Drugi dzień oficjalnych testów przed sezonem Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA WEC przyniósł niezwykle wyrównaną rywalizację i zmianę lidera. BMW M Team WRT, które pierwszego dnia nie znalazło się nawet w czołowej dziesiątce, tym razem zaskoczyło konkurencję, a Robin Frijns ustanowił najlepszy czas całego Prologu na torze Lusail International Circuit.
Początkowo wydawało się, że Cadillac Hertz Team Jota utrzyma prowadzenie z pierwszego dnia. Sébastien Bourdais ustanawiał najlepsze sektory, ale w kluczowym momencie stracił panowanie nad swoim V-Series.R i obrócił się na torze. Po powrocie do jazdy udało mu się wyprzedzić Roberta Kubicę (AF Corse), ale to Frijns był najszybszy – jego czas 1:38,971 okazał się nie do pobicia.
Czołówka miała bardzo «symetryczny» układ – za prowadzącym BMW uplasowali się kolejno Cadillac i Ferrari, a kolejne BMW, Cadillac i Ferrari dopełniły pierwszą szóstkę. Wszystkie te samochody poprawiły dotychczasowy rekord toru.
Toyota i Alpine również prezentowały mocne tempo – obie ekipy straciły mniej niż 0,6 sekundy do Frijnsa, co zapowiada niezwykle wyrównaną walkę w sezonie 2025. Porsche Penske Motorsport miało mniej szczęścia – po prowadzeniu w trzeciej sesji straciło cenny czas z powodu wymiany silnika w 963 z numerem 6.
LMGT3: minimalne różnice
W kategorii LMGT3 na czele znalazły się dwa Ferrari 296 LMGT3 zespołu Vista AF Corse, które dzieliło zaledwie 0,020 sekundy. TF Sport (Corvette) i Akkodis ASP Team (Lexus) ponownie były w czołówce, a ekipa Heart of Racing z Astonem Martinem uplasowała się na trzecim miejscu. Różnice były minimalne – pierwszą szóstkę dzieliło zaledwie 0,2 sekundy.
Przygotowania do sezonu
Łącznie zespoły pokonały ponad 12 000 kilometrów w trakcie dwudniowych testów. Teraz czeka je ostatnia faza przygotowań przed inauguracyjnym wyścigiem sezonu – 1812 km Kataru (26-28 lutego), który rozpocznie tegoroczną walkę o mistrzostwo WEC.
Źródło: fiawec.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.