Dwie Toyoty wystartują z pierwszej linii do wyścigu na Silverstone. Najszybsze w GTE-Pro były Ferrari, w LMP2 najszybszy czas należał do Racing Team Nederland. 

Toyota #1 uzyskała najlepszy czas ostatniej sesji treningowej na torze Silverstone. W pozostałych klasach najszybsi byli Albuquerque i kierowcy Ferrari. 

Kamui Kobayashi uzyskał najlepszy wynik piątkowych treningów w klasie LMP1. Szybszym od Porsche w klasie GTE-Pro był tym razem Alessandro Pier Guidi. 

Norman Nato z Rebelliona zaskoczył kibiców FIA WEC przebijając wyniki obu fabrycznych Toyot. Najszybszym pojazdem w pierwszej sesji było Porsche. 

Brabham oficjalnie stwierdził, że jego pojazd może wystartować w nowej klasie Hypercar. Dotychczas takie sugestie uważano głównie za plotki. 

Na kilka dni przed rozpoczęciem sezonu 2019/2020 Długodystansowych Mistrzostw Świata opublikowana została ostateczna wersja regulaminu. Wśród wprowadzonych zmian znalazł się powrót do przyznawania podwójnych punktów za wyścig 24h Le Mans.

Warsztat Brabham poinformował, że nawiązał współpracę z firmą Goodyear. Pierwszym jej efektem będzie prezentacja wyścigowej wersji modelu BT62 podczas listopadowej imprezy Into the Night na torze Brands Hatch. 

W ten weekend tor Silverstone będzie obiektem rund serii WEC i ELMS. Po rundzie w Sebring będzie to druga i ostatnia tegoroczna impreza skupiająca wyścigi na tym poziomie.

Zespół Rebellion Racing wystawi dwa prototypy LMP1 w 4-godzinnym wyścigu na torze Silverstone, będącym inauguracją sezonu 2019/2020 Długodystansowych Mistrzostw Świata.

Wbrew obawom WEC, już w 2020 roku na starcie może pojawić się trzeci samochód kategorii Hypercar. Wizję opracowywanego modelu ujawnia James Glickenhaus.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race