Cadillac Hertz Team JOTA rozpoczął sezon 2025 Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA WEC z imponującym tempem podczas pierwszego dnia Prologu na torze Lusail International Circuit. Brytyjsko-amerykański zespół wyznaczył tempo rywalom, notując dwa najlepsze czasy dnia.
Robert Kubica, triumfator 6-godzinnego wyścigu na torze COTA w 2024 roku, był najszybszy w porannej sesji za kierownicą Ferrari 499P #83, jednak po południu Alex Lynn ustanowił najlepszy czas dnia w Cadillacu #12, uzyskując wynik 1:39,575. Drugi czas należał do Sébastiena Bourdaisa, który ustąpił zespołowemu partnerowi o zaledwie 0,213 sekundy. Co istotne, Lynn pojechał jedynie cztery dziesiąte sekundy wolniej niż najlepszy wynik w kwalifikacjach do ubiegłorocznego wyścigu 1812 km Kataru.
Ferrari utrzymało się w czołówce, a Antonio Fuoco uplasował się na trzecim miejscu w fabrycznym Ferrari #50, które rok temu triumfowało w 24 godzinach Le Mans. Czwarty czas zanotował nowy kierowca fabryczny Porsche, Julien Andlauer. Różnica między pierwszą czwórką wyniosła zaledwie 0,3 sekundy.
Do pierwszej dziesiątki hipersamochodów zmieściły się także Toyota i Peugeot, a Aston Martin oficjalnie zaprezentował swoje nowe wyścigowe Valkyrie. Toyota Gazoo Racing pokonała najwięcej okrążeń w obu sesjach.
LMGT3: Lexus przed Corvette i Ferrari
W kategorii LMGT3 to Akkodis ASP Team narzucał tempo swoim Lexusem RC F GT3. Ben Barnicoat był najszybszy rano, a po południu jego wynik poprawił dwukrotny mistrz świata WEC José María López. Silnie prezentował się również TF Sport z Corvette Z06 LMGT3.R, a także Ferrari 296 ekipy Vista AF Corse, która w 2024 roku wygrała dwa ostatnie wyścigi sezonu.
Po pierwszym dniu Prologu zespoły przejechały łącznie 5351 okrążeń toru Lusail. Drugi dzień testów obejmie kolejne siedem godzin jazd, zanim zespoły przystąpią do inauguracyjnej rundy sezonu 2025, która odbędzie się 28 lutego.
Źródło: fiawec.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.