Renault potwierdziło, że Pat Fry dołączy do ekipy z Enstone na sezon 2020. Jest to kolejny etap restrukturyzacji francuskiego zespołu w celu zbliżenia się do ścisłej czołówki.

Wczoraj Renault ogłosiło, że dokona zmian w swoim dziale aerodynamicznym, ponieważ odkryto, że to właśnie ten obszar samochodu wymaga poprawy nie tylko przed przyszłoroczną rywalizacją, ale też wzięto pod uwagę zmianę przepisów technicznych na sezon 2021.

Dzisiaj z kolei francuski zespół potwierdził poranne plotki mówiące o tym, że strukturę ekipy wzmocni Pat Fry. Brytyjczyk ma bogatą historię w Formule 1, którą rozpoczął w sezonie 1987 podczas pracy w Benettonie, a następnie w 1993 roku przeszedł do McLarena. W latach 2010-2014 był częścią Ferrari jako asystent dyrektora technicznego, a następnie dyrektor ds. podwozia. W 2013 roku objął on w tym zespole rolę dyrektora inżynierii, zaś ekipę z Maranello opuścił w grudniu sezonu 2014.

Po nieco ponad rocznej przerwie Fry powrócił do Formuły 1, gdzie pracował w zespole Manor Racing jako konsultant inżynieryjny. Po wycofaniu się tej ekipy z mistrzostw, Fry znów był bez pracy, ale nie na długo, ponieważ we wrześniu 2018 roku powrócił on do McLarena jako dyrektor ds. inżynierii. Miał on przewodzić procesowi przygotowywania tegorocznego samochodu ekipy z Woking. Jego rola była jednak tylko tymczasowa, ponieważ wkrótce z obowiązków z Toro Rosso zwolniony został James Key, a Fry opuścił zespół w lipcu tego roku.

Ogłoszenie zatrudnienia Fry’a przez Renault sprawia, że zespół z Enstone bardzo poważnie traktuje przyszłość w Formule 1 i na tym etapie jest coraz bardziej jasne, że ekipa będzie chciała zostać w mistrzostwach. W komunikacie wydanym przez francuską stajnię nie sprecyzowano stanowiska, jednak podano, że wzmocni on dział techniczny.

„Cieszę się, że znów mogę współpracować z Patem. Jego przybycie to kolejny krok w procesie budowania i wzmacniania struktury naszego zespołu. Doświadczenie, talent i determinacja Pata będą dodatkowymi atutami w miarę naszego dalszego rozwoju” – powiedział dyrektor zarządzający Renault Marcin Budkowski.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race