Max Verstappen okazał się być najszybszym kierowcą podczas drugiej sesji treningowej przed wyścigiem o Grand Prix Meksyku. Za jego plecami uplasował się duet Mercedesa - Valtteri Bottas oraz Lewis Hamilton.
Podobnie jak w pierwszym treningu, pogoda dopisywała. Niebo było praktycznie bezchmurne, temperatura powietrza wzrosła do 21°C, a asfalt rozgrzany był do 43°C.
Natychmiast po zapaleniu się zielonego światła na końcu alei serwisowej na tor wyjechał Kimi Räikkönen, a za nim podążali Mick Schumacher oraz Lando Norris. Niedługo później swoje garaże opuszczali również kolejni kierowcy. Pojawiło się ich na tyle dużo, że w trzecim sektorze wielu z nich musiało odpuszczać swoje pierwsze próby czasowe.
Beep 🚗🚙🚗 beep!
— Formula 1 (@F1) November 5, 2021
It's bumper to bumper early on in FP2 😮
📻 Lewis Hamilton radios "This is insane" #MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/HyuKgrVNVo
Po pierwszej turze okrążeń na czele zestawienia znalazł się Verstappen, który uzyskał 1:18,818. Z drugim czasem meldował się Yuki Tsunoda, który tracił 0,651 sek. i który do niedzielnego wyścigu wystartuje z końca stawki z powodu kary za wymianę komponentów jednostki napędowej, podobnie jak w przypadku Lance’a Strolla, zaś trzeci był faworyt lokalnej publiczności – Sergio Pérez, ze stratą tylko 0,031 sek. względem Japończyka. Cała pierwsza trójka uzyskała swoje czasy na oponach pośrednich.
Przy następnym podejściu Verstappen poprawił swój rezultat i odnotował 1:18,206, powiększając swoją przewagę do ponad sekundy. Wkrótce na drugą lokatę przesunął się Pérez, lecz jego strata do zespołowego kolegi wynosiła nadal 0,478 sek. Z kolei czas Hamiltona, który był o pół sekundy wolniejszy, został skasowany z powodu podwójnych żółtych flag w zakręcie 11, które spowodował Stroll po szerokim wyjeździe. Ponadto zarówno Hamilton, jak i Bottas, poszukiwali przyczepności, która wciąż była niska, a na torze pozostawało dość sporo brudu i kurzu.
Valtteri 😤
— Formula 1 (@F1) November 5, 2021
Lewis 😤#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/iC4GQGByND
15 minut po rozpoczęciu sesji pewne problemy ze skrzynią biegów napotkały George’a Russella. Brytyjczyk utknął na 5. biegu i robił wszystko, aby dojechać do alei serwisowej. Gdy już się w niej znalazł, był w stanie zmniejszyć bieg, aby włączyć organicznik prędkości obowiązujący w alei i dojechał do swojego boksu. Następnie powtórki telewizyjne pokazały, że w momencie wcześniejszego wyjazdu Russella na tor nie wszyscy mechanicy zakończyli pracę przy zakładaniu pokrywy silnika.
Gearbox problems for George Russell 🙁
— Formula 1 (@F1) November 5, 2021
The Williams driver has returned to the pits for running repairs ⚙️#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/1cMuVpuViR
W międzyczasie Verstappen poprawił najlepszy czas sesji i podniósł poprzeczkę na 1:17,920, ponownie na oponach pośrednich. 23 minuty od rozpoczęcia sesji jednym z pierwszych kierowców na miękkich oponach był Bottas, który jednak odnotował drugi czas ze stratą 0,112 sek. do Verstappena. Niedługo później z najbardziej miękkich opon skorzystali również Hamilton i Verstappen – podczas gdy Brytyjczyk wyprzedził Bottasa różnicą 0,222 sekundy, Verstappen urwał z czasu kierowcy Mercedesa aż 0,509 sek, uzyskując 1:17,301.
Wkrótce okazało się, że problemy ze skrzynią biegów dopadły nie tylko Russella, który nie wziął już udziału w dalszej części sesji, ale również Daniela Ricciardo. Australijczyk przejechał tylko 7 okrążeń i zajmował 15. miejsce w tabeli z czasami.
Czołowa piątka kierowców przez dłuższy czas znajdowała się w alei serwisowej, lecz na 17 minut przed końcem duet Red Bulla postanowił opuścić swoje garaże i na oponach pośrednich wykonać symulacje w tempie wyścigowym. Niczym w reakcji na to, na torze pojawił się również duet Mercedesa, jednak on zdecydował się na miękkie ogumienie, mocno oszczędzając pośrednią mieszankę, która może być bardzo przydatna w niedzielnym wyścigu.
Na 11 minut przed końcem Nicholas Latifi spowodował żółtą flagę w przedostatnim, 16. zakręcie. Kierowca Williamsa stracił nieco panowanie nad swoim samochodem w tej sekcji, lecz był w stanie w porę zareagować i wyhamować bolid, zanim ten dojechał do bariery. Po znalezieniu biegu wstecznego, Kanadyjczyk wycofał na tor i powrócił do wykonywania swojego programu wyścigowego.
Recalculating route ⚠️↩️#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/l2kITMNgef
— Formula 1 (@F1) November 5, 2021
Na ostatnie 6 minut treningu obaj kierowcy Mercedesa zdecydowali się zmienić opony miękkie na twarde, aby sprawdzić, czy to ogumienie, które jest standardowo wykorzystywane w trakcie wyścigu, będzie głównym rodzajem mieszanki również w niedzielę. Niemiecka ekipa jako jedna z nielicznych stroniła od bardziej twardych opon, lecz powodów tego może być kilka: celowe ukrywanie tempa, nastawienie się na agresywną strategię pit stopów, albo też oszczędzanie silników ze względu na problemy z tym związane w tym sezonie.
Do końca sesji już nikt nie poprawił swojego czasu. Verstappen pozostał na czele i miał prawie pół sekundy przewagi nad resztą stawki. Z drugim czasem zameldował się Bottas, który był minimalnie szybszy od Hamiltona. Czwarta lokata przypadła Pérezowi, piąty był Sainz, szóste miejsce w tabeli zajął Pierre Gasly, a czołową dziesiątkę zamknęli Charles Leclerc, Yuki Tsunoda, Sebastian Vettel i Fernando Alonso.
Trzeci sobotni trening rozpocznie się o godzinie 18:00, a kwalifikacje: o 20:00 polskiego czasu.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | Okr. | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 33 | Max Verstappen | Red Bull Racing Honda | 1:17,301 | 28 | |||
2 | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | + 0,424 | 31 | |||
3 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | + 0,509 | 26 | |||
4 | 11 | Sergio Pérez | Red Bull Racing Honda | + 0,570 | 26 | |||
5 | 55 | Carlos Sainz Jr | Scuderia Ferrari Mission Winnow | + 1,017 | 29 | |||
6 | 10 | Pierre Gasly | Scuderia AlphaTauri Honda | + 1,128 | 29 | |||
7 | 16 | Charles Leclerc | Scuderia Ferrari Mission Winnow | + 1,304 | 28 | |||
8 | 22 | Yuki Tsunoda | Scuderia AlphaTauri Honda | + 1,343 | 31 | |||
9 | 5 | Sebastian Vettel | Aston Martin Cognizant F1 Team | + 1,380 | 32 | |||
10 | 14 | Fernando Alonso | Alpine F1 Team | + 1,431 | 27 | |||
11 | 7 | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo Racing Orlen | + 1,540 | 25 | |||
12 | 4 | Lando Norris | McLaren F1 Team | + 1,678 | 27 | |||
13 | 99 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo Racing Orlen | + 1,926 | 31 | |||
14 | 31 | Esteban Ocon | Alpine F1 Team | + 2,130 | 37 | |||
15 | 3 | Daniel Ricciardo | McLaren F1 Team | + 2,220 | 7 | |||
16 | 47 | Mick Schumacher | + 2,319 | 30 | ||||
17 | 18 | Lance Stroll | Aston Martin Cognizant F1 Team | + 2,429 | 36 | |||
18 | 6 | Nicholas Latifi | Williams Racing | + 3,519 | 17 | |||
19 | 9 | Nikita Mazepin | + 4,280 | 28 | ||||
20 | 63 | George Russell | Williams Racing | 2 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.