Max Verstappen drugi rok z rzędu stanął na najwyższym stopniu podium Grand Prix Meksyku Formuły 1. Kierowca Red Bull Racing pokonał na torze Autodromo Hermanos Rodriguez Sebastiana Vettela oraz Kimiego Räikkönena.
Holender znakomicie wystartował i już na pierwszych metrach wyprzedził ruszającego z pole position Daniela Ricciardo, podobnie jak lider klasyfikacji generalnej Lewis Hamilton. Do przodu próbował przedzierać się również Valtteri Bottas, lecz nie zdołał wyprzedzić Australijczyka i pozostał na piątej lokacie, a szóste miejsce przez chwilę zajmował Carlos Sainz Jr, lecz szybko został wyprzedzony przez Kimiego Räikkönena.
Na wyjściu z trzeciego zakrętu doszło do kolizji Estebana Ocona i Nico Hülkenberga, w wyniku czego pierwszy z nich roztrzaskał swoje przednie skrzydło, a odłamki uderzyły w samochód jadącego obok Fernando Alonso – Hiszpan zatrzymał się z tego powodu na torze pięć okrążeń później, powodując pierwszą neutralizację.
Po wznowieniu rywalizacji, Verstappen szybko zaczął odjeżdżać od Hamiltona, który nie radził sobie ze zużywającymi się oponami i zjechał do boksów jako pierwszy z czołówki, na 11. okrążeniu. Na kolejnych kółkach zjechali odpowiednio Ricciardo i Verstappen, z kolei kierowcy Ferrari zdecydowali się pozostać na torze aż do 17. okrążenia.
Drugą neutralizację tuż przed półmetkiem wyścigu wywołał Sainz, który zatrzymał się z powodu awarii mechanicznej. Wirtualny samochód bezpieczeństwa wykorzystał na zjazd do boksów m.in. Sérgio Perez. Bohater lokalnej publiczności wkrótce musiał jednak wycofać się z rywalizacji, ze względu na awarię samochodu.
Późny zjazd kierowców Ferrari zaczął przynosić korzyści, kiedy w okolicach 30. okrążenia rywale z Red Bulla i Mercedesa zaczęli mieć problemy ze swoimi oponami – Vettel wyprzedził dzięki temu Ricciardo i Hamiltona, a następnie narzucił mocne tempo i zaczął gonić prowadzącego Verstappena.
Kiedy Ricciardo próbował wyprzedzić Hamiltona na 47. okrążeniu, ten nie zmieścił się w pierwszym zakręcie i wyjechał poza tor, a na kolejnym kółku do podobnego błędu Räikkönen zmusił Bottasa. Obaj kierowcy Mercedesa po swoich incydentach zjechali do boksów, a chwilę później na ten sam ruch zdecydowali się również Verstappen i Vettel. Ricciardo i Räikkönen pozostawali natomiast przy strategii jednego pit-stopu.
Ze względu na swój zjazd, Vettel stracił drugą lokatę na rzecz Ricciardo. Niemiec szybko dogonił jednak Australijczyka na dużo świeższych oponach i kilkukrotnie przymierzał się do ataku na kierowcę Red Bulla. To okazało się niepotrzebne, bowiem na dziewięć okrążeń przed metą silnik w samochodzie Ricciardo odmówił posłuszeństwa, nie pozwalając mu dojechać do końca.
Przewaga Verstappena była w tym momencie na tyle duża, że nie musiał obawiać się szarży ze strony Vettela i pewnie zmierzał do mety po swoje drugie w tym sezonie zwycięstwo. Vettel musiał zadowolić się drugą lokatą, a po trzecie miejsce samotnie zmierzał Räikkönen.
Choć Fin jako jedyny z czołówki nie zjechał drugi raz do boksów, jadący za nim Hamilton nie mógł mu zagrozić – Brytyjczyk tracił tempo wraz z przebiegiem rywalizacji i dojechał do mety ponad minutę za zwycięzcą. Czwarte miejsce wystarczyło jednak, aby zapewnił sobie piąty w karierze tytuł mistrzowski.
Bottas również tracił tempo i zdecydował się na kolejny zjazd podczas neutralizacji spowodowanej przez Ricciardo. Fin zameldował się na mecie jako piąty, z przewagą okrążenia nad kolejnym Hülkenbergiem – kierowca Renault przez większość dystansu utrzymywał się na czele grupy środka stawki i pokonał Charlesa Leclerca, Stoffela Vandoorne’a, Marcusa Ericssona i Pierre’a Gasly’ego. Tuż poza punktami finiszował Esteban Ocon, który zderzył się z Brendonem Hartleyem, za co ten otrzymał pięciosekundową karę.
Przedostatnia runda sezonu Formuły 1 odbędzie się za dwa tygodnie na torze Interlagos.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
1 | 33 | Max Verstappen | Aston Martin Red Bull Racing | 71 okr. | |||
2 | 5 | Sebastian Vettel | Scuderia Ferrari | + 17,316 | |||
3 | 7 | Kimi Räikkönen | Scuderia Ferrari | + 49,914 | |||
4 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes-AMG Petronas Motorsport | + 1:18,738 | |||
5 | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes-AMG Petronas Motorsport | + 1 okr. | |||
6 | 27 | Nico Hülkenberg | Renault Sport Formula One Team | + 2 okr. | |||
7 | 16 | Charles Leclerc | Alfa Romeo Sauber F1 Team | + 2 okr. | |||
8 | 2 | Stoffel Vandoorne | McLaren Formula 1 Team | + 2 okr. | |||
9 | 9 | Marcus Ericsson | Alfa Romeo Sauber F1 Team | + 2 okr. | |||
10 | 10 | Pierre Gasly | Scuderia Toro Rosso | + 2 okr. | |||
11 | 31 | Esteban Ocon | Racing Point Force India F1 Team | + 2 okr. | |||
12 | 28 | Brendon Hartley | Scuderia Toro Rosso | + 2 okr. | |||
13 | 18 | Lance Stroll | Williams Martini Racing | + 2 okr. | |||
14 | 35 | Siergiej Sirotkin | Williams Martini Racing | + 2 okr. | |||
15 | 20 | Kevin Magnussen | Haas F1 Team | + 2 okr. | |||
16 | 8 | Romain Grosjean | Haas F1 Team | + 3 okr. | |||
NSK | 3 | Daniel Ricciardo | Aston Martin Red Bull Racing | ||||
NSK | 11 | Sergio Perez | Racing Point Force India F1 Team | ||||
NSK | 55 | Carlos Sainz Jr | Renault Sport Formula One Team | ||||
NSK | 14 | Fernando Alonso | McLaren Formula 1 Team |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.