Mercedes składa dwa protesty w sprawie wyników wyścigu

Zespół Mercedes zdecydował się dwukrotnie oprotestować końcowy rezultat wyników wyścigu Formuły 1 o Grand Prix Abu Zabi, w którym zwycięstwo oraz tytuł mistrzowski przypieczętował Max Verstappen.

Hamilton przegrał walkę z Verstappenem po wyprzedzeniu na ostatnim okrążeniu rywalizacji na Yas Marina, który był jednocześnie jedynym po zakończeniu okresu samochodu bezpieczeństwa.

Samochód bezpieczeństwa wyjechał na tor z powodu wypadku Nicholasa Latifiego na wyjeździe z 14. zakrętu i pozostawał na torze przez kilka okrążeń, gdy wyścig był w końcowej fazie. Początkowo dyrekcja wyścigu z Michaelem Masim na czele oznajmiła, że dublowane samochody nie będą mogły się oddublować. Tuż przed restartem jednak zmieniono zdanie i pozwolono na odzyskanie okrążenia samochodom, które dzieliły bezpośrednio Hamiltona i Verstappena.

To doprowadziło do tego, że Verstappen znalazł się tuż za Hamiltonem podczas samego restartu, a następnie wykorzystał potencjał nowych miękkich opon, aby wyprzedzić Hamiltona będącego na mocno zużytym twardym ogumieniu i odnieść zwycięstwo, które dało Holendrowi pierwszy tytuł mistrzowski.

Ze względu na chaotyczny sposób wznowienia wyścigu, Mercedes postanowił złożyć aż dwa protesty. Pierwszy z nich odwołuje się do Artykułu 48.8 Regulaminu Sportowego, który brzmi następująco: „Żaden kierowca nie może wyprzedzić innego zawodnika na torze, wliczając w to samochód bezpieczeństwa, dopóki nie przekroczy linii [mety] po raz pierwszy, gdy samochód bezpieczeństwa zjedzie do alei serwisowej”. W tej kwestii Verstappen mógł dopuścić się wyprzedzenia Hamiltona tuż przed restartem, kiedy przez sekcję pod hotelem jechali koło w koło.

Drugi protest odwołuje się do Artykułu 48.12 Regulaminu Sportowego, w którym z kolei możemy przeczytać: „Wszystkie samochody, które zostały zdublowane przez lidera, są zobowiązane wyprzedzić samochody będące na okrążeniu lidera oraz samochód bezpieczeństwa”. W tym przypadku dyrektor wyścigu zdecydował się na zezwolenie oddublowania tylko tych samochodów, które dzieliły Hamiltona i Verstappena, a nie pozostałych, jadących w dalszej części stawki.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze