Max Verstappen popisał się najlepszym czasem jednego okrążenia w pierwszym treningu przed Grand Prix Węgier. Za holenderskim kierowcą uplasował się duet Mercedesa – Valtteri Bottas i Lewis Hamilton.
Po powrocie do tradycyjnego formatu weekendu, kierowcy rozpoczęli pierwszy trening w typowy sposób od przejazdów instalacyjnych i sprawdzenia wszystkich systemów. Tradycyjnie też w pierwszej części treningu najczęstszym wyborem rodzaju ogumienia była twarda (C2) mieszanka.
Jak przystało na pierwsze przejazdy, kierowcy od początku szukali limitów toru, co skutkowało wyjazdami Carlosa Sainza Jr, Charlesa Leclerca czy Fernando Alonso.
The Ferraris are pushing hard and finding their limits here
— Formula 1 (@F1) July 30, 2021
That's what practice is for, after all! No harm is done#HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/WXF3wFg7I0
Natomiast w tabeli czasów bez zaskoczeń. Liderem po 20 minutach prac był Max Verstappen, który przed weekendem Grand Prix zapowiadał walkę o zwycięstwo po odpadnięciu z wyścigu na Silverstone. Czas Holendra 1.19:025 sek. był o ponad 0.6 sek. lepszy od drugiego w tabeli Bottasa i Sainza.
Mniej więcej w połowie sesji pierwszym kierowcą, który postanowił sprawdzić osiągi najbardziej miękkiej mieszanki był Bottas. Kierowca Mercedesa bez najmniejszych kłopotów pobił rekordy we wszystkich trzech sektorach i z czasem 1:17.616 sek. zepchnął Verstappena na drugie miejsce.
Na tempo Fina nie był w stanie odpowiedzieć Lewis Hamilton, który na pierwszym szybkim kółku stracił do zespołowego kolegi 0:380 sek., ale jak powiedział Brytyjczyk przez radio: „potrzebuję zmiany ustawień przedniego skrzydła”
.
Po wizycie w boksie korekta skrzydła w samochodzie z nr 44 poskutkowała rekordami w dwóch ostatnich sektorach, ale strata w pierwszym pozwoliła jedynie zbliżyć się aktualnemu mistrzowi świata na 0:106 sek. do Bottasa.
Na 20 minut przed końcem na torze wywieszono czerwoną flagę. W zakręci nr 4 Yuki Tsunoda nie opanował tyłu swojego samochodu i wleciał w bariery. Japończyk w wypikowanym komunikacie radiowym przeprosił zespół, biorąc na siebie pełną odpowiedzialność za to zdarzenie.
Yuki Tsunoda is off at Turn 4, and he crashes backwards into the wall
— Formula 1 (@F1) July 30, 2021
The session has been red flagged so that his car can be recovered and the barriers can be repaired#HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/u5KvDd7DWi
Na 12 minut przed końcem sesji kierowcy wrócili na tor. Swoje pierwsze okrążenie na oponach miękkich (C4) pokonał Verstappen. Mimo nie złożenia idealnego okrążenia, kierowca Red Bull Racing wrócił na pozycję lidera wyprzedzając Bottasa o ledwie 0:061 sek.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | Okr. | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 33 | Max Verstappen | Red Bull Racing Honda | 1:17,555 | 21 | |||
2 | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | + 0,061 | 26 | |||
3 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | + 0,167 | 25 | |||
4 | 55 | Carlos Sainz Jr | Scuderia Ferrari | + 0,560 | 24 | |||
5 | 10 | Pierre Gasly | Scuderia AlphaTauri Honda | + 0,626 | 27 | |||
6 | 14 | Fernando Alonso | Alpine F1 Team | + 0,830 | 26 | |||
7 | 16 | Charles Leclerc | Scuderia Ferrari | + 0,836 | 23 | |||
8 | 11 | Sergio Pérez | Red Bull Racing Honda | + 0,911 | 20 | |||
9 | 4 | Lando Norris | McLaren F1 Team | + 1,094 | 26 | |||
10 | 18 | Lance Stroll | Aston Martin Cognizant F1 Team | + 1,200 | 25 | |||
11 | 31 | Esteban Ocon | Alpine F1 Team | + 1,210 | 26 | |||
12 | 22 | Yuki Tsunoda | Scuderia AlphaTauri Honda | + 1,215 | 18 | |||
13 | 5 | Sebastian Vettel | Aston Martin Cognizant F1 Team | + 1,434 | 22 | |||
14 | 3 | Daniel Ricciardo | McLaren F1 Team | + 1,710 | 27 | |||
15 | 63 | George Russell | Williams Racing | + 2,169 | 24 | |||
16 | 6 | Nicholas Latifi | Williams Racing | + 2,269 | 24 | |||
17 | 47 | Mick Schumacher | + 2,828 | 26 | ||||
18 | 88 | Robert Kubica | Alfa Romeo Racing Orlen | + 3,084 | 23 | |||
19 | 9 | Nikita Mazepin | + 3,437 | 23 | ||||
20 | 99 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo Racing Orlen | + 4,334 | 5 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.