Włoski producent luksusowych samochodów, Isotta Fraschini, wycofał się z Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA WEC po mniej niż jednym sezonie. Fabryczny zespół Duqueine został skreślony z listy zgłoszeń trzech ostatnich rund tegorocznego cyklu.
Powodem tej decyzji jest konflikt z zespołem Duqueine, który został wybrany jako operator programu fabrycznego w listopadzie ubiegłego roku, po tym jak… Isotta Fraschini weszła w konflikt z zespołem Vector Sport.
Przyczyną załamania się relacji ma być brak zaangażowania Duqueine w rozwój hybrydowego hipersamochodu Tipo 6-Competizione, o czym świadczyć ma brak jakichkolwiek testów od początku roku. Do coraz lepszych wyników na torze przyczyniało się głównie Michelotto Engineering, będące partnerem projektu, a Isotta i Duqueine rozstrzygną swój spór na drodze sądowej. W związku z tym kierownictwo Isotty postanowiło zawiesić program wyścigowy ze skutkiem natychmiastowym i przekierować zasoby na rozwój projektów torowych i drogowych.
„Jesteśmy niezwykle dumni z naszych osiągnięć w debiutanckim sezonie. Udział w WEC był dla nas zaszczytem i niesamowitym doświadczeniem, z 24-godzinnym wyścigiem Le Mans jako punktem kulminacyjnym”
– powiedział Miguel Valldecabres, dyrektor generalny Isotty Fraschini. „To była bardzo trudna, ale pozwala nam wykorzystać nasze doświadczenia, promując rozwój naszej marki i produktów zarówno na rynku wyścigowym, jak i [drogowego] hipersamochodu”
.
Podczas nadchodzącego wyścigu Lone Star Le Mans w Austin wystartuje zatem 18 hipersamochodów. Przyszłość Isotty Fraschini w wyścigach jest teraz pod dużym znakiem zapytania. Organizatorzy WEC zapowiedzieli już, że przyjmą do przyszłorocznej stawki tylko producentów mających przynajmniej dwa samochody, a wycofanie się w trakcie sezonu z pewnością nie zostanie odebrane dobrze przez ACO.
Źródło: dailysportscar.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.