Władze Formuły 1 poinformowały o wprowadzeniu nowych procedur, które mają zapewnić bezpieczeństwo wszystkich obecnych na zawodach Grand Prix w związku z szerzącym się koronawirusem.

Zaledwie dzień po zakończeniu swojej współpracy z McLarenem, Sergio Sette Câmara ogłosił swój powrót do programu wyścigowego Red Bulla. Brazylijczyk będzie pełnić rolę kierowcy rezerwowego zarówno Red Bull Racing oraz Scuderia AlphaTauri.

Sergio Sette Câmara poinformował w mediach społecznościowych, że zakończył swoją współpracę i przygodę z McLarenem, do którego dołączył w 2018 roku jako kierowca rozwojowy.

Organizatorzy tegorocznego wyścigu o Grand Prix Bahrajnu ogłosiły, że wyścig Formuły 1 odbędzie się wyłącznie z udziałem uczestników, czyli kierowców i zespołów w związku z globalnym zagrożeniem wywołanym koronawirusem COVID-19.

Włochy wprowadziły rozporządzenie, zgodnie z którą północna część kraju, włącznie z regionem Lombardii i sąsiadującymi prowincjami, mają mieć całkowity zakaz wjeżdżania i wyjeżdżania z tego miejsca do 3 kwietnia. Decyzja ta może potencjalnie wpłynąć na Ferrari, które już za tydzień ma wziąć udział w rozpoczęciu sezonu w Australii.

Po dwóch tygodniach przedsezonowych testów Formuły 1 na torze Circuit de Barcelona-Catalunya zebrano prawie 1500 kilogramów żywności dla fundacji El Xiprer, która działa jako bank żywności, a także wspiera osoby znajdujące się w trudnej sytuacji życiowej. 

Światowa Rada Sportów Motorowych wyraziła swoje jednogłośne poparcie dla prezydenta FIA oraz departamentu technicznego w sposobie zakończenia dochodzenia wobec układu napędowego Ferrari w Formule 1, a także odrzuciła wszelkie komentarze szkodzące reputacji oraz wizerunkowi FIA oraz F1.

Organizatorzy Grand Prix Bahrajnu wstrzymali sprzedaż biletów, aby ograniczyć rozprzestrzenianie się koronawirusa.

Międzynarodowa Federacja Samochodowa opublikowała oświadczenie w sprawie dochodzenia przeprowadzonego przeciwko Ferrari oraz ich ubiegłorocznego układu napędowego Formuły 1. Jest to bezpośrednia odpowiedź na środowy list siedmiu zespołów, które domagały się wyjaśnienia poufnego porozumienia zawartego pomiędzy federacją, a włoskim producentem.

Siedem zespołów Formuły 1 opublikowało wspólne oświadczenie, w którym sprzeciwiają się zawarciu niejawnej ugody pomiędzy FIA oraz Ferrari i domagają się pełnego wyjaśnienia wątpliwości związanych z ubiegłorocznym silnikiem włoskiego producenta.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race