Jon Fogarty i David Heinemeier-Hansson dołączą do załóg Extreme Speed Motorsports w przyszłym sezonie Mistrzostw Świata Endurance.

espół przechodzący w przyszłym roku z amerykańskiej serii USCC do wyścigów WEC miał już zapisanych do walki czterech kierowców. Ostatecznie, w dwóch nowych prototypach Hondy, HPD ARX-04b, w ESM pojawi się po trzech zawodników – ostatnią dwójkę, ekipa zaprezentowała w pierwszej połowie grudnia.

Do Ryana Dalziela i Scotta Sharpa dołączy Duńczyk David Heinemeier-Hansson. Kierowca znany ze startów dla załogi OAK Racing, do kategorii prototypów LMP2 powróci po rocznej przerwie – w której, wraz z fabryczną załogą Aston Martina, zdobył tytuł mistrza świata Endurance kategorii GTE Am. Wcześniej, w prototypach LMP2 Duńczyk dochodził co najwyżej do tytułu wice-mistrza – w 2013 była to seria FIA WEC, a rok wcześniej Amerykańska Seria Le Mans.

Partnerem Eda Brown a oraz Johannesa van Overbeeka zostanie natomiast 39-letni Jon Fogarty, znany przede wszystkim z dwóch tytułów mistrza amerykańskiej Rolex Sports Car Series. Regularny kierowca zespołu GAINSCO/Bob Stallings, w tym sezonie musiał opuścić tą ekipę wskutek feralnego wypadku jego kolegi Memo Gidleya na Daytona – w ten sposób mogliśmy go zobaczyć jako dodatkowego kierowcę zespołu Action Express podczas trzech pozostałych długodystansowych wyścigów USCC. W przeciwieństwie do prototypów Daytona, z LMP2 Fogarty miał do czynienia tylko raz – w sezonie 2012 walcząc w Loli B11/80 w wyścigu Sebring 12 Hours.

Wcześniej, w zespole ESM spodziewano się obecnego w Szanghaju Ricardo Gonzaleza – ten jednak prawdopodobnie pozostanie w Europejskiej Serii Le Mans. 

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race