Aston Martin pochwalił się rozpoczęciem testów na torze swojego hipersamochodu Le Mans – modelu Valkyrie AMR-LMH. Pierwsze jazdy odbyły się w Wielkiej Brytanii, na Silverstone.
Valkyrie AMR-LMH to wspólny projekt Aston Martin Performance Technologies i zespołu The Heart of Racing. Aby ułatwić prace, amerykańska ekipa utworzyła w Wielkiej Brytanii swoją europejską bazę, z której będzie prowadzony program startów w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA WEC. Zespół potwierdził, że pojawi się w stawce z dwoma egzemplarzami hipersamochodu – co będzie wymogiem od sezonu 2025 – a ponadto wystawi jedno auto w rodzimych mistrzostwach IMSA.
Jako pierwsi szansę przetestowania Valkyrie AMR-LMH mieli fabryczny kierowca Astona Martina Darren Turner, związany od wielu lat z Heart of Racing Mario Farnbacher oraz Harry Tincknell.
„Pierwsze jazdy Valkyrie AMR-LMH były dla wszystkich powodem do dumy”
– powiedział szef zespołu The Heart of Racing Ian James. „Narodziny tego projektu trwały kilka lat, więc zobaczenie auta na torze i obserwowanie go w akcji to wielka chwila dla The Heart of Racing. Z niecierpliwością czekamy na kolejny etap tej przygody – to ogromne wyzwanie dla wszystkich zaangażowanych w ten projekt. Jesteśmy na szczycie wyścigów długodystansowych, gdzie rywale są potężni i mają ogromne zasoby. Wiemy, że stajemy do walki z najlepszymi, więc zamierzamy reprezentować Astona Martina na najwyższym poziomie. Wierzę, po tym, co do tej pory zobaczyłem, i znając rodowód tego samochodu, że mamy odpowiednie narzędzia, aby odnieść sukces”
.
Aston Martin Valkyrie AMR-LMH będzie w przyszłym roku jedynym reprezentantem klasy hipersamochodów bez układu hybrydowego. Auto napędza 6,5-litrowy wolnossący silnik V12 zbudowany przez Cosworth, który osiąga 11 000 obrotów na minutę i rozwija ponad 1000 koni mechanicznych.
Adam Carter, szef Aston Martin Endurance Motorsport, powiedział: „Valkyrie AMR-LMH wyznacza własne standardy jako rasowy samochód do wyścigów długodystansowych. To czysta, nowoczesna maszyna wyścigowa i choć jesteśmy na wczesnym etapie testów, to z tego, co dotychczas zaobserwowaliśmy, jesteśmy zadowoleni, że spełnia ona nasze założone cele i kryteria”
.
Testy nowego hipersamochodu będą kontynuowane w Wielkiej Brytanii, a następnie na torach europejskich. Auto zostanie poddane homologacji jesienią.
Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej Astona Martina
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.