Lewis Hamilton ustanowił nowy rekord toru, aby sięgnąć po pole position do niedzielnego Grand Prix Włoch na torze Monza. Lider klasyfikacji generalnej nieznacznie pokonał swojego zespołowego kolegę Valtteriego Bottasa, a pierwszą trójkę uzupełnił Carlos Sainz Jr.
Inaczej niż w poprzednim sezonie, decydujący segment kwalifikacji odbył się bez kontrowersji związanych z niebezpiecznym i niesportowym pozycjonowaniem samochodów na torze. Kierowcy Mercedesa-AMG postanowili wyjechać na tor jako pierwsi i tak zapewnić sobie wolną przestrzeń na torze. Pomimo braku cienia aerodynamicznego, już na swoich pierwszych okrążeniach zagwarantowali sobie pierwszy rząd na starcie – najpierw Bottas wykręcił 1:19,121, a następnie Hamilton poprawił go na 1:19,068.
Gdy kierowcy powrócili na tor w końcówce sesji, duet Mercedesa-AMG pojechał jeszcze szybciej – Bottas ustawił poprzeczkę na 1:18,956, lecz dzięki lepszym czasom w dwóch pierwszych sektorach, Hamilton pokonał go wynikiem 1:18,887. Brytyjczyk poprawił tym samym kwalifikacyjny rekord toru Monza, w drodze po swoje 94. w karierze pole position.
Carlos Sainz Jr rzutem na taśmę wypchnął z pierwszej trójki Sergio Péreza, który to uplasował się przed Maxem Verstappenem. Lando Norris był szósty, przed Danielem Ricciardo, który ustanowił rekord w pierwszym sektorze, lecz nie zdołał utrzymać tempa przez resztę okrążenia. Za kierowcą Renault ustawią się na starcie Lance Stroll i Alexander Albon, który stracił swoje pierwsze okrążenie z powodu wyjazdu poza tor, a czołową dziesiątkę uzupełnił Pierre Gasly.
Za swoim zespołowym kolegą uplasował się Daniił Kwiat, pokonując Estebana Ocona i Charlesa Leclerca. Kimi Räikkönen awansował do Q2 pomimo problemów we wcześniejszym segmencie. Fin uplasował się przed Kevinem Magnussenem, który wypadł w zakręcie Lesmo 2 podczas swojego ostatniego kółka w Q2.
Już pierwszy segment kwalifikacji wyeliminował Sebastiana Vettela, który po rozpoczęciu swojego okrążenia w końcówce sesji został zablokowany przez George’a Russella i prawie najechał na tył Williamsa. Podobna sytuacja miała miejsce pomiędzy Estebanem Oconem i Kimim Räikkönenem, przy czym obaj awansowali do kolejnego segmentu. Romain Grosjean zakończył z kolei swój udział w kwalifikacjach po tym, jak wypadł z toru w ostatnim zakręcie i stracił szansę na dobry rezultat.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Q1 | Q2 | Q3 | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:19,514 | 1:19,092 | 1:18,887 | |||
2 | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:19,786 | 1:18,952 | 1:18,956 | |||
3 | 55 | Carlos Sainz Jr | McLaren F1 Team | 1:20,099 | 1:19,705 | 1:19,695 | |||
4 | 11 | Sergio Pérez | BWT Racing Point F1 Team | 1:20,048 | 1:19,718 | 1:19,720 | |||
5 | 33 | Max Verstappen | Aston Martin Red Bull Racing | 1:20,193 | 1:19,780 | 1:19,795 | |||
6 | 4 | Lando Norris | McLaren F1 Team | 1:20,344 | 1:19,962 | 1:19,820 | |||
7 | 3 | Daniel Ricciardo | Renault DP World F1 Team | 1:20,548 | 1:20,031 | 1:19,864 | |||
8 | 18 | Lance Stroll | BWT Racing Point F1 Team | 1:20,400 | 1:19,924 | 1:20,049 | |||
9 | 23 | Alexander Albon | Aston Martin Red Bull Racing | 1:21,104 | 1:20,064 | 1:20,090 | |||
10 | 10 | Pierre Gasly | Scuderia AlphaTauri Honda | 1:20,145 | 1:19,909 | 1:20,177 | |||
11 | 26 | Daniił Kwiat | Scuderia AlphaTauri Honda | 1:20,307 | 1:20,169 | ||||
12 | 31 | Esteban Ocon | Renault DP World F1 Team | 1:20,747 | 1:20,234 | ||||
13 | 16 | Charles Leclerc | Scuderia Ferrari | 1:20,443 | 1:20,273 | ||||
14 | 7 | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo Racing Orlen | 1:21,010 | 1:20,926 | ||||
15 | 20 | Kevin Magnussen | Haas F1 Team | 1:20,869 | 1:21,573 | ||||
16 | 8 | Romain Grosjean | Haas F1 Team | 1:21,139 | |||||
17 | 5 | Sebastian Vettel | Scuderia Ferrari | 1:21,151 | |||||
18 | 99 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo Racing Orlen | 1:21,206 | |||||
19 | 63 | George Russell | Williams Racing | 1:21,587 | |||||
20 | 6 | Nicholas Latifi | Williams Racing | 1:21,717 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.