Eksperymentalny format kwalifikacji potwierdzony na Imoli

Pirelli potwierdziło, iż w kwalifikacjach do Grand Prix Emilii-Romanii będzie obowiązywał wymóg użycia każdego komponentu opon w poszczególnym segmencie. Włoski producent na majowy weekend wyścigowy zdecydował się również przywieźć najbardziej miękkie zestawy swoich produktów.

Do tej pory podczas sobotnich kwalifikacji zespoły miały pełną dowolność w wyborze opon, jakie chcą użyć w poszczególnych częściach czasówki. Teraz w ramach eksperymentu, weekend Grand Prix na Imoli będzie pierwszym z dwóch w tym sezonie, gdzie ta dowolność zostanie ograniczona. Podczas sobotnich prób czasowych do każdego segmentu zostanie dedykowana konkretna mieszkanka opon i tylko z niej będzie mógł skorzystać każdy kierowca. W związku z tym alokacja opon będzie przedstawiać się następująco:

Q1 – twarde (C3)
Q2 – pośrednie (C4)
Q3 – miękkie (C5)

W ramach starań o zmniejszenie liczby opon przywożonych na Grand Prix, zostanie również ograniczona liczba zestawów dostępnych dla każdego kierowcy z 13 do 11, co z pewnością utrudni określenie właściwej strategii ich użytkowania podczas całego weekendu, a szczególnie podczas niedzielnej rywalizacji. 

Pirelli zdecydowało się również alokować trzy najbardziej miękkie zestawy opon na szóstą rundę sezonu 2023, ze względu na niski poziom degradacji, obserwowany w zeszłym roku : „Na Grand Prix Emilii-Romanii wybrano bardziej miękkie opony ze względu na to, że tor [Imola] w niewielkim stopniu obciąża opony i ogranicza ich zużycie, co obserwowaliśmy w zeszłym roku” – czytamy w oświadczeniu producenta. „Na torze Imola zostanie rozegrany nowy format kwalifikacji, z użyciem tylko jednej mieszanki w każdej sesji. Ta alternatywna alokacja opon, zostanie wykorzystana również podczas innego weekendu [Grand Prix]”. Prawdopodobnie kolejny weekend z podobny formatem kwalifikacji miałby się odbyć w okolicach letniej przerwy.

Odnosząc się do samej ilości zestawów opon, to wstępne analizy zakładają użytkowanie sześciu kompletów opon w trakcie kwalifikacji, natomiast podczas trzech sesji treningowych i wyścigu zespoły będą miały do dyspozycji pięć zestawów. To sugeruje, że zespoły prawdopodobnie będą używały jednego kompletu miękkich opon w drugim i jeden w trzecim treningu, aby zagwarantować sobie dwa zestety opon C5 w Q3.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze