Układ kierowniczy Mercedesa budzi kontrowersje podczas testów

W trakcie przedsezonowych testów Formuły 1 w Barcelonie mistrzowski zespół Mercedesa-AMG ujawnił nowy system, pozwalający zmieniać zbieżność kół w trakcie jazdy poprzez pchnięcie i pociągnięcie kierownicy przez kierowcę.

Dyrektor techniczny James Allison przyznał, że taki system istnieje: „To nowatorski pomysł, jeśli was to interesuje, nazywa się DAS i wprowadza dodatkową oś do elementów sterowania. Może się to okazać przydatne w trakcie sezonu, ale kiedy i jak będziemy go używać, zostawimy dla siebie. Cieszę się, że mamy to w samochodzie, że działa i wydaje się użyteczne”.

Nowe rozwiązanie było sprawdzane przez Lewisa Hamiltona i bardzo szybko zaczęto poddawać w wątpliwość lego legalność. Z jednej strony regulamin techniczny mówi jasno w punkcie 10.2.3, że parametry zawieszenia nie mogą być zmieniane w trakcie jazdy, lecz równie dobrze system Mercedesa może zostać uznany za część układu kierowniczego, co podlega pod inny przepis.

„Dla FIA nie jest to żadna nowość. Omawialiśmy z nimi ten pomysł, a przepisy mówią jasno, co jest dozwolone i niedozwolone w układzie kierowniczym, dlatego nie martwię się o legalność” – dodał Allison.

Dyrektor techniczny Racing Point Andrew Green dodał: „Z tego, co widzieliśmy na nagraniu, jest to część układu kierowniczego. Przepisy mówią, że kierowca może zmieniać pozycję przednich kół tylko przy użyciu kierownicy – nie jest określone w jaki sposób”.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1 feeder league