Odrzucono oba protesty Mercedesa w sprawie wyników GP Abu Zabi

Sędziowie Grand Prix Abu Zabi odrzucili oba protesty Mercedesa, pierwszy w sprawie potencjalnego wyprzedzenia Lewisa Hamiltona przez Maxa Verstappena podczas końcowego okresu samochodu bezpieczeństwa, a także w kwestii oddublowania tylko wybranych samochodów w końcówce wyścigu Formuły 1 o Grand Prix Abu Zabi. W ten sposób Verstappen jest pewny tytułu mistrza świata Formuły 1.

Mercedes złożył dwa protesty związane z końcowym wynikiem wyścigu, według którego zwycięstwo, a w konsekwencji tytuł mistrzowski, zdobył Verstappen. Sytuacja dotyczy procedury wznowienia rywalizacji w końcówce po wypadku Nicholasa Latifiego.

W sprawie protestów Mercedes twierdził, że Verstappen złamał przepisy regulaminu sportowego odnoszące się do wyprzedzania w okresie samochodu bezpieczeństwa, a także że wszystkie zdublowane samochody powinny się oddublować podczas neutralizacji, a nie jedynie część z nich.

Sędziowie w sprawie protestu odnoszącego się do wyprzedzania podczas samochodu bezpieczeństwa, odrzucili wniosek Mercedesa.

„Mercedes twierdził, że [Verstappen] wyprzedził [Hamiltona] podczas okresu samochodu bezpieczeństwa o godzinie 18:32 [czasu lokalnego], co jest naruszeniem Artykułu 48.8 Regulaminu Sportowego Formuły 1” – czytamy w decyzji. „Red Bull orzekł, że [Hamilton] nie został wyprzedzony przez [Verstappena], a oba samochody zakładały i zdejmowały nogę z gazu i że było milion przypadków, gdy w czasie okresu samochodu bezpieczeństwa samochody jechały obok siebie, a następnie wracały na pozycję za samochodem jadącym przed nim”.

Sędziowie podkreślili, że Verstappen „w pewnym momencie, na bardzo krótki okres czasu, wysunął się delikatnie przed [Hamiltona], w momencie, gdy oba samochody przyspieszały i hamowały”, Holender powrócił na swoją pozycję za Hamiltona i nie był przed rywalem, kiedy przejechali linię mety.

„W związku z powyższym, protest zostaje odrzucony, a kaucja protestowa nie ulega zwrotowi”.

Kilkanaście minut później sędziowie poinformowali o odrzuceniu drugiego protestu. W oświadczeniu możemy przeczytać: „Mercedes stwierdził, że wystąpiły dwa przypadku złamania Regulaminu Sportowego (Artykuł 48.12), który mówi: …każdy samochód, który został zdublowany przez lidera, ma obowiązek wyprzedzenia samochodów będących na okrążeniu lidera oraz samochodu bezpieczeństwa, a także: gdy ostatnie dublowane samochody wyprzedzą lidera, samochód bezpieczeństwa wróci do alei serwisowej na końcu następnego okrążenia.

Ponadto Mercedes stwierdził, że Hamilton mógł wygrać wyścig i mistrzostwo, prosząc o zmianę wyników wyścigu zgodnie z Międzynarodowym Kodeksem Sportowym FIA.

Sędziowie orzekli, że chociaż artykuł nie może zostać zastosowany „w pełni”, ponieważ samochód bezpieczeństwa zjechał na końcu tego samego okrążenia, „Artykuł 48.13 zastępuje to i po wyświetleniu komunikatu Samochód bezpieczeństwa zjedzie na tym okrążeniu, zjazd samochodu bezpieczeństwa jest obowiązkowy na końcu tego okrążenia”.

„Pomimo tego, że Mercedes zażądał, aby sędziowie rozwiązali problem poprzez zmianę klasyfikacji poprzez uwzględnienie wyników z przedostatniego okrążenia, jest to krok, który zdaniem sędziów skutecznie skraca dystans wyścigu, a zatem nie ma to zastosowania. W związku z tym, protest zostaje odrzucony”.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze