Porsche i Audi dołączą do spotkania w sprawie przyszłości silników w F1

Na torze Red Bull Ring zostanie zorganizowane techniczne spotkanie, podczas którego omówiona będzie przyszłość nowych jednostek napędowych, które wejdą od sezonu 2025. Na nim, oprócz obecnych producentów, mają pojawić się również przedstawiciele Porsche oraz Audi.

Od sezonu 2025 Formuła 1 zamierza zastąpić obecne, 1,6-litrowe silniki V6 z układami odzyskiwania i magazynowania energii kinetycznej oraz cieplnej, a od jakiegoś czasu trwają dyskusje w tej sprawie. Choć mało prawdopodobna jest diametralna zmiana, rozważa się wprowadzenie bardziej standardowego i tańszego w rozwoju oraz utrzymaniu silnika, aby przyciągnąć nowych producentów.

Można to osiągnąć poprzez całkowitą rezygnację z układu odzyskiwania energii cieplnej – MGU-H – a większą uwagę skupić na odzyskiwaniu energii kinetycznej – MGU-K. Ponadto możliwe jest tu zastosowanie ustandaryzowanych części, aby zmniejszyć ogólne koszty. Nadchodzące spotkanie na szczycie Formuły 1 prawdopodobnie pozwoli stwierdzić, w jakim kierunku pójdzie sport w zakresie jednostek napędowych nowej generacji.

W spotkaniu, które odbędzie się w sobotę, 3 lipca, w dzień kwalifikacyjny do Grand Prix Austrii, udział wezmą szefowie obecnych producentów F1: prezes Daimlera – Ola Källenius, dyrektor generalny Renault – Luca de Meo, szef Ferrari – John Elkann, a także właściciel Red Bulla – Dietrich Mateschitz. Ponadto w rozmowach uczestniczyć będą obecny szef F1 – Stefano Domenicali, dyrektor ds. sportów motorowych – Ross Brawn, jak również ustępujący szef FIA – Jean Todt.

Co więcej, do spotkania dołączą również CEO Porsche – Oliver Blume, jak również Markus Duesmann z Audi.

W przeszłości Grupa Volkswagen, która jest właścicielem Porsche oraz Audi, prowadziła zaawansowane rozmowy z Red Bullem w sprawie ścisłej współpracy. Po wybuchu skandalu dieselgate niemiecki producent wycofał się jednak z czołowych sportów motorowych, w tym WRC oraz WEC, gdzie startowało wspomniane Porsche oraz Audi, chociaż marki te powrócą do wyścigów długodystansowych w ramach klasy LMDh.

Pojawienie się przedstawicieli Porsche oraz Audi może jednak skutkować współpracą z Red Bullem, który – po odejściu Hondy – przejmie projekt silnikowy japońskiego producenta, tworząc dywizję Red Bull Powertrains, która będzie przygotowywać jednostki napędowe ekipie z Milton Keynes oraz siostrzanemu AlphaTauri do 2025 roku. Niewykluczone, że od tego czasu jedna z niemieckich marek zdecyduje się na wejście do F1 wraz z Red Bullem.

Źródło: motorsportweek.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze