |
7 | 7 | 13 | Andrea Belicchi Harold Primat |
Rebellion Racing | Lola B12/60 Coupe | LMP1 | +8 okr. |
8 | 1 | 25 | Jonh Martin Tor Graves Shinji Nakano |
ADR-Delta | Oreca 03 | LMP2 | +13 okr. |
9 | 2 | 44 | Vincente Potolicchio Ryan Dalziel Stéphane Sarrazin |
Starworks Motorsport | Honda HPD ARX-03b | LMP2 | +14 okr. |
10 | 3 | 24 | Jacques Nicolet Matthieu Lahaye Olivier Pla |
OAK Racing | Morgan LMP2 | LMP2 | +14 okr. |
11 | 4 | 49 | Luis Pérez Companc Pierre Kaffer Nicolas Minassian |
PeCom Racing | Oreca 03 | LMP2 | +17 okr. |
12 | 5 | 32 | Kevin Weeda James Rossiter Vinantonio Liuzzi |
Lotus | Lola B12/80 Coupe | LMP2 | +17 okr. |
13 | 6 | 29 | Fabien Giroix Keiko Ihara Jean-Denis Deletraz |
Gulf Racing Middle East | Lola B12/80 Coupe | LMP2 | +19 okr. |
14 | 7 | 26 | Pierre Ragues Nelson Panciatici Roman Rusinov |
Signatech Nissan | Oreca 03 | LMP2 | +20 okr. |
15 | 8 | 41 | Christian Zugel Ricardo Gonzalez Elton Julian |
Greaves Motorsport | Zytek Z11SN | LMP2 | +21 okr. |
16 | 9 | 23 | Jordan Tresson Franck Mailleux Olivier Lombard |
Signatech Nissan | Oreca 03 | LMP2 | +22 okr. |
17 | 8 | 15 | Bertrand Baguette Dominik Kraihamer Takuma Sato |
OAK Racing | OAK-Pescarolo | LMP1 | +23 okr. |
18 | 1 | 77 | Richard Lietz Marc Lieb |
Team Felbermayr-Proton | Porsche 911 GT3-RSR | GTE Pro | +26 okr. |
19 | 2 | 51 | Giancarlo Fisichella Gianmaria Bruni |
AF Corse | Ferrari 458 Italia GTC | GTE Pro | +27 okr. |
20 | 3 | 97 | Stefan Mucke Darren Turner |
Aston Martin Racing | Aston Martin V8 Vantage GTE | GTE Pro | +27 okr. |
21 | 4 | 71 | Andrea Bertolini Olivier Beretta |
AF Corse | Ferrari 358 Italia GTC | GTE Pro | +27 okr. |
22 | 1 | 50 | Patrick Bornhauser Julien Canal Pedro Lamy |
Larbre Competition | Chevrolet Corvette C6-R ZR1 | GTE Am | +29 okr. |
23 | 2 | 57 | Tracy Krohn Niclas Jonsson Michele Rugolo |
Krohn Racing | Ferrari 458 Italia GTC | GTE Am | +30 okr. |
24 | 3 | 88 | Christian Ried Gianluca Roda Paolo Ruberti |
Team Felbertmayr-Proton | Porsche 911 GT3-RSR | GTE Am | +31 okr. |
25 | 4 | 70 | Christophe Bourret Pascal Gibon Jean-Philippe Belloc |
Larbre Competition | Chevrolet Corvette C6-R ZR1 | GTE Am | +34 okr. |
26 | 5 | 55 | Joel Camathias Paul Daniels Kenji Kobayashi |
JWA-Avila | Porsche 911 GT3-RSR | GTE Am | +37 okr. |
27 | 10 | 31 | Thomas Holzer Mierco Schultis luca Moro |
Lotus | Lola B12/80 Coupe | LMP2 | +94 okr. |
Źródło: autosport.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.