Marka Goodyear powróci do międzynarodowych wyścigów długodystansowych jako jeden z dostawców opon rywalizujących w sezonie 2019/2020 Długodystansowych Mistrzostw Świata, wliczając 24-godzinny wyścig Le Mans.

Wielkimi krokami zbliża się finałowa runda supersezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC) – 24-godzinny wyścig Le Mans, który odbędzie się 15 i 16 czerwca 2019 r. Podczas poprzedniego, 6-godzinnego wyścigu na torze Spa-Francorchamps (Belgia) zespół GT Porsche zapewnił sobie tytuł w klasyfikacji producentów, a teraz koncentruje się na pojedynku fabrycznych kierowców o mistrzostwo świata kierowców. 24-godzinny maraton rozsądzi, czy zdobędą je Kévin Estre (Francja) i Michael Christensen (Dania) w samochodzie nr 92, czy też Gianmaria Bruni (Włochy) i Richard Lietz (Austria) w wozie nr 91. Ekipa Porsche, jako zeszłoroczni triumfatorzy Le Mans, wystartuje w klasie GTE – podobnie jak w 2018 r. – z czterema pojazdami fabrycznymi. Sześć kolejnych samochodów sportowych z Weissach – każdy o mocy około 510 KM – wystawią trzy zespoły klientów. W sumie do rywalizacji w długodystansowym klasyku na kultowym torze Circuit des 24 Heures we francuskim departamencie Sarthe przystąpi więc 10 egzemplarzy Porsche 911 RSR.

Mimo wycofania się głównych członków programu Forda, marka optymistycznie podchodzi do dalszej obecności swoich modeli GT w wyścigach długodystansowych.

Ekipa Chip Ganassi Racing nie planuje przejęcia ekipy Forda po sezonie 2019. Swoje dalsze działania zespół uzależnia od decyzji Forda w sprawie prototypów DPi.

Odpowiednio Toyota i Corvette zaliczyły najlepsze czasy Dnia Testów Le Mans w czołowych klasach pojazdów. Wyniki w klasie LMP2 wróżą ciekawą rywalizację w wyścigu.

Sébastien Buemi był najszybszy w pierwszej sesji Dnia Testów Le Mans. W swoich klasach błysnęły załogi United, Corvette i Spirit of Race.

Juan Pablo Montoya oraz Dane Cameron wygrali sobotni wyścig IMSA Championship na torze Belle Isle Park. To drugie z rzędu zwycięstwo załogi Acury #6, która przerwała trwającą od 2012 roku dominację koncernu General Motors na ulicach Detroit.

Po jednych z najciekawszych w tym sezonie kwalifikacjach do sobotniego wyścigu na torze Belle Isle Park, z pole position wystartuje Juan Pablo Montoya współdzieląc miejsce z Danem Cameronem w prototypie Acura zespołu Team Penske #6. W klasie GTD najlepszy był Robby Foley w BMW zespołu Turner Motorsport, które jednak zostało później wykluczone z wyników kwalifikacji.

W nadchodzący weekend, zawodnicy prototypów DPi oraz samochodów GTD będą się ścigać po ulicach legendarnego amerykańskiego miasta Detroit. Jest to drugi uliczny tor w kalendarzu serii IMSA, oraz drugi tor, na którym rywalizacja między zawodnikami będzie trwała tylko 100 minut. W owym wyścigu nie będą brały udziału samochody GTLM oraz LMP2.

Warsztat Multimatic nie złożył wniosku o starty w kolejnym sezonie FIA WEC. Producent wyścigowych Fordów nie przejmie więc fabrycznej ekipy tej marki.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Wyniki

Partnerzy

rally and race