Regulamin sportowy na sezon 2015 opublikowany

Długodystanowe Mistrzostwa Świata opublikowały prowizoryczny regulamin sportowy na sezon 2015, zawierający wiele zmian. Część z nich musi zostać jeszcze zatwierdzona przez Światową Radę Sportów Motorowych.

Zmiany zatwierdzone przez WMSC:

Zmiana formatu kwalifikacji: tylko jeden czas okrążenia będzie brany pod uwagę przy liczeniu średniej wyników dwóch kierowców. Dodatkowo, kierowca ze srebrną lub brązową licencją (LMP2) i brązową (GTE Am) będzie musiał być jednym z kwalifikujących samochód. Sesje zostaną skrócone z 25 do 20 minut (do zatwierdzenia).

Ograniczenie ilości opon: samochody LMP1 będą mogły wykorzystać sześć kompletów opon podczas 6-godzinnego wyścigu (osiem w Bahrajnie i Szanghaju) i cztery kolejne w czasie treningów. Takie samo ograniczenie ma zostać wprowadzone w klasach GTE, w LMP2 obowiązuje już limit czterech kompletów na wyścig i trzech na treningi.

Producenci opon nie będą mogli odmawiać zespołom: każdy producent musi być przygotowany do obsługiwania 50% ekip w swojej klasie. Jeżeli rywalizuje trzech producentów, ta liczba spada do 30%.

Jedna klasa LMP1: LMP1-H i LMP1-L będą od teraz znane jako LMP1 hybrydowe i niehybrydowe, będą rywalizować w obrębie jednej klasyfikacji (do zatwierdzenia). Trofeum Długodystansowe dla prywatnych ekip LMP1 będzie przyznawane najlepszej ekipie nie korzystającej z technologii hybrydowej.

Wyższe wpisowe: koszt zgłoszenia na cały sezon wzroścnie z 104 tys. euro do 120 tys., a na jeden wyścig z 20 tys. do 25 tys.

Zmiany jeszcze nie zatwierdzone przez WMSC:

Zmiany w czasie jazdy kierowców: każdy z kierowców LMP1 i GTE Pro będzie musiał przejechać przynajmniej 40 minut i nie więcej niż 4 godziny i 30 minut w czasie 6-godzinnego wyścigu. Mimimalne czasy w LMP2 (godzina i 15 minut) oraz GTE Am (godzina i 45 minut) pozostaną niezmienione.

Ograniczenie ilości silników LMP1: w każdym samochodzie w trakcie sezonu będzie możliwe wykorzystanie nie więcej niż pięciu silników, w przypadku nowych producentów ta liczba wzrośnie do siedmiu. Oficjalne dni testowe nie będą wliczna do puli.

Wagi kierowców: balast zostanie dołożony do samochodów, w których średnia waga kierowców z kaskami, kombinezonami i elementami bezpieczeństwa nie przekroczy 80 kilogramów.

Nowe przepisy testów: na zespoły LMP1 zostanie nałożone ograniczenie ilości dni testowych, zarówno publicznych, jak i prywatnych, nowi producenci otrzymają większe limity. Zmniejszeniu ulegną limity w innych klasach - w LMP2 będzie to maksymalnie pięć prywatnych dni testowych w roku, a w obu klasach GTE dziesięć.

Testy dla młodych kierowców: producenci LMP1 będą musieli wziąć udział w testwach dla młodych kierowców i umożliwić im zapoznanie się z fabrycznymi maszynami. Data testu nie jest znana, ale prawdopodobnie odbędzie się on po zakończeniu sezonu w Bahrajnie.

Limit osób w zespołach LMP1: obowiązujący po wyścigu 24 godziny Le Mans - maksymalnie 65 osób "operacyjnych" będzie mogło stanowić zespół z dwoma samochodami, a maksymalnie 90 będzie mogło obsługiwać trzy maszyny.

Źródło: sportscar365.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze