Firma Pirelli opublikowała tegoroczny harmonogram testów ogumienia, potwierdzając, że zostanie zorganizowanych sześć sesji.
W testach opon na przestrzeni tego roku uczestniczyć będzie osiem zespołów – jedynie Haas i Renault nie wezmą w nich udziału. Pierwsze testy zostaną rozegrane we wtorek oraz środę po wyścigu o Grand Prix Bahrajnu.
W maju zostanie zorganizowany jedyny test opon przeznaczonych na opony deszczowe, który odbędzie się na torze Paul Ricard, zaś kolejny osobny test ogumienia typu slick zaplanowano na Silverstone w lipcu oraz ponownie w Paul Ricard we wrześniu. Pozostałe dwie sesje Pirelli odbędą się podczas oficjalnych testów Formuły 1 po Grand Prix Hiszpanii w Barcelonie oraz Grand Prix Węgier na Hungaroringu.
Pirelli, który jest wyłącznym dostawcą opon do Formuły 1 od 2011 roku, w ubiegłym sezonie podpisał przedłużenie kontraktu, który obowiązuje do 2023 roku. W przyszłorocznych mistrzostwach po raz ostatni w użyciu pojawią się opony 13-calowe – na kolejny sezon, podczas którego wdrożone zostaną również inne, znaczące zmiany w regulaminie technicznym, włoski producent zastąpi obecną specyfikację 18-calowymi oponami.
Nr | Data | Tor | Opony | Zespoły | |
1 | 2-3 kwietnia | Bahrain International Circuit | slick | Toro Rosso, McLaren | |
2 | 14-15 maja | Circuit de Barcelona-Catalunya | slick | Ferrari, Racing Point | |
3 | 28-29 maja | Paul Ricard | deszczowe | Ferrari (1 dzień), Red Bull (2 dni) | |
4 | 2-3 lipca | Red Bull Ring | slick | Alfa Romeo | |
5 | 16-17 lipca | Silverstone | slick | Red Bull, Williams | |
6 | 10-11 września | Paul Ricard | slick | Mercedes |
Źródło: racefans.net
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.