Zespół Alpine ogłosił, że zakończy produkcję silników F1 pod koniec sezonu 2025. W ramach projektu transformacji „Hypertech”, zakład w Viry-Châtillon, odpowiedzialny za silniki F1 od lat 70., zostanie przekształcony w nowoczesne centrum inżynieryjne, które skupi się na rozwoju zaawansowanych technologii motoryzacyjnych.
Fabryka w Enstone, zajmująca się konstrukcją podwozi, stanie się główną bazą operacyjną zespołu Alpine w F1, a wkrótce ogłoszona zostanie nowa umowa na dostawy silników na sezon 2026, z plotkami o potencjalnym partnerstwie z Mercedesem. Tymczasem Viry-Châtillon skupi się na innowacjach w zakresie samochodów o wysokich osiągach i technologii przyszłości.
W oświadczeniu firmy podkreślono, że proces konsultacji z pracownikami był konstruktywny, a wszystkie osoby dotknięte zmianami otrzymają nowe stanowiska w ramach projektu Hypertech. Ponadto, powstanie specjalna jednostka monitorująca F1, która będzie odpowiedzialna za utrzymanie wiedzy i umiejętności związanych z wyścigami wśród pracowników.
„Stworzenie centrum Hypertech Alpine jest kluczowe dla strategii rozwoju Alpine oraz innowacji Grupy Renault”
– powiedział Philippe Krief, dyrektor generalny Alpine. „To punkt zwrotny w historii zakładu Viry-Châtillon, który zapewni kontynuację wyjątkowych umiejętności w przyszłych, ambitnych projektach Grupy”
.
Zmiany te następują po powrocie Flavio Briatore, który pełni funkcję doradcy wykonawczego Alpine, oraz mianowaniu nowego szefa zespołu, Olivera Oakesa. Zespół Alpine obecnie zajmuje dziewiąte miejsce w klasyfikacji konstruktorów na sezon 2024, zdobywając 13 punktów na 18 rozegranych wyścigów.
Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej Renault
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.