Loïc Duval w końcowych minutach pierwszego treningu Długodystansowych Mistrzostw Świata umieścił Audi nr 1 na szczycie tabeli z czasami, pokonując dwie Toyoty.
Poranny trening rozpoczął się w ulewnym deszczu, który zniechęcił większość zespołów do wyjazdu na tor, szczególnie że na jutrzejszy wyścig deszcz nie jest zapowiadany. Dopiero w połowie dwugodzinnej sesji kierowcy zaczęli uzyskiwać konkurencyjne czasy, a dzięki kolejnym przejechanym okrążeniom tor stopniowo zaczął wysychać, dzięki czemu w końcówce sesji na torze były niemal wszystkie pojazdy. Kazuki Nakajima w Toyocie nr 7 miał w tym czasie najlepszy czas 2:15,415, który już po wywieszeniu flagi w szachownicę poprawił Loïc Duval w Audi, które przejechało najmniej okrążeń ze wszystkich hybrydowych LMP1.
Zespół Rebellion poświęcił tę sesję na sprawdzenie swojego nowego prototypu R-One. Nick Heidfeld przejechał jedynie 11 okrążeń za kierownicą numeru 12 i zajął 10. miejsce, a Andrea Belicchi wyjechał z boksów tylko na okrążenia instalacyjne.
W klasie LMP2 najlepszy czas uzyskał Nicolas Minassian z zespołu SMP przed drugim autem tego zespołu, które używają opon Michelin. Trzy pozostałe zespoły korzystające z wyrobów Dunlopa straciły do aut SMP ponad trzy sekundy.
Wsród aut GT najlepszy był Matthieu Vaxiviere w Porsche zespołu Prospeed klasy GTE Am, dzięki wynikowi 2:34,281 uzyskanemu w końcówce sesji w polepszających się warunkach. Pokonał on Ferrari od AF Corse i fabryczne Porsche klasy GTE Pro. Najlepszy z samochodów Astona Martina - nr 97 - uzupełnił czołową trójkę w klasie Pro, a w Am były to Ferrari od AF Corse i Porsche Proton Competition.
P | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | |||||
1 | 1 | Tom Kristensen Loïc Duval Lucas di Grassi |
1 | LMP1-H | Audi Sport Team Joest | M | 2:15,143 | |||
2 | 7 | Stéphane Sarrazin Alexander Wurz Kazuki Nakajima |
2 | LMP1-H | Toyota Racing | M | + 0,272 | |||
3 | 8 | Anthony Davidson Sébastien Buemi Nicolas Lapierre |
3 | LMP1-H | Toyota Racing | M | + 0,324 | |||
4 | 2 | André Lotterer Benoît Tréluyer Marcel Fässler |
4 | LMP1-H | Audi Sport Team Joest | M | + 1,577 | |||
5 | 14 | Marc Lieb Romain Dumas Neel Jani |
5 | LMP1-H | Porsche Team | M | + 1,878 | |||
6 | 20 | Mark Webber Brendon Hartley Timo Bernhard |
6 | LMP1-H | Porsche Team | M | + 1,964 | |||
7 | 3 | Felipe Albuquerque Oliver Jarvis Marco Bonanomi |
7 | LMP1-H | Audi Sport Team Joest | M | + 4,088 | |||
8 | 27 | Siergiej Żłobin Nicolas Minassian Maurizio Mediani |
1 | LMP2 | SMP Racing | M | + 10,817 | |||
9 | 37 | Kirył Ładygin Wiktor Szajtar Anton Ładygin |
2 | LMP2 | SMP Racing | M | + 11,016 | |||
10 | 12 | Nicolas Prost Nick Heidfeld Mathias Beche |
8 | LMP1-L | Rebellion Racing | M | + 13,308 | |||
11 | 38 | Marc Gené Simon Dolan Harry Tincknell |
3 | LMP2 | Jota Sport | D | + 14,224 | |||
12 | 47 | Matthew Howson Richard Bradley Tsuigo Matsuda |
4 | LMP2 | KCMG | D | + 16,202 | |||
13 | 26 | Roman Rusinov Olivier Pla Julien Canal |
5 | LMP2 | G-Drive Racing | D | + 18,063 | |||
14 | 75 | François Perrodo Emmanuel Collard Matthieu Vaxivière |
1 | GTE Am | ProSpeed Competition | M | + 19,138 | |||
15 | 51 | Gianmaria Bruni Toni Vilander |
1 | GTE Pro | AF Corse | M | + 19,405 | |||
16 | 92 | Marco Holzer Frédéric Makowiecki |
2 | GTE Pro | Porsche AG Team Manthey | M | + 19,489 | |||
17 | 90 | Vicente Potolicchio Gianluca Roda Paolo Ruberti |
2 | GTE Am | 8Star Motorsports | M | + 20,041 | |||
18 | 97 | Stefan Mücke Darren Turner Bruno Senna |
3 | GTE Pro | Aston Martin Racing | M | + 20,064 | |||
19 | 71 | Davide Rigon Gianmaria Bruni James Calado |
4 | GTE Pro | AF Corse | M | + 20,110 | |||
20 | 91 | Patrick Pilet Jörg Bergmeister |
5 | GTE Pro | Porsche AG Team Manthey | M | + 20,345 | |||
21 | 88 | Christian Ried Klaus Bachler Khaled Al Qubaisi |
3 | GTE Am | Proton Competition | M | + 21,050 | |||
22 | 99 | Alex MacDowall Darryl O'Young Fernando Rees |
6 | GTE Pro | Aston Martin Racing | M | + 21,619 | |||
23 | 81 | Steve Wyatt Michele Rugolo Andrea Bertolini |
4 | GTE Am | AF Corse | M | + 21,780 | |||
24 | 61 | Marco Cioci Mirco Venturi Luís Pérez Companc |
5 | GTE Am | AF Corse | M | + 22,493 | |||
25 | 60 | Raffaele Gianmaria Peter Mann Lorenzo Casé |
6 | GTE Am | AF Corse | M | + 23,382 | |||
26 | 98 | Paul Dalla Lana Pedro Lamy Christoffer Nygaard |
7 | GTE Am | Aston Martin Racing | M | + 24,168 | |||
27 | 95 | David Heinemeier-Hansson Kristian Poulsen Nicki Thiim |
8 | GTE Am | Aston Martin Racing | M | + 25,400 | |||
28 | 13 | Andrea Belicchi Dominik Kraihamer Fabio Leimer |
9 | LMP1-L | Rebellion Racing | M |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.