Charles Leclerc w sensacyjnym stylu zdobył dzisiaj pole position do Grand Prix Singapuru. Monakijczyk, mimo że trzy razy w trakcie szybkiego okrążenia stracił kontrole nad samochodem, zaliczył o prawie 0.2s szybsze kółko niż drugi Lewis Hamilton i trzeci Sebastian Vettel.
Q1
Kwalifikacje do Grand Prix Singapuru rozpoczęły się przy sztucznym świetle, ale temperatura wciąż utrzymywała się na wysokim poziomie. Zarówno powietrze jak i asfalt miały powyżej 30 stopni Celsjusza.
Nie minęło kilka sekund, a o problemach z mocą zameldował Carlos Sainz, który już na okrążeniu wyjazdowym zaczął podróżować żółwim tempem. Hiszpan szybko zresetował samochód i wszystko wróciło do normy.
Na pierwszą część kwalifikacji cała stawka, z wyjątkiem zawodników Mercedesa, założyła opony z super-miękkiej mieszanki. Bottas i Hamilton podróżowali natomiast na miękkim ogumieniu, ale nie przeszkodziło im to w odnotowaniu czasów poniżej 1:39s, które dawały im miejsca w ścisłej czołówce.
Po pierwszej serii przejazdów na czele tabeli znajdowali się Leclerc przed Vettelem i Verstappenem. Dalej mieliśmy Mercedesy, a w pierwszej dziesiątce znalazło się także miejsce dla Sainza, Gasly’ego, Albona, Norrisa i Ricciardo.
Po raz kolejny gorący moment zaliczył na ostatnim wirażu Lance Stroll. Kanadyjczyk uderzył lekko w barierę, nie uszkadzając nawet samochodu, jednakże z uwagi na duże wibracje, musiał zjechać przedwcześnie do swoich mechaników.
Stroll, włącznie ze swoim kolegą z zespołu, a także reprezentantami Haasa, Alfy Romeo i naturalnie Williamsa byli głównymi kandydatami do pożegnania się z kwalifikacjami na etapie Q1.
Na drugą serię przejazdów wszyscy, włącznie z kierowcami Mercedesa, mieli już w swoich samochodach opony z czerwonym paskiem. Srebrne Strzały wyraźnie pokazały jak wygląda układ sił na torze Marina Bay, obejmując dwie pierwsze pozycje z czasami 1:37.317s i 1:37.565s. Co ciekawe, tym razem szybszy był Bottas.
Ostatecznie dodatkowe konie mechaniczne z tej grupy znaleźli zawodnicy Alfy, Serio Perez i Kevin Magnussem, a awans do Q2 nie udał się Daniiłowi Kwiatowi, który znalazł się na 16. miejscu. Los Rosjanina podzielili dalej Stroll, Grosjean, Russell i Kubica.
Q2
W drugiej części czasówki nie było już zabawy i nawet autorzy najlepszych rezultatów od razu pojawili się na torze na super-miękkich oponach. Stawkę prowadził Bottas, który minął linię mety z wynikiem 1:37.142s, ale już kilka sekund po nim na fotelu lidera pojawił się Hamilton z czasem 1:37.061s. Dość niespodziewanie, pierwszym zawodnikiem, który przełamał barierę 1:37s był Charles Leclerc! Reprezentant Ferrari zdołał zaliczyć jedną nitkę toru Marina Bay w 1:36.930s.
Drugi zawodnik Scuderii, Sebastian Vettel, wykręcił jedynie 1:37.305s, co dało mu dopiero 5. miejsce, ponieważ kierowców Mercedesa przedzielił Max Verstappen.
Po pierwszych szybkich kółkach na szóstym miejscu plasował się Lando Norris, a siódmy był Alex Albon. Dalsze miejsce okupowali Sainz, Ricciardo, Hulkenberg, a w strefie spadkowej plasowali się Giovinazzi, Gasly, Perez, Raikkonen, który zaliczył bliskie spotkanie z bandą, i Magnussen.
Druga seria szybkich okrążeń okazała się zwycięska dla Ferrari. Charles Leclerc urwał kolejne części dziesiąte od swojego wyniku, wykręcając 1:36.650s, a zaledwie 0,070s wolniejsze kółko zaliczył Sebastian Vettel. Na trzecim miejscu wylądował Hamilton, który jako ostatni zszedł poniżej 1:37s. Na dalszych miejscach pozostali Verstappen, Bottas, Norris, Albon, Sainz, Ricciardo i Hulkenberg. W Q3 zabrakło miejsca dla Pereza, Giovinnaziego, Gasly’ego, który na ostatnim zakręcie przywitał się ze ścianą, Raikkonena i Magnussena.
Q3
Finałową część kwalifikacji ponownie najlepiej zaczęło Ferrari. Prowadzący stawkę Vettel już na pierwszym kółku wykręcił 1:36.437s. Drugi Leclerc mógł pochwalić się wynikiem 1:36.791s. Mercedesów nie było stać nawet na trzecie miejsce, które po pierwszych kółkach przypadło Verstappenowi. Holender jako ostatni zszedł poniżej 1:37s.
Srebrne Strzały nie zaczęły tej części najlepiej a wykręcone przez Hamiltona i Bottasa czasy na poziomie 1:37.447s i 1:37.483s był o ponad sekundę gorsze od liderującego Vettela. Lewis po przejechaniu swojego kółka raportował inżynierom, że przód jego samochodu nie trzyma się toru, co potwierdzał delikatny wyjazd na pobocze w zakręcie numer 10.
Druga seria szybkich okrążeń nie była już taka dobra dla Sebastiana Vettela - Niemiec po zaliczeniu dwóch słabych sektorów zdecydował się odpuścić i zjechał do boksów.
Jadący za nim Charles Leclerc poradził sobie dużo lepiej i przekraczając linię mety awansował na pierwsze miejsce dzięki rezultatowi 1:36.217s. Za nim jechał równie szybki Hamilton, ale gdy przekraczał on linię mety zegary wskazały 1:36.408s, a więc niecałe 0.2s wolniej od Leclerca. Oznacza to, że to właśnie Charles Leclerc wystartuje jutro do wyścigu o Grand Prix Singapuru z pole position. Obok niego ustawi się Lewis Hamilton, a dalej Sebastian Vettel, Max Verstappen, Valtteri Bottas, Alex Albon, Carlos Sainz, Daniel Ricciardo, Nico Hulkenberg i Lando Norris.
Aktualizacja
Daniel Ricciardo został wykluczony z wyników kwalifikacji na skutek przekroczenia dopuszczalnej mocy MGU-K podczas Q1. Więcej informacji TUTAJ.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Q1 | Q2 | Q3 | Okr. | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 16 | Charles Leclerc | Scuderia Ferrari | 1:38,014 | 1:36,650 | 1:36,217 | 18 | |||
2 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes-AMG Petronas Motorsport | 1:37,565 | 1:36,933 | 1:36,408 | 19 | |||
3 | 5 | Sebastian Vettel | Scuderia Ferrari | 1:38,374 | 1:36,720 | 1:36,437 | 16 | |||
4 | 33 | Max Verstappen | Aston Martin Red Bull Racing | 1:38,540 | 1:37,089 | 1:36,813 | 15 | |||
5 | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes-AMG Petronas Motorsport | 1:37,317 | 1:37,142 | 1:37,146 | 18 | |||
6 | 23 | Alexander Albon | Aston Martin Red Bull Racing | 1:39,106 | 1:37,865 | 1:37,411 | 16 | |||
7 | 55 | Carlos Sainz Jr | McLaren F1 Team | 1:38,882 | 1:37,982 | 1:37,818 | 19 | |||
8 | 27 | Nico Hülkenberg | Renault F1 Team | 1:39,001 | 1:38,580 | 1:38,264 | 19 | |||
9 | 4 | Lando Norris | McLaren F1 Team | 1:38,606 | 1:37,572 | 1:38,329 | 19 | |||
10 | 11 | Sergio Pérez | SportPesa Racing Point F1 Team | 1:39,909 | 1:38,620 | 14 | ||||
11 | 99 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo Racing | 1:39,272 | 1:38,697 | 14 | ||||
12 | 10 | Pierre Gasly | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:39,085 | 1:38,699 | 12 | ||||
13 | 7 | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo Racing | 1:39,454 | 1:38,858 | 14 | ||||
14 | 20 | Kevin Magnussen | Rich Energy Haas F1 Team | 1:39,942 | 1:39,650 | 14 | ||||
15 | 26 | Daniił Kwiat | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:39,957 | 7 | |||||
16 | 18 | Lance Stroll | SportPesa Racing Point F1 Team | 1:39,979 | 8 | |||||
17 | 8 | Romain Grosjean | Rich Energy Haas F1 Team | 1:40,277 | 8 | |||||
18 | 63 | George Russell | ROKiT Williams Racing | 1:40,867 | 7 | |||||
19 | 88 | Robert Kubica | ROKiT Williams Racing | 1:41,186 | 6 | |||||
DSK | 3 | Daniel Ricciardo | Renault F1 Team | 1:39,362 | 1:38,399 | 1:38,095 | 18 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.