Hywel Thomas będzie odpowiedzialny za silniki F1 Mercedesa

Producent silników Formuły 1 Mercedes-AMG High Performance Powertrains ogłosił zmiany w swojej strukturze zarządzania, w związku z odejściem Andy’ego Cowella – twórcy mistrzowskiego hybrydowego układu napędowego.

Cowell jest częścią HPP od 2006 roku, a przez ostatnich siedem lat pełnił rolę dyrektora zarządzającego, bezpośrednio odpowiedzialnego za projekt układu napędowego dla Formuły 1. W styczniu poinformował o zamiarze rezygnacji ze swojego stanowiska, co nastąpi 1 lipca, gdy jego obowiązki przejmie Hywel Thomas. Cowell pozostanie w Brixworth przynajmniej do wiosny przyszłego roku, pełniąc rolę doradczą i pomagając we wdrożeniu Thomasa do nowej roli.

„Jestem dumny z bycia częścią HPP od 16 lat” – powiedział Thomas. „To niesamowita organizacja pod względem ducha zespołu, wartości oraz odpowiedzialności. W dużej części wynika to z liderów, z jakimi pracowałem, od Mario Illiena i Paula Morgana, po dziś dzień. Pracowałem z Andym przez cały ten okres i jestem wdzięczny, że mogłem się od niego uczyć”.

Szef zespołu F1 Mercedesa-AMG Toto Wolff dodał: „Prowadzenie przez Andy’ego zespołu HPP była kluczowym czynnikiem w odniesieniu przez nas sukcesów w ostatnich sezonach. Miał ogromny wkład w nasze wyścigowe dziedzictwo i bardzo podobała mi się nasza współpraca od 2013 roku. Jestem przekonany, że odniesie sukces w następnym wyzwaniu, jakiego się podejmie”.

Firma poinformowała również, że Pierre Godof pozostanie na stanowisku głównego inżyniera układu napędowego Formuły E.

Źródło: mercedesamgf1.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze