Mercedes-AMG powraca do Le Mans: Debiut w WEC w 2025 roku

Mercedes-AMG zadebiutuje w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA WEC w sezonie 2025. Niemiecka marka związała się z włoskim zespołem Iron Lynx, współpracującym dotychczas z Lamborghini. Dzięki temu na polach startowych klasy LMGT3 pojawią się dwa egzemplarze Mercedesa-AMG GT3.

Decyzja o dołączeniu do WEC oznacza strategiczne rozszerzenie programu wyścigów klienckich, który od lat jest wizytówką sukcesu marki. Christoph Sagemüller, szef Mercedes-AMG Motorsport, podkreślał wagę tego kroku: „To żaden sekret, że od dłuższego czasu pragnęliśmy powrotu trójramiennej gwiazdy na Le Mans. Sezon 2025 to idealny moment – wracamy do La Sarthe po 26 latach! Nasz sprawdzony Mercedes-AMG GT3 oraz doświadczony zespół Iron Lynx to odpowiednie połączenie”.

Nowy etap dla Iron Lynx i Mercedesa-AMG GT3

Iron Lynx rywalizuje w mistrzostwach od 2021 roku, wykorzystując do tego celu maszyny różnych producentów. Włoska ekipa rozpoczynała od Ferrari, by w późniejszych latach przejść na Porsche i w końcu Lamborghini.

Przed swoim debiutem w WEC, Mercedes-AMG GT3 będzie musiał zostać dostosowany do wymogów mistrzostw świata, poprzez zastosowanie czujników momentu obrotowego, a być może także zmodyfikowanie elementów karoserii, o czym zdecydują testy w tunelu aerodynamicznym.

Stefan Wendl, szef Mercedes-AMG Customer Racing, dodał: „Wejście do WEC to świetna wiadomość dla całego programu Mercedes-AMG Customer Racing. Homologacja AMG GT3 dla klasy LMGT3 daje wszystkim naszym zespołom możliwość walki o miejsce na starcie Le Mans”.

Pierwszymi potwierdzonymi kierowcami Iron Lynx są Claudio Schiavoni i Matteo Cressoni, którzy wystartują z numerami 60 i 61.

Powrót do Le Mans po 26 latach

Sezon WEC 2025 rozpocznie się 28 lutego wyścigiem 1812 km Kataru. Powrót Mercedesa-AMG na legendarny tor w Le Mans w ramach wyścigu 24-godzinnego będzie jednym z ośmiu przystanków w międzynarodowym kalendarzu WEC. Niemiecka marka wróci tym samym na miejsce swojego triumfu z 1989 roku, kiedy to model Sauber-Mercedes C9 zajął dwa pierwsze miejsca w klasyfikacji generalnej.

Lamborghini najprawdopodobniej całkowicie zniknie ze stawki WEC po zaledwie jednym sezonie startów. Iron Lynx reprezentował włoską markę nie tylko w klasie LMGT3, ale również w hipersamochodach, wystawiając pojedynczy prototyp SC63.

Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej Mercedes-Benz

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze