Max Verstappen odniósł na torze Interlagos swoje trzecie zwycięstwo w tegorocznym sezonie Formuły 1. Swoje pierwsze podium wywalczył drugi na mecie Pierre Gasly, który o długość samochodu pokonał Lewisa Hamiltona.
Verstappen utrzymał prowadzenie po starcie z pole position, a za jego plecami Lewis Hamilton objechał ruszającego z drugiego pola Sebastiana Vettela. Valtteri Bottas pozostał na czwartej pozycji, przed Alexandrem Albonem i Pierrem Gaslym. Dobrze wyścig rozpoczęli Antonio Giovinazzi i Charles Leclerc, którzy zyskali na pierwszym okrążeniu odpowiednio dwie i trzy pozycje.
Verstappen od samego początku narzucił mocne tempo i odjechał od Hamiltona, który to odjechał od Vettela. Leclerc tymczasem kontynuował swoją szarżę i wyprzedził kolejno Giovinazziego, Kevina Magnussena, Romaina Grosjeana, Kimiego Räikkönena i Pierre’a Gasly’ego. Monakijczyk tym samym w przeciągu dziesięciu okrążeń awansował do czołowej szóstki.
Nie mogąc dotrzymać Verstappenowi tempa, Hamilton zjechał do boksów na 20 okrążeniu po kolejny komplet miękkich opon. Lider wyścigu nie mógł zignorować takiego obrotu spraw i zdecydował się na taki sam manewr okrążenie później. Pomimo dobrego pit-stopu, Verstappen znalazł się za Hamiltonem, bowiem musiał prawie zatrzymać się na wyjeździe z alei serwisowej, aby uniknąć kolizji z opuszczającym swoje stanowisko Robertem Kubicą – polski kierowca otrzymał później za ten manewr pięciosekundową karę.
Verstappen nie pozostał długo za Hamiltonem i wyprzedził go już na kolejnym okrążeniu, udanym atakiem w pierwszym zakręcie. Obaj następnie wyprzedzili Albona i mieli przed sobą już tylko Vettela i Bottasa, którzy zjechali do boksów na 25. i 26. okrążeniu. Po swoim pit-stopie, Vettel powrócił na tor za jadącym od początku na pośredniej mieszance Leclerkiem, lecz wyprzedził go po czterech okrążeniach. Leclerc następnie zjechał do boksów, wybierając twardą mieszankę.
Na twardej mieszance jechał również Bottas, który rozpoczął drugi cykl pit-stopów na 41. okrążeniu. W samochodzie Fina założono pośrednie opony, a dwa okrążenia później tak samo postąpiono w przypadku Hamiltona. Tak jak poprzednio, na kolejnym okrążeniu manewr Brytyjczyka pokrył Verstappen i tym razem utrzymał się przed kierowcą Mercedesa-AMG.
Bottas po swoim pit-stopie utknął za Leclerkiem i pomimo licznych prób, nie zdołał wyprzedzić kierowcy Ferrari. Długa jazda za rywalem sprawiła, że Mercedes-AMG Fina zaczął przegrzewać się i tracić olej, przez co Bottas musiał przedwcześnie zakończyć wyścig. Zatrzymał się po wewnętrznej czwartego zakrętu, blisko krawężnika, a ponieważ unieruchomionego auta nie dało się łatwo przetoczyć, konieczna była interwencja samochodu bezpieczeństwa.
Korzystając z neutralizacji, Verstappen zjechał po miękkie opony i wyjechał na drugim miejscu, za Hamiltonem. Trzeci w tym momencie był Vettel, przed Albonem i Leclerkiem, który również zjechał po nowe opony.
Wyścig wznowiono na 12 okrążeń do mety i już w pierwszym zakręcie Verstappen objechał Hamiltona od zewnętrznej, a za nim jego zespołowy kolega Albon podobnym manewrem wyprzedził Vettela. Kierowca Ferrari jeszcze przez kilka okrążeń próbował wyprzedzić Tajlandczyka, lecz po nieudanych próbach stał się celem do ataku przez Leclerca – Monakijczyk chwilowo znalazł się przed swoim zespołowym kolegą na początku 66. okrążenia, po czym obaj zrównali się na dojeździe do czwartego zakrętu. Doszło pomiędzy nimi do kolizji, która wyeliminowała z wyścigu oba samochody Ferrari oraz Lance’a Strolla, który wjechał w rozrzucone po torze fragmenty ich maszyn.
Na tor ponownie wyjechał samochód bezpieczeństwa i tym razem do boksów zjechał Hamilton, oddając drugą pozycję na rzecz Albona oraz Gasly’ego. Po wznowieniu wyścigu na dwa okrążenia do mety Brytyjczyk szybko uporał się z kierowcą Toro Rosso, lecz przy próbie ataku na Albona w 11. zakręcie doprowadził do kolizji i obrócił reprezentanta Red Bulla, a także uszkodził swój samochód i ponownie znalazł się za Gaslym. Aktualny mistrz świata do samego końca próbował odzyskać drugą lokatę, lecz przegrał z Gaslym na mecie różnicą 0,062 sekundy.
Max Verstappen tymczasem nie oglądał się za siebie i pewnie zmierzał po swoje ósme w karierze zwycięstwo, dające mu awans na trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej. Tuż za podium uplasował się startujący z końca stawki Carlos Sainz Jr, za którym uplasowali się Kimi Räikkönen i Antonio Giovinazzi z Alfy Romeo, a także Daniel Ricciardo, Lando Norris, Sergio Pérez i Daniił Kwiat.
Aktualizacja: Hamilton otrzymał po zakończeniu wyścigu 5-sekundową karę za spowodowanie kolizji z Albonem, która pozbawiła go trzeciego miejsca.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | Pit | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 33 | Max Verstappen | Aston Martin Red Bull Racing | 71 okr. | 3 | |||
2 | 10 | Pierre Gasly | Red Bull Toro Rosso Honda | + 6,077 | 2 | |||
3 | 55 | Carlos Sainz Jr | McLaren F1 Team | + 8,896 | 1 | |||
4 | 7 | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo Racing | + 9,452 | 2 | |||
5 | 99 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo Racing | + 10,201 | 2 | |||
6 | 3 | Daniel Ricciardo | Renault F1 Team | + 10,541 | 2 | |||
7 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes-AMG Petronas Motorsport | + 11,139 | 3 | |||
8 | 4 | Lando Norris | McLaren F1 Team | + 11,204 | 2 | |||
9 | 11 | Sergio Pérez | SportPesa Racing Point F1 Team | + 11,529 | 2 | |||
10 | 26 | Daniił Kwiat | Red Bull Toro Rosso Honda | + 11,931 | 2 | |||
11 | 20 | Kevin Magnussen | Haas F1 Team | + 12,732 | 2 | |||
12 | 27 | Nico Hülkenberg | Renault F1 Team | + 13,059 | 3 | |||
13 | 63 | George Russell | ROKiT Williams Racing | + 13,599 | 3 | |||
14 | 8 | Romain Grosjean | Haas F1 Team | + 14,247 | 2 | |||
15 | 23 | Alexander Albon | Aston Martin Red Bull Racing | + 14,927 | 2 | |||
16 | 88 | Robert Kubica | ROKiT Williams Racing | + 1 okr. | 4 | |||
17 | 5 | Sebastian Vettel | Scuderia Ferrari Mission Winnow | + 6 okr. | 2 | |||
18 | 16 | Charles Leclerc | Scuderia Ferrari Mission Winnow | + 6 okr. | 2 | |||
19 | 18 | Lance Stroll | SportPesa Racing Point F1 Team | + 6 okr. | 2 | |||
NSK | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes-AMG Petronas Motorsport | 2 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.