FIA wprowadza ścisłe ograniczenia prędkości przy podwójnej żółtej fladze

Międzynarodowa Federacja Samochodowa FIA ogłosiła, że od nadchodzącej rundy Mistrzostw Świata Formuły 1 w Monte Carlo wprowadzone zostanie ścisłe ograniczenie szybkości samochodów w strefach podwójnej żółtej flagi.

Zgodnie z treścią Międynarodowego Kodeksu Sportowego, dwie wymachiwane żółte flagi oznaczają sygnał: „Znacznie zwolnij, nie wyprzedzaj, bądź gotów do zmiany kierunku jazdy lub zatrzymania się. Tor jest całkowicie lub częściowo zablokowany i/lub sędziowie pracują na lub obok toru”.

Kwestia przestrzegania sygnałów sędziów oraz egzekwowania tego przez sędziów od wielu lat budzi poważne kontrowersje i nierzadko dochodziło do sytuacji, w których jeden z zawodników zyskiwał przewagę poprzez zbyt szybką jazdę w strefie zagrożenia, za co nie ponosił konsekwencji. Żółte flagi były coraz mniej szanowane, co zmusiło FIA do powołania instytucji wirtualnego samochodu bezpieczeństwa VSC oraz żółtej flagi na całym torze FCY.

System VSC używany w Formule 1 nie opiera się na ścisłym limicie prędkości, jak FCY, lecz na określeniu minimalnego czasu okrążenia, którego muszą przestrzegać kierowcy podążający na torze. Od Grand Prix Monako zadebiutuje nowy wariant tego systemu, dyktujący kierowcom minimalny czas przejazdu przez odcinek toru, w którym jest obecne zagrożenie.

„Chcemy rozszerzyć wykorzystanie tego rozwiązania, aby zagwarantować, że samochody zwolnią, aby zachować minimalny czas przejazdu w momencie pokazania podwójnej żółtej flagi oraz podczas VSC czy samochodu bezpieczeństwa, dlatego wprowadzamy punkt odniesienia do ograniczenia prędkości w miejscach, gdzie wymachiwane są flagi” – powiedział dyrektor techniczny FIA Tim Goss, który nadzoruje projekt.

FIA przeprowadziła liczne testy systemu na różnych torach, na podstawie których ustalono za punkt odniesienia minimalny czas przejazdu w sytuacji samochodu bezpieczeństwa na mokrym torze. Kierowcy zostaną ostrzeżeni o zbliżającej się podwójnej żółtej fladze zarówno poprzez komunikat wyświetlony na kierownicy, jak i dźwięk w słuchawkach.

Źródło: fia.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze