FIA zwiększa minimalną wagę samochodów F1

Tuż przed rozpoczęciem sezonu 2022 Formuły 1, Międzynarodowa Federacja Samochodowa FIA wprowadziła poprawki do regulaminu technicznego, w odpowiedzi na problemy zgłoszone przez niektóre zespoły.

Waga minimalna została podniesiona o 3 kilogramy względem pierwotnej wersji regulaminu. Nowe samochody będą ważyły zatem 798 kg – aż o 46 kg więcej niż w sezonie 2021. Sugeruje się, że tylko Alfa Romeo wyprodukowała samochód mieszczący się w początkowym limicie, co zawdzięcza najkrótszej konstrukcji w całej stawce oraz przepłaciła słabą niezawodnością. McLaren także miał zbudować samochód ważący mniej niż nowy limit, z kolei pozostałe ekipy nie były w stanie sprostać założeniom regulaminu i wnioskowały o jego zmianę, tłumacząc to m.in. względami finansowymi.

FIA zgodziła się także na zamontowanie wsporników, łączących krawędź podłogi z nadwoziem samochodu. Ich zadaniem jest usztywnienie podłogi i niwelowanie zjawiska «morświnowania». Były one powszechnie stosowane już podczas przedsezonowych testów, choć na tym etapie były niezgodne z regulaminem. Nowe przepisy pozwalają na zastosowanie jednego wspornika po każdej stronie samochodu, który musi mieć okrągły przekrój o średnicy nie większej niż 5 milimetrów.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze