Max Verstappen uzyskał najlepszy czas podczas pierwszego treningu przed Grand Prix Kataru na torze Losail. Holender jako jedyny uzyskał czas poniżej 1:24 – 1:23,723. Drugi był Pierre Gasly ze stratą 0,437 sekundy, a trzeci Valtteri Bottas, że stratą 0,471 sekundy.
Jako pierwsi na tor wyjechali kierowcy zespołu Haas, Kimi Räikkönen, Daniel Ricciardo oraz Esteban Ocon. Pomimo iż to debiut Kataru w Formule 1, niektórzy kierowcy mieli już okazję się po nim ścigać – jak na przykład Nikita Mazepin, który był tutaj przy okazji występów w niższej serii czy Sergio Pérez. Po pięciu minutach od rozpoczęcia sesji na tor wyjechał Max Verstappen oraz Lewis Hamilton, który zaprezentował nowe, specjalne malowanie kasku.
First look at LH’s new lid. 🌈😍 pic.twitter.com/kpS2YwkKyJ
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) November 19, 2021
Kierowcy od razu zabrali się do pracy i do poznawania nowego obiektu. Początkowe pomiarowe okrążenia nie miały znaczenia, a zawodnicy za każdym okrążeń szukali limitów toru. Zadowolony z pobytu w Katarze był Daniel Ricciardo, który przyznał przez radio, że tor sprawia frajdę. Chwilę później problemy z mocą zgłosił Lewis Hamilton. Jednak Mercedes używał swojej tradycyjnej, piątkowej jednostki napędowej, stąd problemy Brytyjczyka.
Po piętnastu minutach od rozpoczęcia sesji na czele mieliśmy Verstappena z czasem 1:24,998. Drugi był Lando Norris ze stratą 0,217 sekundy, a trzeci był Valtteri Bottas ze stratą 0,233 sekundy. Po chwili Holender poprawił swój rezultat na 1:24,855. Wraz z trwaniem sesji, kierowcy wielokrotnie mieli problemy w kilku miejscach toru wyjeżdżając poza tor, a w jednym z nich Lando Norris wyjechał za szeroko i uszkodził swój samochód na tarce. Podobną sytuację zaliczył Fernando Alonso.
Po upływie połowy czasu sesji na czele nadal pozostawał Verstappen przed kierowca McLarena oraz kierowcą Mercedesa. W międzyczasie awarię hamulców zgłosił Lance Stroll, a inżynier poprosił o niezmienianie biegów, ponieważ są problemy z układem hydraulicznym. Na 25 minut przed końcem treningu na świeżym komplecie opon wyjechał Bottas, który od razu ustanowił rekordy w dwóch pierwszych sektorach i poprawił czas kierowcy Red Bulla na 1:24,194. W tym samym czasie na drugie miejsce awansował Yuki Tsunoda, który tracił do Fina 0,454 sekundy. Wraz z wyjazdami na świeżych kompletach opon, czasy w tabeli zmieniały się z każdym przejazdem.
It looks like Lance Stroll's FP1 could be over prematurely in Qatar 👀
— Formula 1 (@F1) November 19, 2021
Aston Martin reporting hydraulic issues for Stroll as he returns to the garage
Less than 15 minutes left in the session #QatarGP 🇶🇦 #F1 pic.twitter.com/flHh5swHp2
Pierwszym kierowcą, który zszedł poniżej 1:24 był Max Verstappen. Kierowca Red Bulla uzyskał 1:23,723. Na dwadzieścia minut przed końcem sesji problemy dosięgły Norrisa oraz Alonso. Obaj po przejechaniu po tarkach w piętnastym zakręcie zgłosili problemy z samochodem. Pomimo próby naprawy samochodu, Stroll nie wyjechał już na tor z powodu awarii hydraulicznej.
Se terminaron los libres 1 para Stroll por un problema hidráulico.
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) November 19, 2021
End of FP1 for Stroll due hydraulic problem.#QatarGP #Qatar pic.twitter.com/SqDZIbPzHv
Na dziesięć minut przed końcem pierwszego treningu do garażu zjechał Lewis Hamilton, a pomiędzy Carlosem Sainzem Jr. a Perezem doszło do nieporozumienia. Gorący moment zaliczył również Yuki Tsunoda, kóry zbyt szeroko wyjechał na prostej startowej i złapał pobocze. Problemy zgłosił również Sebastian Vettel, który poinformował, że ma coś poluzowane w obrębie nóg. Po wymianie zdań z inżynierem, Niemiec zjechał do garażu. W końcówce sesji na tor powrócił Norris.
Lando heads out once more after a brief period in the garage. #QatarGP 🇶🇦 pic.twitter.com/6KcaqxDnbn
— McLaren (@McLarenF1) November 19, 2021
Po tym jak Sainz po raz kolejny nie mógł złożyć odpowiedniego okrążenia, Hiszpan zjechał do swojego garażu. Na samym końcu tabeli znajdował się Nikita Mazepin, Lance Stroll (awaria hydrauliczna), Mick Schumacher, Fernando Alonso (awaria podłogi) oraz George Russel. Po tym jak na czele znajdował się Verstappen, czołową dziesiątkę uzupełnili kierowcy Ferrari, AlphaTauri oraz Esteban Ocon. Na trzy minuty przed zakończeniem sesji na używanym komplecie opon wyjechał Hamilton. W samej końcówce, w drugim sektorze pojawiła się żółta flaga, a jej sprawcą był Schumacher. Niemiec stracił kontrolę i zblokował przednie prawe koło w siódmym zakręcie i wyjechał na pułapkę żwirową, z której zdołał się wydostać.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | Okr. | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 33 | Max Verstappen | Red Bull Racing Honda | 1:23,723 | 22 | |||
2 | 10 | Pierre Gasly | Scuderia AlphaTauri Honda | + 0,437 | 28 | |||
3 | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | + 0,471 | 24 | |||
4 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | + 0,786 | 21 | |||
5 | 22 | Yuki Tsunoda | Scuderia AlphaTauri Honda | + 0,925 | 27 | |||
6 | 55 | Carlos Sainz Jr | Scuderia Ferrari Mission Winnow | + 0,990 | 26 | |||
7 | 16 | Charles Leclerc | Scuderia Ferrari Mission Winnow | + 1,067 | 27 | |||
8 | 11 | Sergio Pérez | Red Bull Racing Honda | + 1,192 | 22 | |||
9 | 31 | Esteban Ocon | Alpine F1 Team | + 1,249 | 23 | |||
10 | 4 | Lando Norris | McLaren F1 Team | + 1,492 | 19 | |||
11 | 3 | Daniel Ricciardo | McLaren F1 Team | + 1,568 | 24 | |||
12 | 5 | Sebastian Vettel | Aston Martin Cognizant F1 Team | + 1,605 | 19 | |||
13 | 6 | Nicholas Latifi | Williams Racing | + 1,965 | 24 | |||
14 | 99 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo Racing Orlen | + 2,034 | 23 | |||
15 | 7 | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo Racing Orlen | + 2,105 | 25 | |||
16 | 63 | George Russell | Williams Racing | + 2,148 | 24 | |||
17 | 14 | Fernando Alonso | Alpine F1 Team | + 2,182 | 21 | |||
18 | 47 | Mick Schumacher | + 2,976 | 21 | ||||
19 | 18 | Lance Stroll | Aston Martin Cognizant F1 Team | + 2,989 | 11 | |||
20 | 9 | Nikita Mazepin | + 3,777 | 16 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.