Max Verstappen uzyskał najlepszy czas podczas trzeciego treningu przed kwalifikacjami do Grand Prix Holandii na torze Zandvoort. Holender uzyskał czas 1:09,623. Drugi czas uzyskał Valtteri Bottas, ze stratą 0,556 sekundy, a trzeci Lewis Hamilton ze stratą 0,794 sekundy.
Jako pierwszy na tor wyjechał Robert Kubica, który zastępuje na holenderskim torze chorego na koronawirusa Kimiego Räikkönena. Po chwili do Polaka dołączyła dwójka kierowców zespołu Haas oraz Yuki Tsunoda i Lewis Hamilton. Po pięciu minutach od rozpoczęcia sesji w tabeli z wynikami mieliśmy już pięć rezultatów, a prowadził Hamilton z czasem 1:12,010 będący na oponie miękkiej.
Po czternastu minutach od rozpoczęcia sesji na czele znajdował się Fernando Alonso, który na oponie pośredniej uzyskał czas 1:11,996 i był zaledwie o 0,014 sekundy szybszy niż kierowca Mercedesa. Podobnie jak w piątek, kierowcy wielokrotnie wyjeżdżali zbyt szeroko w dwunastym zakręcie, a Sebastian Vettel zbyt szeroko wyjechał w dziesiątym zakręcie. Niemiec stracił tył swojego Aston Martina, ale zdołał bezpiecznie wrócić na tor.
Turn 10 is very, very tricky! 😬
— Formula 1 (@F1) September 4, 2021
Seb manages to save himself from a nasty impact with the wall and carries on#DutchGP 🇳🇱 #F1 pic.twitter.com/JMbWnFVQhr
Dopiero dwadzieścia minut od zapalenia się zielonych świateł, na torze pojawił się Valtteri Bottas. Fin wyjechał na tor na oponie miękkiej i razem z Maxem Verstappenem byli jedynymi kierowcami, którzy nie osiągnęli swoich czasów. Po chwili w trzecim zakręcie pojawiła się czerwona flaga, a jej sprawcą był Carlos Sainz Junior. Jak przyznał Hiszpan, nie ma pojęcia co się stało, a same powtórki potwierdziły, że samochód zachował się dość dziwnie.
Carlos Sainz loses the rear and hits the wall on the entry to Turn 3
— Formula 1 (@F1) September 4, 2021
Thankfully he is okay and gets out of his car. We are now under a red flag whilst we wait for the track to be cleared#DutchGP 🇳🇱 #F1 pic.twitter.com/PQCVaVpZQC
Sesja została wznowiona na dwadzieścia osiem minut przed końcem trzeciego treningu, a większość stawki od razu wyjechała na tor. Na torze między innymi był Max Verstappen, który od razu uzyskał rekord w pierwszym sektorze i uzyskał pierwszy czas - 1:11,225 jadąc na pośredniej oponie, ale jego czas o 0,008 przebił Bottas, który wyjechał na oponie miękkiej. Holender przejął prowadzenie na dwadzieścia dwie minuty przed końcem i uzyskał czas 1:10,702, a na drugie miejsce wskoczył Lando Norris, ale tracił do kierowcy Red Bulla (opony miękkie) 0,417 sekundy.
Na ostatniej pozycji znajdował się Kubica, ale należy pamiętać, że Polak "z marszu" wsiadł do samochodu Räikkönena i potrzebował czasu na oswojenie się nie tylko z autem, ale również z torem Zandvoort. Bardzo dobrze spisywał się za to Fernando Alonso, który zajmował piąte miejsce. Czwarty był Pierre Gasly, a Lewis Hamilton dziewiąty.
Kierowca Alpine objął prowadzenie na dziewiętnaście minut przed końcem sesji i o 0,032 wyprzedził Verstappena. Kierowca Alpine uzyskał rekordy w pierwszym i trzecim sektorze holenderskiego toru. Szeroko w dziewiątym zakręcie wyjechał Lando Norris, ale kierowca McLarena kontynuował swoją jazdę. Sytuacja z Norrisem spowodowała pojawienie się żółtych flag, co zepsuło okrążenie Kubicy. Po przejechaniu przez aleje serwisową Polak powrócił na tor i po przejechaniu okrążenia, awansował na siedemnastą pozycję.
Na dwanaście minut przed końcem prowadzenie znów objął Bottas z czasem 1:10,179. Po chwili na metę wpadł Hamilton, ale jego drugi czas był gorszy o 0,238. Jednak obu kierowców Mercedesa pogodził Max Verstappen, który uzyskując rekordy we wszystkich sektorach uzyskał czas o 0,556 sekundy lepszy od Fina. Na osiem minut przed końcem Kubica zajmował już szesnaste miejsce i z każdym okrążeń było widać postępy w tempie Polaka. Na pięć minut przed końcem problemy z utrzymaniem się na torze miał Mick Schumacher. Kierowca Haasa stracił panowanie nad samochodem w dziewiętnastym zakręcie i wyjechał poza tor. Jak przyznał po chwili inżynier Niemca, w tym miejscu wieje silny, tylny wiatr. Bardzo dobrze spisali się obaj kierowcy zespołu Aston Martin, którzy zajęli siódme i ósme miejsce.
Verstappen pozostał na czele do końca, pokonując duet kierowców Mercedesa. Kubica z kolei został finalnie sklasyfikowany na 19. pozycji ze stratą 2,5 sekundy do Holendra, co jest i tak bardzo dobrym wynikiem zważywszy na bardzo małą ilość czasu spędzonego w tegorocznym samochodzie oraz pierwszą styczność z torem Zandvoort.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | Okr. | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 33 | Max Verstappen | Red Bull Racing Honda | 1:09,623 | 13 | |||
2 | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | + 0,556 | 17 | |||
3 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | + 0,794 | 22 | |||
4 | 11 | Sergio Pérez | Red Bull Racing Honda | + 0,903 | 20 | |||
5 | 14 | Fernando Alonso | Alpine F1 Team | + 1,047 | 16 | |||
6 | 4 | Lando Norris | McLaren F1 Team | + 1,158 | 19 | |||
7 | 18 | Lance Stroll | Aston Martin Cognizant F1 Team | + 1,219 | 19 | |||
8 | 5 | Sebastian Vettel | Aston Martin Cognizant F1 Team | + 1,249 | 20 | |||
9 | 16 | Charles Leclerc | Scuderia Ferrari | + 1,273 | 20 | |||
10 | 10 | Pierre Gasly | Scuderia AlphaTauri Honda | + 1,382 | 21 | |||
11 | 3 | Daniel Ricciardo | McLaren F1 Team | + 1,390 | 19 | |||
12 | 6 | Nicholas Latifi | Williams Racing | + 1,460 | 19 | |||
13 | 31 | Esteban Ocon | Alpine F1 Team | + 1,557 | 23 | |||
14 | 63 | George Russell | Williams Racing | + 1,651 | 20 | |||
15 | 99 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo Racing Orlen | + 1,676 | 20 | |||
16 | 55 | Carlos Sainz Jr | Scuderia Ferrari | + 2,317 | 5 | |||
17 | 22 | Yuki Tsunoda | Scuderia AlphaTauri Honda | + 2,357 | 29 | |||
18 | 9 | Nikita Mazepin | + 2,513 | 23 | ||||
19 | 88 | Robert Kubica | Alfa Romeo Racing Orlen | + 2,539 | 28 | |||
20 | 47 | Mick Schumacher | + 2,743 | 20 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.